۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۵
کد خبر: ۴۷۳۶۳۱
حجت الاسلام منتجب نيا:

آيت الله هاشمي رفسنجاني عقل گرا و خرد ورز بود

فعال سیاسی اصلاح طلب با تأكيد براين كه آيت الله هاشمي رفسنجاني عقل گرا و يك انسان معتدل بود، اظهارداشت: امروز شعار اعتدال در دولت روحاني‌فراوان شنيده مي‌شود و اين در حالي است كه آيت الله هاشمي رفسنجاني از روز اول انقلاب اعتدال داشت.
حجت الاسلام رسول منتجب نيا

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام رسول منتجب نيا پنجشنبه شب در مراسم ترحيم آيت الله هاشمي رفسنجاني كه در حسينيه آيت الله رضوي خيابان ملامحسن فيض كاشاني برگزار شد، با تسليت رحلت آيت الله هاشمي رفسنجاني، گفت: من  هم در تشييع جنازه امام راحل و  هم در تشييع جنازه آيت الله هاشمي رفسنجاني حضور داشتم كه قطعا بعد از تشييع جناره امام، هيچ تشييع جنازه اي تا اين اندازه به لحاظ كميت و كيفيت برگزار نشده است.

وي افزود: چند روزي است كشور ما براي مردي به عزا نشسته است و براي شخصيتي در كنارهم جمع شده اند كه تلاش كرده است بسياری از ويژگي هاي يك انسان شايسته و يك مدير لايق را در خود جمع خود به ويژه در سالهاي آخر عمر خودش كه سبب بغض و كينه مخالفان و منتقدان او شده است.

حجت الاسلام منتجب نيا با اشاره به اين كه اعداد و ارقام متفاوتي براي حضور مردم در تشييع جناره اعلام شد، گفت: آيت الله هاشمي رفسنجاني چكار كرده است كه چنين تشييع جنازه باشكوهي برگزار شد.

وي با تأكيد بر اين كه آيت الله هاشمي رفسنجاني ويژگي هاي خاصي داشت به برخي از اين ويژگي ها اشاره كرد و گفت: آيت الله هاشمي رفسنجاني يك انسان عقل گرا و خرد ورز بود و مي انديشيد و از زماني كه من او را مي شناسم تا به الان يك انسان فكور و انديشمند بوده است.

حجت الاسلام منتخب نيا با بيان اين كه آيت الله هاشمي رفسنجاني يك انسان احساسي نبود و عجولانه تصميم نمي‌‌گرفت، عنوان كرد: با اينكه به ما خيلي محبت داشت اما اگر پيشنهادي به او مي كرديم در جواب مي‌گفت بايد فكر كنم و تأمل كنم.

وی با تأكيد بر اين كه آيت الله هاشمي رفسنجاني عقل گرا بود و احساس‌گرا نبود و يك انسان معتدل بود، اظهارداشت: امروز شعار اعتدال در دولت روحاني ‌فراوان شنيده مي‌شود و اين در حالي است كه آيت الله هاشمي رفسنجاني از روز اول انقلاب اعتدال داشت همانگونه كه امام راحل نيز اعتدال داشت.

حجت الاسلام منتجب نيا ادامه داد: اميرمومنان(ع) مي فرمايد، انسانهاي جاهل معتدل نيستند، چرا كه انسان جاهل يا افراط گرا است و يا تفريط گرا است اما هاشمي اعتدال است كه دغدغه مقابله با تندروي ها را از هرسويي داشت و مي‌گفت بايد از تندروي پرهيز كرد و راه اعتدال را پيمود.

وي افزود: آيت الله هاشمي رفسنجاني واقع‌گرا بود و از خيال پردازي و خيال گرايي پرهيز مي كرد و دوران دفاع مقدس كه برخي از فرماندهان احساسي مي‌شدند و مطالبي را بيان مي كردند، اما آيت الله هاشمي اهل عدد و رقم بود و واقعيت را مي ديد و تا زماني كه توان ادامه جنگ را داشتيم ايشان فرمانده كل قوا از طرف امام بود و فرماندهي مي كرد اما در ادامه به مرحله رسيد كه گفت ما نمي توانيم جنگ را ادامه بدهيم.

حجت الاسلام منتجب نیا يادآور شد: آيت الله هاشمي دورانديش بود و اهل طرح و برنامه بود، در مجلس، در جنگ، در مجمع تشخيص مصلحت و در هر پست و مقامي‌كه بود مردم دار بود وا ز حقوق مردم دفاع مي‌كرد و جمعيت ها و گروهها با سلايق مختلف را همراه با خودش داشت./1307/پ202/ج

ارسال نظرات