۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۳
کد خبر: ۴۷۳۶۳۰

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

قدردانی مسؤولان خراسان شمالی از حضور پرشور مردم در مراسم ارتحال آیت‌الله هاشمی، برگزاری کارگاه آموزشی بانوان مبلغه و اجرای نمایش «مولار» در بجنورد عناوین برخی از اخبار فرهنگی استان است.
اخبار کوتاه خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، نماینده مردم استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بجنورد و استاندار خراسان شمالی با صدور پیامی از حضور پرشور مردم و مسؤولان در مراسم ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، تشکر کردند.

در بخشی از پیام مشترک آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی و محمدرضا صالحی آمده است: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در حالی به هم‌رزمانش بهشتی، مطهری و باهنر پیوست که وظیفه خود را در دفاع از انقلاب و حراست از آینده ایران به بهترین نحو ادا کرد و از معدود انسان‌های بزرگی بود که چه پیش از انقلاب و چه پس از آن، همواره و همه‌جا نقشی ارزنده و کم‌نظیر داشت.

این پیام می‌افزاید: مردم شریف و بزرگوار استان خراسان شمالی با حضور پرشور و آگاهانه خود از فرزند شایسته اسلام و انقلاب و نظام و یار دیرین امام خمینی (ره) و رفیق و همدم مقام معظم رهبری تجلیل کردند و در مراسم ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی حماسه‌ای دیگر آفریدند.

در این پیام آمده است: بدین‌وسیله مراتب قدردانی و تشکر خود را از شور و شعور و حضور علما و روحانیون، اساتید و دانشگاهیان، فرهنگیان، مدیران دستگاه‌ها و کارکنان ادارات و نهادهای لشکری و کشوری، اقشار مردم، اصناف و بازاریان، خانواده معظم شهدا و ایثارگران، اعلام داشته و علوّ درجات را برای یار دیرین امام و رهبری از خداوند متعال طلب می‌کنیم.

برگزاری کارگاه آموزشی بانوان مبلغه در بجنورد

کارگاه آموزشی مبلغات سنتی در بجنورد با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی و بانوان مبلغ، در بجنورد برگزار شد.

حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، امروز در این کارگاه آموزشی، گفت: شناسایی و سازمان‌دهی اقشار مؤثر در حوزه فرهنگ دین، ارتقاء سطح علمی و معرفتی مبلغات سنتی، بهبود روشهای خطابه و ترویج تبلیغ عفاف و تکریم زن در جامعه از اهداف برگزاری این کارگاه آموزشی بود.

وی ادامه داد: ضرورت آموزش فن مرثیه‌خوانی در بین فعالان این بخش، وجود ضعف در میان مبلغین، جلوگیری از انحرافات و خرافات موجود در مسیر ستایشگری و مداحی اهل بیت (ع) و ارائه یک منشور صحیح و جامع پیرامون ستایشگری و مداحی اهل بیت (ع) است.

حجت‌الاسلام خادمی افزود: در سطح استان، جلسات خانگی توسط مبلغات برگزار می‌شود، لذا سازمان تبلیغات اسلامی گام‌های بلندی برای ساماندهی آن‌ها برداشته و برنامه‌های آموزشی به‌صورت کارگاهی برای آن‌ها پیش‌بینی کرده که در طول سال انجام خواهند شد.

اجرای نمایش «مولار» در تالار شمس بجنورد

امین فرحی، رییس انجمن هنرهای نمایشی خراسان‌ شمالی از اجرای نمایش مولار به کارگردانی و نویسندگی محمد شاکری در تالار شمس بجنورد خبر داد و افزود: نمایش مولار برگزیده یازدهمین جشنواره تئاتر استان و منتخب حضور در بخش فجر استانی سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، قرار است در تالار شمس بجنورد برای عموم اجرا شود.

وی اظهار کرد: نیلوفر ذبیحی، آزاده حیدرزاده، حکمت شیردل، رضا نامداری، احسان کمالی و احمد زعفرانی بازیگری نمایش مولار را بر عهده دارند.

به گفته فرحی نمایش مولار ۲۶ دی‌ماه تا پنج بهمن‌ماه امسال در تالار شمس بجنورد برای عموم و علاقه‌مندان به روی صحنه خواهد رفت.

مشاوره قبل از ازدواج در خراسان شمالی اجباری می‌شود

هاجر پاکدین، معاون توسعه و پیشگیری اداره کل بهزیستی خراسان شمالی از پیگیری برای اجباری شدن مشاوره قبل از ازدواج در استان خبر داد و اظهار کرد: مشاوره‌های پیش از ازدواج به‌عنوان اقدامی ضروری و تعیین‌کننده برای زندگی جوانان است چراکه از بسیاری مشکلات پس از ازدواج پیش‌گیری می‌شود.

وی تصریح کرد: با مشاوره قبل از ازدواج، زوج‌ها با مواردی همچون سطح تحصیلات، شغل، اعتقادات مذهبی، ویژگی شخصیتی، شرایط خانوادگی و قومیتی، انتظارات یکدیگر و بسیاری موارد دیگر آشنایی پیدا می‌کنند.

پاکدین بابیان اینکه در حال حاضر ۲۳ مرکز مشاوره قبل از ازدواج در خراسان شمالی وجود دارد، گفت: اجباری شدن مشاوره قبل از ازدواج در استان جزء برنامه‌های ما و در حال پیگیری بوده و هدف آن‌هم پیشگیری از مشکلات بعد از ازدواج و کاهش هرچه بیشتر طلاق است./303/9314/ب1

ارسال نظرات