۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۴
کد خبر: ۴۷۳۶۵۴
استاد حوزه علمیه:

روحیه جهادی سبب پیشبرد اهداف نظام می شود

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه روحیه جهادی سبب پیشبرد اهداف نظام می شود، گفت: با داشتن روحیه جهادی می توان گامهای بلندی در جهت احیای اقتصاد و پیشبرد اهداف نظام برداشت.
حجت الاسلام محمد تقی صرفی پور

حجت الاسلام محمدتقی صرفی پور، استاد حوزه علمیه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، با اشاره به مطالبات رهبر معظم انقلاب درباره اجرای اهداف اقتصاد مقاومتی، ابراز داشت: یکی از ضروریات در اقتصاد مقاومتی و انقلابی، داشتن روحیه جهادی در مسؤولان و اقشار مردم است.

استاد حوزه علمیه تأکید کرد: روحیه ای که در بسیجیان دوران دفاع مقدس بود باید در وجود متولیان اقتصاد متبلور شود تا اهداف اقتصاد مقاومتی در کشور محقق شود.

مدیر سابق مدرسه علمیه امام خمینی(ره) کرمانشاه بیان داشت: قطعأ در راه اقتصاد مقاومتی و انقلابی موانع بزرگی سر راه پیشرفت اقتصادی ملت ظاهر خواهد شد که تنها با روحیه جهادی و با روحیه خستگی ناپذیر می توان این موانع را برطرف ساخت.

این مسؤول مطرح کرد: داشتن روحیه خودباوری و باور کارآمدی توان داخلی در مقایسه با کشورهای غربی، یکی از ضروریات است، رهبر معظم انقلاب فرمودند که وقتی خواستند دستگاهی را از خارج بیاورند و آنها حاضر به فروش آن به کشور نشدند جوانان با همت ایرانی آن دستگاه را ساختند و این یکی از هزاران مورد از آثار روحیه جهادی و فرهنگ خودباوری است.

وی در ادامه اظهار داشت: داشتن روحیه جهادی نیازمند سه عنصر است که یکی عشق به اسلام، دیگری عشق به رهبری و ولایت فقیه و سومین مورد داشتن عشق به خدمتگزاری خالصانه به مردم عزیز ایران اسلامی که شایستگی بسیاری دارند است.

حجت الاسلام صرفی پور خاطرنشان کرد: با داشتن روحیه جهادی می توان گامهای بلندی برداشت به عنوان مثال در امر کشاورزی امام راحل معتقد بود ایران این استعداد را دارد که یک استانش تمام مایحتاج کشور را تأمین کند و بقیه استانها صادر کننده باشند.

مدیر سابق مدرسه علمیه امام خمینی(ره) کرمانشاه افزود: این تفکر برای کسانی که روحیه جهادی دارند قابل قبول وشدنی است اما برای کسانی که خودباخته هستند وجهادگر نیستند باورکردنش مشکل است.

استاد حوزه علمیه در پایان عنوان داشت: از ابتدای انقلاب اسلامی تا کنون هرجا مردم حضور داشته اند و حمایت خود را نشان داده اند کشور به موفقیت دست یافته است بنابراین در اقتصاد مقاومتی نیز حمایت همه جانبه مسؤولان از ضروریات است./857/302/ب2

ارسال نظرات