۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۸
کد خبر: ۴۷۳۵۷۰
مدیر مدرسه علمیه مجد:

خطر نفوذی‌ها از فشارهای آشکار و بیرونی دشمن بیشتر است

حجت‌الاسلام میرصانع گفت: پر واضح است که اهداف دشمنان همواره با اهداف نظام اسلامی ما در تعارض بوده و هست؛ خطر عده‌‌ای که از درون، یا نفوذی‌ هستند و یا غرض‌ورزی و منافع مشترکی با دشمنان دارند به مراتب بیشتر از فشارهای آشکار و بیرونی بر نظام است.
نفوذ دشمن

حجت‌الاسلام سید محمدرضا میرصانع مدیر مدرسه علمیه مجد در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در رابطه با اهداف پیدا و پنهان خطی که رسانه‌های بیگانه و جریان‌های غرب‌گرای داخلی جهت ناکارآمد معرفی کردن نظام اسلامی دنبال می‌کنند، گفت: بستری که نظام اسلامی ایران در حال حاضر در جهان فراهم آورده، سبب برانگیختگی بغض و کینه بدخواهانی شده که منفعت خود را به دلیل موجودیت این نظام در معرض خطر می‌بینند.

وی در ادامه ابراز داشت: دشمن سعی دارد با فشارهای درونی و اخلال‌گری‌، نظام را به سمت فروپاشی ببرد؛ به تعبیر مقام معظم رهبری، اگر نتوانست از بین ببرد، حداقل استحاله کند.

مدیر مدرسه علمیه مجد اظهار داشت: پر واضح است که اهداف دشمنان همواره با اهداف نظام اسلامی ما در تعارض بوده و هست؛ خطر عده‌‌ای که از درون، یا نفوذی‌ هستند و یا غرض‌ورزی و منافع مشترکی با دشمنان دارند، به مراتب بیشتر از فشارهای آشکار و بیرونی بر نظام است.

وی افزود: نمونه این نفوذی‌ها و اغفال‌گری‌ها را در 9 دی شاهد بودیم؛ افرادی که اهداف مشترکی را دانسته و ندانسته، پا به پای دشمن اجرا می‌کردند؛ که یک سری از آنها بحمدلله آشکار شد.

حجت‌الاسلام میرصانع در پاسخ به این سؤال که برای مقابله با این خط چه کارهایی باید انجام داد، گفت: باید در رابطه با عوامل بیرونی، سیستم دفاعی خود را قوی‌تر کنیم؛ همچنین در رابطه با دیپلماسی، باید دیپلماسی صحیح و جامع‌تری داشته باشیم و در مواردی که جدیت بیشتری می‌طلبد، قاطعانه‌تر عمل کنیم.

وی افزود: از همه مهم‌تر این است که باید برنامه‌ریزی درستی برای از بین بردن زمینه‌های نفوذ داشته باشیم و عده‌ کمی را که به دنبال اهداف در پیش گرفته دشمن هستند، شناسایی کنیم؛ قطعا مسائلی از این دست باید واکاوی شده تا از آفات آن جلوگیری شود؛ در غیر این صورت سبب ضربه خوردن نظام از درون می‌شود.

مدیر مدرسه علمیه مجد اظهار داشت: بخشی از این موضوع به برنامه‌ریزی‌های غلط و برخوردهای نادرست مربوط می‌شود که در باب این مسائل باید آگاهی و بصیرت بخشی بیشتری صورت بگیرد؛ از این رو باید به مشکلات جامعه که سبب آسیب پذیری و انحراف جامعه و تمایل به سمت اهداف دشمن می‌شود، رسیدگی شود.

حجت‌الاسلام میرصانع در ادامه ابراز داشت: مسؤولان باید با توجه و تأمل بیشتر به موضوعاتی نظیر مشکلات اقتصادی و فرهنگی، زمینه و اساس این گونه نفوذها را از بین ببرند؛ اجرای این موضوع شاید تاحدی سخت باشد ولی قطعا با مدیریت و برنامه‌ریزی صحیح می‌توان بخش‌هایی از آن را اجرایی کرد.

وی در رابطه با وظیفه‌ علما، نخبگان و دلسوزان در این زمینه گفت: همه اقشار موظفند، به نکات روز و حساس جامعه، در زوایا و ابعادی که لازم است به روشن‌گری بپردازند؛ دعوت به دین‌داری و ترویج آن به معنای واقعی، از جمله مسائل مهمی است که باید بیش از پیش بر آن توجه و تأکید شود؛ همچنین مسؤولان با سیاست‌گذاری‌های درست و اجرای به موقع، باید اعتماد مردم را بیش از پیش جلب کنند./302/966/ب1

ارسال نظرات