۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۴
کد خبر: ۴۷۳۵۸۵
معاون پژوهش حوزه مطرح کرد؛

ضرورت تشکیل شورای راهبردی حوزه و جمعیت

حجت الاسلام والمسلمین میرمعزی با توجه به رسالت ها و رویکردهای حوزه علمیه بر لزوم تشکیل شورای راهبردی حوزه و جمعیت در حوزه علمیه قم تأکید کرد.
سید حسین میرمعزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین میرمعزی، معاون پژوهش حوزه علمیه قم، پیش از ظهر امروز در دومین نشست شورای راهبردی جمعیت که در مرکز مدیریت حوزه علمیه قم برگزار شد، با بیان این که ما باید به دنبال نقش حوزه در معضل کاهش جمعیت باشیم، اظهار داشت: با توجه به رسالت ها و کرکرد هایی که حوزه برای خود ترسیم کرده است باید پیشنهادات راهبردی برای حل معضل کاهش جمعیت ارائه بدهیم.

وی با بیان این که مسأله افزایش جمعیت ابعاد مختلف و پیچیده ای دارد، گفت: ما چند سال است که با این بحث در حوزه درگیر هستیم و سیاست هایی هم تدوین شده است و ابلاغ شده است و باید جایگاه و  نقش حوزه را ذیل این سیاست ها مشخص کنیم.

حجت الاسلام میرمعزی افزود: پیشنهاد من این است که ما در حوزه یک شورای راهبردی حوزه و جمعیت تأسیس کنیم و این شورا از تعدادی از افراد سازمانی و افرادی که نقش علمی دارند تشکیل شود و این شورا تمام سیاست های کلان جمعیتی را عملیاتی کند.

وی با بیان این که باید برنامه ریزی های کوتاه مدت و برنامه های بلند مدت داشته باشیم ابراز داشت: بسته راهبردی جامعه در رابطه با نقش حوزه در مباحث جمیتی باید به وسیله شورای راهبردی اتخاذ شود./843/202/ب3

ارسال نظرات