۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۹
کد خبر: ۴۷۳۶۲۸
مسؤول فرهنگی نهاد ریاست جمهوری:

پیام تسلیت رهبری مرهمی بر مصیبت آیت الله هاشمی بود

رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری گفت: آیت الله رفسنجانی یک شخصیت بود که نمونه بارز و یکی از مصادیق اصلی آیه شریفه "و من المؤمنین رجال صدقوا ..." محسوب می شود.
حجت الاسلام اکرمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام سید رضا اکرمی، رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری و عضو جامعه روحانیت مبارز تهران، عصر امروز در مراسم گرامی داشت آیت الله هاشمی رفسنجانی در حسینیه اعظم زنجان، با اشاره به ویژگی های قرآن کریم، گفت: قرآن کریم، کتاب روانشناسی، جامعه شناسی و انسان شناسی است و باید از آن استفاده کامل و کافی را برد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: یکی از مواردی که در قرآن کریم بسیار به چشم می خورد این است که برای هر قوم و انسانی از یک اسم خاص و صفت بخصوصی استفاده کرده است که از جمله آنها می توان به اصحاب یمین، اصحاب شمال، اصحاب الجحیم و کلمه رجال اشاره کرد.

این مقام مسؤول در ادامه با اشاره به توانایی های بالای شخصیتی آیت الله هاشمی رفسنجانی، تصریح کرد: یکی از واژه هایی که می توان برای شخصیت آیت الله رفسجانی استفاده کرد همان واژه رجال بوده و نمونه آن نیز همان آیه شریفه "و من المؤمنین رجال صدقوا ما عاهدوا الله ..." می باشد که این افراد هیچ تغییر و تبدلی در عهدشان با خداوند وجود ندارد.

حجت الاسلام اکرمی در ادامه اظهار داشت: بنابر تفاسیر موجود از این آیه شریفه، منظور از رجل در این آیه در مقابل لفظ نساء نیست بلکه منظور از آن همان "مرد بودن" است، مانند همان تفاوتی که بین شخص و شخصیت وجود دارد و آن تفاوت در تفکرات و دیداه های بخصوص شخصیت است.

رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در ادامه با اشاره به آیه شریفه "ومن المؤمنین رجال صدقوا ..." و ارتباط دادن آن به آیت الله رفسنجانی، گفت: آیت الله رفسنجانی یک شخصیت بود که نمونه بارز و یکی از مصادیق اصلی آیه شریفه "و من المؤمنین رجال صدقوا ..." محسوب می شود؛ که البته این را بنده به وضوح و با توجه به همکاری طولانی مدت که با ایشان داشتم، مشاهده و از نزدیک احساس کردم.

وی در ادامه با اشاره به پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب برای ارتحال آیت الله رفسنجانی، تأکید کرد: پیامی که رهبر معظم انقلاب در ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی صادر کردند، دارای 50 نکته بود که از داخل آن می توان باهوش بودن، مشاور صدیق بودن و همدل با رهبری بودن ایشان را استخراج کرد؛ که البته این پیام تسلیت هوشمندانه دل های افرادی که از این مصیبت شوکه شده بودند را آرام کرد.

عضو جامعه روحانیت مبارز تهران در ادامه با اشاره به جلوگیری آیت الله رفسنجانی از بمباران اتمی ایران اسلامی در جنگ تحمیلی، گفت: در زمان جنگ تحمیلی دشمن خواست علیه ایران از بمب اتم استفاده کند، این را رییس جمهور کنونی فرانسه خودش اقرار کرده است، ولی منتظر فرصت مناسب بودند که جنگ تمام شد؛ این در حالی است که فرماندهی چنین جبهه ای با آیت الله رفسنجانی بود.

حجت الاسلام اکرمی خاطر نشان کرد: انسان های خاص و ویژه را باید در دشواری ها و گرفتاری ها شناخت، چرا که در حال خوشی و خوبی همه دور هم جمع می شوند.

 گفتنی است، این مراسم از سوی نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان و استاندار زنجان در حسینیه اعظم زنجان با حضور جمع کثیری از مردم استان، برگزار شد. /949/پ202/ج

ارسال نظرات