۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۵
کد خبر: ۴۷۳۵۸۳
دیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی:

روحانیت مدافع و مروج حقیقی اسلام ناب محمدی است

حجت الاسلام انتظاری دین اسلام را متضمن سعادت اخروی و دنیوی بشر دانست و گفت: حوزه علمیه تنها متولی مطمئن در صیانت و ترویج دین مبین اسلام است.
حجت الاسلام والمسلمین انتظاری

حجت‌الاسلام علی انتظاری، مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، دین اسلام را متضمن سعادت اخروی و دنیوی بشر دانست و گفت: حوزه های علمیه تنها متولی مطمئن در صیانت و ترویج دین مبین اسلام است.

وی با بیان اینکه دستورات اسلامی سعادت بخش بشر در تمام اعصار حیات بشری است، تصریح کرد: قرآن کریم که از منبع فیض الهی بر بندگان به دست نبی مکرم اسلام نازل شده است برای بشر در تمام دورانها است و هیچ گاه این مضامین الهی کهنه نخواهد شد.

مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی با اشاره به تلاش انسان در دست یابی به سعادت و نیک فرجامی، خاطرنشان کرد: بشر به دنبال سعادت است و این سعادت و نیک فرجامی را تنها در زیر سایه قرآن کریم و آموزه های الهی و اسلامی آن خواهد یافت و به وسیله آن به آرامش خواهد رسید.

وی با بیان اینکه هدف انسان از حیات دست یابی به سعادت و آرامش است اما متأسفانه آن را در جای دیگر می جوید، گفت: تعاریف بشری از سعادت مختلف است به همین جهت مسیر بشر در دست یابی به این غایت انسانی متفاوت است، اما تنها ترین مسیر همین مسیر قرآن و عترت الهی است.

حجت الاسلام انتظاری هدف از خلقت انسان را طبق مضامین قرآنی و آیات الهی رسیدن به لقاء الله عنوان و تصریح کرد: هر انسانی قابلیت دست یابی به این سعادت و غایت انسانی را دارد و ارسال رسل و انبیای الهی برای حرکت انسان به سمت سعادت دنیوی و اخروی است.

وی با بیان اینکه حوزه های علمیه و روحانیت در حقیقت دنبال روی هدف انبیا و رسل هستند، گفت: حوزه های علمیه و روحانیت مروج راستین دین اسلام و ارزشهای دینی هستند، روحانیت مدافع و مرزدار اسلام از خرافه و انحراف است و پیروی از مسیر حوزه های علمیه سعادت بخش بشری است.

مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی انسان را شقاوت بخش و سعادت بخش خود دانست و گفت: هر انسانی خود را به سعادت و شقاوت می رساند، انسان می تواند از امکانات مادی و معنوی خود بهره درستی داشته باشد و یا طوری رفتار کند که خود را به شقاوت برساند./302/854/ب1

ارسال نظرات