۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۰
کد خبر: ۴۷۳۶۰۲
آیت الله طبرسی:

آیت الله هاشمی، رهبر انقلاب را فردی منحصر به فرد برای رهبری نظام می دانست

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بیان می‌کرد که در حال حاضر رهبری منحصر به‌فرد هستند و کسی را غیر از ایشان نداریم که بتواند در جامعه کنونی یک تنه در برابر دشمنان سینه‌سپر کند.
آیت الله هاشمی رفسنجانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در مراسم بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی که در مصلی امام خمینی(ره) ساری برگزار شد با بیان این که هاشمی رفسنجانی از نخستین کسانی بود که در مسیر نهضت انقلاب همراه امام بود، گفت: هاشمی رفسنجانی خدمتگزاری به مردم را در نظام جمهوری اسلامی نهادینه کرده است.

وی از آیت الله هاشمی رفسنجانی به عنوان یک شخصیت دینی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، روحانی و حوزوی یاد کرد و افزود: هاشمی در امور فرهنگی، علمی و سیاسی نقش بی بدیل و بی نظیرداشته که همین امر موجب تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی شد.

آیت الله طبرسی در ادامه سخنان خود از  بهشتی، مطهری و هاشمی رفسنجانی به عنوان دینداران روشنفکران درجهان اسلام و نظام جمهوری اسلامی یاد کرد و گفت: هاشمی مرد دیانت و سیاست بوده است و از شخصیت های تاثیر گذار در عالم سیاست های اسلامی بوده اند.

وی با اشاره به این که دینداری در موقعیت سخت دوران امام راحل ارزش داشته است، تصریح کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی مرد فرهنگ، علم و دانش بوده است که توانست دانشنامه و تفسیر موضوعی قرآن را بعنوان بزرگترین باقیات و صالحات به یادگار گذارد.

نماینده ولی فقیه در مازندران، وحدت را مهم ترین نیاز امروز نظام جمهوری اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: انتخابات آینده را باید با حفظ وحدت و انسجام برگزار کنیم.

آیت الله طبرسی به حضور گسترده مردم در مراسم تشییع پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی اشاره کرد و آن را نماد وحدت ملی دانست و افزود: همه مردم از هر گروه و اقشار برای مراسم تشییع هاشمی رفسنجانی حضور پرشور و با شکوهی داشتند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به رفاقت 59 ساله آیت الله هاشمی رفسنجانی با مقام معظم رهبری، بیان داشت: این شخصیت برجسته انقلاب مرد تصمیم گیر روزهای سخت نظام جمهوری اسلامی بوده و با رحلت هاشمی رفسنجانی رهبری یکی از اصلی ترین یار خود را از دست داد.

وی با بیان این که حضور میلیونی مردم در تشییع پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی در بر دارنده پیام مهمی بود، افزود: این حضور نشان داد که مردم هیچ گاه خدمت گزاران به انقلاب و نظام را فراموش نکرده اند.

آیت الله طبرسی با بیان این که شخصیت هایی همچون آیت الله هاشمی رفسنجانی آبروی انقلاب و نظام اسلامی هستند، گفت: وجود چنین شخصیت های بزرگی که همه عمر خود را صرف خدمت به انقلاب و نظام اسلامی به کار گرفتند برای ما یک فرصت ارزشمند است.

وی از آیت الله هاشمی رفسنجانی به عنوان شخصیتی متعبد و دینمدار یاد کرد و گفت: ایشان شخصیتی علمی، حوزوی، قرآنی داشته و در امور فرهنگی و دانشگاهی مشارکت داشتند.

امام جمعه ساری با بیان این که در کشور دو نوع روشنفکر داریم؛ عده‌ای روشنفکر دین‌دار و افرادی هم دین‌دار روشنفکر هستند، اضافه کرد: آقایان هاشمی رفسنجانی، بهشتی و مطهری دین‌داران روشنفکر بودند که توانستند با تفسیر دینی خود جوانان را جذب کنند.

نماینده ولی فقیه درمازندران از آیت الله هاشمی رفسنجانی به عنوان عالمی دینمدار یاد کرد و گفت: مرحوم آیت‌الله رفسنجانی از سال 57 در پست‌های کلیدی و پرخطر جمهوری اسلامی انجام وظیفه کرده است.

وی مرحوم هاشمی رفسنجانی را فردی خطرپذیر در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی دانست و گفت: وی در زمانی که کاندیدای ریاست جمهوری شد، انقلاب اسلامی در زمان حساسی قرار داشت و مدیریت کشور سخت بود.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تلاش ها و خدمات ارزشمند آیت الله هاشمی رفسنجانی در هشت سال دفاع مقدس، افزود: در زمان جنگ کشور دچار محدودیت‌های خاصی بود اما آیت‌الله رفسنجانی به عنوان فرمانده جنگ آمادگی خود را برای پذیرش قطع‌نامه پذیرفت تا به امام راحل خدشه وارد نشود.

آیت الله طبرسی با بیان این که آیت الله هاشمی رفسنجانی در میدان مبارزه سینه‌سپر می‌کرد، خاطرنشان کرد: این شخصیت برجسته انقلاب اگر در مجلس خبرگان رهبری مورد و یا اختلاف نظری پیش می‌آمد با عقلانیت کامل مدیریت می‌کرد و همیشه به تفکر رهبری ایمان داشت.

وی با اشاره به اینکه در خبرگان طرحی مبنی بر جانشینی رهبری مطرح شد تا چه کسی لایق جایگاه رهبری جمهوری اسلامی است، افزود: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اظهار داشت که در حال حاضر رهبری منحصر به‌فرد هستند و کسی را غیر از ایشان نداریم که بتواند در جامعه کنونی در برابر  دشمنان یک تنه سینه‌سپر کند./202/1317/ب1

ارسال نظرات