۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۲
کد خبر: ۴۷۳۶۰۹
امام جمعه آمل:

خدمت خالصانه و صادقانه سبب دلگرمی مردم به نظام می شود

امام جمعه ‌آمل گفت: هیچ فریضه ای بالاتر از خدمت به مردم وجود ندارد تا مردم نسبت به نظام اسلامی دلگرم شوند.
آمل آمل آمل آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام سید جلیل مرتضوی، امام جمعه آمل امروز در محفل انسی با قرآن نیروی انتظامی شهرستان آمل و گرامیداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی که مسجد روستای تمسک عطایان بخش دشت سر آمل برگزارشد با بیان این که نیروی انتظامی تمام تلاش خود را برای امنیت جامعه انجام می دهد، گفت: این جان برکفان دغدغه خدمت به مردم را دارند و در این راه هم شهدای گرانقدری را تقدیم انقلاب کردند.

وی باقدردانی از برگزارکنندگان اینگونه محافل در روستاهای شهرستان افزود: همین نشست ها مهربانی و باهم بودن نیروی انتظامی با مردم را می رساند که نگاه قشنگی است.

امام جمعه آمل با تاکید بر این که قرائت قرآن همراه با تفکر باشد، تصریح کرد: براثر تفکر  وتعامل درقرآن دلهای اندوهگین و دردهای بطن را درمان می کند و اگر می خواهیم قرآن در زندگی ما به عنوان اثرگذار باشد باید خواندن قرآن و عمل کردن به آن را سرلوحه کارمان قرار دهیم.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای و 6 شهید روستای تمسک عطایان یادآور شد: شهدا در سنگرهای خاکی در طول هشت سال دفاع مقدس زمزمه هایی بی ادعا و مملو از ایثار و شهادت داشتند و امام عزیزمان آن سنگرها را در حکم مسجد بیان کردند.

حجت الاسلام مرتضوی با اشاره به اثربخشی قرآن در طول دفاع مقدس اظهار داشت: این اثربخشی سبب شد که آن سنگرها سنگر بی ادعا باشد و قرآن، دعا، راز و نیاز و توسل بود که دست نیاز بسوی رب العالمین بوده است و در وجود گرانقدر رزمندگان سبب شد از خداوند متعال طلب شهادت می کردند.

وی ادامه داد: اگر انسان تفکر در قرآن داشته باشد درد او تسکین می شود و حضرت زینب(س) و امام حسین(ع) با جان و دل قرآن می خواندند و به آن عمل می کردند که زیباترین کتب اسمانی و بشریت است و همه کتب آسمانی به جز قرآن کریم تعریق شدند.

امام جمعه آمل با بیان این که بهره گیری از فرهنگ قرآنی زمینه ساز تعالی انسان می شود، یادآور شد: ضرورت دارد در این دفتر عشق تعمق داشته و عمل کنیم که بواسطه قرآن هر آنچه می خواهیم برای ما فراهم می شود.

وی با قدردانی از تلاش و زحمات نیروی انتظامی شهرستان آمل بیان داشت: هیچ فریضه ای بالاتر از خدمت به مردم وجود ندارد تا مردم نسبت به نظام اسلامی دلگرم شوند.

حجت الاسلام مرتضوی با اشاره به شخص آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: ایشان یار دیرین امام و مقام معظم رهبری بودند و در پیام تاریخی مقام معظم رهبری به نیکی از خدماتشان در قبل و بعداز انقلاب بیان شده است

وی اشاره کرد: دربعضی نقاط اختلاف نظرها وجود داشت اما اساس کار در تاریخ می ماند و آیندگان قضاوت می کنند و برجستگی این روحانی مبارز و خستگی ناپذیر اطاعت از رهبری در زمان امام و بعد از امام مثال زدنی است.

امام جمعه آمل خاطرنشان کرد: تیزبینی مقام معظم رهبری، نگاه بلند ایشان و اطاعت پذیری آیت الله رفسنجانی همه نقشه های دشمنان را نقش برآب کرد و حضور میلیونی مردم در مراسم تشیع جناره و مراسم ختم ایشان یک بار دیگر وحدت و همدلی را در جامعه متجلی ساخته است.

سرهنگ ولی الله گنجیان مقدم، فرمانده انتظامی شهرستان آمل با بیان این که پلیس مردم محور است، گفت: اگر مردم نباشند پلیسی وجود نخواهد داشت و اگر کشفیات صورت می گیرد به سبب همکاری خوب مردم است.

وی افزود: کار نیروی انتظامی امنیتی و سخت و تکیه گاه آن مردم است که خدمت به مردم برای ما لذت بخش بوده که تمام تلاش و اهتمام خود را در این راستا به کار می گیریم.

فرمانده انتظامی شهرستان آمل با اشاره به موفقیت در مسابقات قرآنی اظهارداشت: در طول سه سال گذشته تاکنون رتبه نخست منطقه و کشور را به دست آوردیم و سه نفر از همکاران توانستند در بخش اذان و قرآن رتبه های اول و دوم را کسب کنند./202/1314/ب1

ارسال نظرات