۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۴۷۳۶۹۴
امام جمعه اردبیل:

مردم و مسؤولان در تمامی اختلافات باید تابع نظر رهبر معظم انقلاب باشند

امام جمعه اردبیل نظام اسلامی با اشاره به اینکه نظام جمهوری اسلامی قدرت هضم و جذب تمامی نگرش ها را در اداره حاکمیت دارد، گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران، نظام تک صدایی نیست اما در اختلافات، همه تابع نظر رهبری هستیم.
امام جمعه اردبیل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، آیت الله سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه های این هفته نمازجمعه با اظهار تأسف و تسلیت در فقدان آیت الله هاشمی رفسنجانی، بخشی از خطبه دوم را به ذکر مناقب وی اختصاص داد.

وی افزود: او زجر کشیده و عذاب دیده دوران سخت انقلاب در زمان طاغوت بود، به تغبیر مقام معظم رهبری بارها تا مرز شهادت پیش رفته بود.

آیت الله عاملی، تصریح کرد: آیت الله هاشمی با داشتن مسؤولیت های خطیر ثروت اندوزی نکرد، به تعبیر مقام معظم رهبری در طول این مدت موردی را سراغ نداریم که وی برای خودش از انقلاب یک اندوخته ای درست کرده باشد و اینکه مدیری پر توان و سیاستمداری بزرگ بود و نماینده امام در شورای عالی دفاع بود و عملا فرماندهی نیروهای مسلح را بر عهده داشت.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی مورد مشورت رهبر معظم انقلاب بود و وی در پست مهم ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام بازوی مشورتی رهبر معظم انقلاب بود و سیاست های کلان کشوری با مدیریت، تدوین و جهت تصویب به مقام معظم رهبری ارائه می کرد.

امام جمعه اردبیل، ادامه داد: آیت الله هاشمی، نظام و رهبری را بر مصالح شخصی مقدم می داشت و دشمنان نتوانستند او را از انقلاب و رهبری جدا کنند، مقام معظم رهبری فرمودند: " من البته در موارد متعددی با آقای هاشمی اختلاف نظر داریم که طبیعی است ولی مردم نباید دچار توهم شوند و چیز دیگری فکرکنند".

خطیب جمعه اردبیل، اظهار داشت: مقام معظم رهبری در پیام تسلیت هم به اختلاف نظر خود اشاره کردند و آن یک نکته بسیار مهمی دارد و آن اینکه نظام به درجه ای از اقتدار و استحکام رسیده که قدرت هضم و جذب تمامی اختلافات، تفاوت ها و نگرش ها را در اداره حاکمیت دارد.

وی ادامه داد: در اینجا باید متوجه این نکته باشیم که نظام اسلامی، نظام تک صدایی نیست اما در اختلافات، همه تابع نظر رهبری خواهیم بود؛ نه صرفا به عنوان یک شخصیت سیاسی بلکه به عنوان یک شخصیت دینی و تبعیت از او هم به عنوان یک وظیفه و تکلیف دینی مثل سایر واجبات دینی است. و از این رو زاویه عملی با نظر رهبری را خطا و مخل وحدت و انسجام می دانیم.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان در ادامه سخنان خود اظهار داشت: دیگر مورد عشق او به رهبر معظم انقلاب بود، وی نقش اساسی در رای مجلس خبرگان برای رهبری مقام معظم رهبری داشت. و در مجلس خبرگان دو خاطره تعریف کرد که بر اساس آن حضرت امام خمینی(ره) در زمان حیاتشان بر جانشینی آیت الله خامنه ای بر منصب رهبری تاکید کرده بودند.

وی اظهار داشت: آقای هاشمی اعتقاد داشت که همه باید حول محور رهبری جمع شوند تا در این روزگار متلاطم خطرات از کشور دفع شود و بزرگترین پیام و توصیه او نیز برای حفظ و پیشرفت کشور همین است.

وی ادامه داد: آیت الله هاشمی از حامیان مخصوص فلسطین و مقاومت و از دشمنان سر سخت صهیونسیم بود، وی در حساس ترین و خطرناک ترین دوران که نمی شد اسم اسرائیل را برد کتاب سرنوشت فلسطین را -که ترجمه "القضیه الفلسطینیه" نوشته سفیر اردن در ایران بود، نوشت و در سطح وسیعی پخش کرد و از این رو ممکن نیست کسی حمایت از فلسطین، غزه و لبنان را زیر سوال ببرد و موالی آقای هاشمی رفسنجانی باشد و چنین موالاتی قطعا موالاه ابزاری است.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به تشییع جنازه پرشکوه آن مرحوم، گفت: در طول تاریخ کشور ما رتبه اول هم در استقبال و هم در تشییع مخصوص روحانیت است. استقبال و تشییع 10 میلیونی حضرت امام(ره) را هیچ وقت فراموش نخواهیم کرد. اجتماع عظیم در تشییع جنازه ایشان نشان می دهد که روحانیت اولا در دل مردم جای دارد و با تمام تبلیغات بسیار منفی و سمی، روحانیت هنوز در رتبه اول محبوبیت است. ثانیا او یک انقلابی بود و تشییع با شکوه وی نشان می دهد که مردم، انقلاب را مال خودشان می دانند و برای رجال آن ارادت خاصی دارند./937/201/ب3

ارسال نظرات