۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۵
کد خبر: ۴۷۳۶۱۱
امام جمعه بجنورد:

انقلاب و نظام اسلامی قائم به شخص نیست

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به رحلت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، گفت: انقلاب و نظام اسلامی قائم به شخص نیست که با شهادت و یا رحلت یک نفر از ادامه مسیر خود باز بماند و به فضل الهی حرکت نظام به سمت آرمانهای اصیل همچنان با سرعت و قدرت ادامه خواهد یافت.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار حجت‌الاسلام ناصر سقای بی‌ریا، عضو جبهه پایداری انقلاب اسلامی، اظهار کرد: باید پیشتازان انقلاب و یادگاران دوران غربت و قدرت انقلاب اسلامی تکریم شوند.

وی افزود: اکنون که متأسفانه بسیاری از پیش‌قراولان دوران ابتدایی انقلاب اسلامی را از دست داده‌ایم، لازم است تابعین و نسل جدید انقلاب را با مدیریت صحیح، بارور کنیم تا راهی که پیشتازان انقلاب ساخته‌اند، ادامه پیدا کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه وظیفه نسل جدید بسیار سخت است، اضافه کرد: نسل‌های ابتدایی انقلاب، چون اصل انقلاب و مصائب آن را با عمق وجود خود درک و لمس کرده‌اند راحت‌تر در صحنه باقی ماندند؛ اما مدیریت نسل جدید به‌واسطه فاصله زیاد با دوران انقلاب و رنج‌ها و خون‌هایی که برای پا گرفتن آن ریخته شده است، کاری سخت است؛ به همین دلیل باید برنامه‌ریزی دقیق و چشم‌اندازی روشن برای آنها در نظر گرفته شود.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: سرچشمه انقلاب که سرچشمه گوارایی است باید برای نسل نو تبیین شود تا از زلال بودن و گوارا بودن آن کاسته نشود که لازمه این امر برنامه‌ریزی صحیح است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار کرد: پاسداری از سرچشمه انقلاب، تکلیف بسیار سنگینی بوده و حراست از آن جهاد اکبر است؛ ازاین‌رو باید کسانی که قصد آلوده کردن سرچشمه انقلاب را دارند شناسایی کرد و با آنها برخورد قاطع داشت.

وی اضافه کرد: برای اینکه برای مدیریت این کشور و نظام کادر مطلوب داشته باشیم باید بر روی نسل جدید سرمایه‌گذاری بیشتری کنیم تا به اصل نظام و انقلاب خدشه وارد نشود.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی در خاتمه با اشاره به رحلت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، افزود: انقلاب اسلامی قائم به شخص نیست که با رحلت و یا شهادت یک نفر از ادامه مسیر خود باز بماند و به حول و قوه الهی از حرکت این انقلاب به‌سوی آرمان‌های امام راحل (ره) و رهبری (مدظله‌العالی) چیزی کاسته نخواهد شد./202/9314/ب1

ارسال نظرات