۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۸
کد خبر: ۴۷۳۶۱۸
حجت الاسلام مهاجری:

ساده زیستی از شاخصه های آیت الله هاشمی بود

مدیر مسؤول روزنامه جمهوری گفت: عده ای تلاش می کردند که آیت الله هاشمی رفسنجانی را مروج اشرافی گری در کشور جلوه دهند؛ در حالی است که ساده زیستی از جمله شاخصه های زندگی آیت الله هاشمی بود.
مسیح مهاجری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، مراسم بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی پنج شنبه شب با حضور جمع کثیری از مردم و شخصیت های مختلف استانی و کشوری در مسجد جامع ساری برگزار شد.

حجت الاسلام مسیح مهاجری مدیر مسؤول روزنامه جمهوری اسلامی در این مراسم، هوشیاری و صبوری را از ویژگی های مهم آیت الله هاشمی رفسنجانی برشمرد و گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی با صبوری و درایت و خدمت صادقانه به مردم و نظام، داغ بزرگی را بر دل قدرت طلبان فرصت طلب گذاشت.

مدیر مسؤول روزنامه جمهوری اسلامی با بیان این که فوت ناگهانی آیت الله هاشمی رفسنجانی برای بسیاری از افراد غیر باور بوده است، افزود: ارتحال این شخصیت برجسته انقلاب ملت ایران و جهان اسلام را تکان داد.

حجت الاسلام مهاجری با بیان این که عده ای همواره تلاش می کردند که آیت الله هاشمی رفسنجانی را مروج اشرافی گری  در کشور جلوه دهند، خاطرنشان کرد: این در حالی است که ساده زیستی از جمله شاخصه های زندگی آیت الله هاشمی بود.

وی با بیان این که ملت ایران در همه عرصه های این انقلاب، دفاع مقدس و مقاومت در برابر فشار و تحریم های دشمنان داخلی و خارجی هوشیارانه ایستادند، گفت: باید قدردان شخصیت های خدمتگذار انقلاب باشیم چون زحمات و تلاش های بسیاری را برای پیروزی و استحکام پایه های انقلاب کشیدند.

حجت الاسلام مهاجری با اشاره به این که  آیت الله هاشمی با قلب سلیم آغوشش را برای مخالفان باز می‌کرد و با روی گشاده آنها را می‌پذیرفت، افزود: اگر به شرایط و حریت در مورد بزرگان‌ پایبندی نشان ندهیم بردگی، استبداد و استعمار به سراغ ما می‌آید و به وضعیت گذشته بر‌می‌گردیم. 

وی با بیان این که متأسفانه عده ای در جامعه بدون در نظر گرفتن هیچ اصولی هر حرف و تهمتی را علیه اشخاص مطرح می کنند، تصریح کرد: علیرغم این که بیشترین تهمت ها علیه آیت الله هاشمی رفسنجانی به ناحق روا داشته شد، اما این شخصیت بلند نظر و هوشیار هیچ گاه در مقام پاسخگویی و دفاع بر نیامد و سکوت کرد.

حجت الاسلام مهاجری با اشاره به نسبت هایی  که به آیت الله هاشمی در خصوص زاویه دار بودنشان با سپاه، بسیج و رهبری می دادند، گفت: من و هاشمی هر هفته یک ساعت در مورد همه مسائل صحبت می کردیم، نظرش در مورد سپاه را اینگونه بیان می‌کرد که سپاه نور چشم من است، در زمان جنگ عده‌ای با قدرت در مقابل سپاه ایستادند که قد علم نکند اما هاشمی از سپاه حمایت جانانه کرد.

مدیر مسؤول روزنامه جمهوری با بیان این که آیت الله هاشمی رفسنجانی بسیج را دست راست خود عنوان کرده بود، تصریح کرد: ایشان می گفت رهبر معظم انقلاب جان او بود و در جلسات خصوصی که با او داشتیم، ایشان را صاحب مملکت عنوان می‌کرد.

وی با بیان این که انتخاب ایشان به عنوان رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام از سوی مقام معظم رهبری نشان دهنده جایگاه ارزشمند آیت الله هاشمی رهبری و نظام بود، افزود: این شخصیت برجسته انقلاب تا آخرین لحظه عمر خود با همه توان پای انقلاب ایستاد.

حجت الاسلام مهاجری در ادامه سخنان خود با بیان این که هوشیاری و صبوری آیت الله هاشمی بسیاری از توطئه ها را خنثی کرد، گفت: مرحوم هاشمی شاگرد امام راحل و نظر کرده بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی بود.

مدیر مسؤول روزنامه جمهوری اسلامی با بیان این که آیت الله هاشمی در اوج مظلومیت از دنیا رفت، تصریح کرد: افراد بسیاری به اصول، احکام و شرایط حریت نظام جمهوری اسلامی ایران پشت پا زدند و به ایشان تهمت های ناروایی نسبت دادند./1317/پ202/ج

ارسال نظرات