۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۴۷۳۵۶۲
وزیر کشور در اراک :

تدوین سند پیشگیری از آسیب های اجتماعی با جدیت دنبال می شود

وزیر کشور با تاکید بر این که امروز مسؤولان در مسیر پیشگیری معضلات اجتماعی در جامعه گام برداند، گفت: پیشگیری از آسیب های اجتماعی همچون مواد مخدر، حاشیه نشینی، طلاق و سرقت از برنامه های اولویت های دار دولت تدبیر و امید است.
وزیر کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور ظهر امروز در نشست شورای کارگروه امور اجتماعی و فرهنگی استان مرکزی که در سالن جلسات الغدیر استانداری مرکزی برگزار شد، با تاکید بر این که امروز مسؤولان در مسیر پیشگیری معضلات اجتماعی در جامعه گام برمی دارند، گفت: پیشگیری راهکار مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد است و همچنین پیشگیری از آسیب های اجتماعی همچون مواد مخدر، حاشیه نشینی، طلاق و سرقت از برنامه های اولویت های دار دولت تدبیر و امید است.

ریشه بسیاری از جرایم  در معضل اجتماعی اعتیاد است

وزیر کشور با بیان این که بی‌شک یکی از این آسیب‌های اجتماعی مهم تحت عنوان اعتیاد است که می‌توان گفت ریشه بسیاری از جرایم در این پدیده و معضل اجتماعی است، اظهار داشت: امروز از میزان 33 درصد سرقت در استان مرکزی حدود 75 تا 80 درصد سرقت‌ها توسط معتادان به مواد مخدر انجام می‌شود.

رحمانی فضلی  افزود: در راستای رفع این بلای خانمان سوز همه و همه باید دست به دست هم دهیم و با تقسیم کار و همکاری و تعامل بین تمامی دستگاه‌ها به طور یقین می‌توان اقدامات بسیار خوب و تأثیرگذاری را انجام دهیم.

در مراکز ماده 16 در تهران هم‌اکنون 8 هزار نفر در حال درمان هستند

وزیر کشور با بیان این که در مراکز ماده 16 در تهران هم‌اکنون 8 هزار نفر در حال درمان هستند که تا عید نوروز این ظرفیت را به 12 هزار نفر خواهیم رساند، تصریح کرد: در تهران در ابتدای کار برای حدود 500 نفر از معتادان متجاهر ظرفیت ایجاد کردیم که هم‌اکنون این ظرفیت به 12 هزار نفر افزایش یافته است.

رحمانی فضلی با بیان این که وزارت کشور نیز همکاری لازم را در راستای این آسیب اجتماعی  با استان مرکزی خواهد داشت، خاطر نشان کرد: اقدامات در زمینه پیشگیری و مقابله با اعتیاد یک کار حجمی است که نیازمند مشارکت همه بخش‌ها و اجتماعی کردن این مهم است.

فعالیت های تشکل های مردم نهاد در خصوص مسایل اجتماعی

وزیر کشور با اشاره به این که 80 درصد درمان در حوزه اعتیاد توسط مردم و  NGO‌ها انجام می‌شود، گفت: این مهم نشانگر آن است که سیاست دولت اجتماعی کردن آسیب‌های اجتماعی به ویژه مواد مخدر به منظور رفع این معضل است.

رحمانی فضلی افزود:  تشکل های مردم نهاد فعالیت های موثری در خصوص مسائل اجتماعی بویژه مبارزه با آسیب های اجتماعی دارند و در جلسه ای که اخیرا در تهران برگزار شد، هزار نفر از نمایندگان سمن های اجتماعی حضور داشتند که تلاش می کنیم این تعداد را به 3 هزار نفر افزایش دهیم.

وزیر کشور با بیان این که تا به امروز چهار نشست در حوزه آسیب های اجتماعی با حضور سران قوا در محضر مقام معظم رهبری برگزار گردیده و همچنین گزارش هایی از فعالیت های این حوزه ارایه شده است.

تدوین سند پیشگیری از آسیب های اجتماعی با جدیت دنبال می شود

وی با بیان این که رهبر معظم انقلاب نیز در زمینه تبیین و اجرای برنامه های پیشگیری محور به سه قوه تاکیداتی فرمودند، افزود: وزارت کشور با مشارکت سایر دستگاه ها اجرایی، سمن ها و دفتر معظم رهبری فعالیت های گسترده ای را در این حوزه آغاز کرده و تاکنون هزاران ساعت کار و فعالیت در این حوزه به منصه ظهور رسیده است.

وزیر کشور با اشاره به سند مدیریت و راهبری پیشگیری از آسیب های اجتماعی، خاطر نشان کرد: تدوین سند مدیریت و راهبری پیشگیری از آسیب های اجتماعی یکی از اولویت های دولت تدبیر و امید است و تهیه و تدوین این سند در کنار سایر فعالیت ها در دستور کار دولت قرار داشته و با جدیت دنبال می شود.

به گزارش رسا، شرکت در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی با حضور فعالان اقتصادی و بخش خصوصی و دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و بازدید از حوزه علمیه خاتم الانبیاء اراک از دیگر برنامه های وزیر کشور و جانشین رییس جمهوری در شورای اجتماعی کشور در سفر به استان مرکزی است

گفتنی است، استان مرکزی به عنوان چهارمین قطب صنعت کشور و دومین قطب صنایع مادر تخصصی است و بیش از دو هزار و 900 واحد صنعتی کوچک و بزرگ در این استان مستقر است./842/پ202/ج

ارسال نظرات