۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۴۷۳۵۲۹
کارشناس مذهبي:

اهل بيت مردم را به آينده اميدوار مي ساختند

کارشناس مسائل فرهنگي با اشاره به اينکه اهل بيت مردم را به آينده اميدوار مي ساختند، بر لزوم انگيزه براي حرکت در مسير ارزش ها و معارف اسلامي تأکيد کرد.
حجت الاسلام حميد ملا محسني

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در کاشان،  حجت الاسلام حميد ملاحسني ظهر امروز در جلسه متن خواني ‹‹کتاب انسان 250 ساله›› با اشاره به مصائب اهل بيت در طول دوران هاي مختلف گفت: ائمه اطهار(ع) با هدف تشکيل حکومت اسلامي مشکلات فراواني را متحمل شدند اما به واسطه اين آرمان مقدس هيچ تنگنايي نتوانست آنان را به عقب نشيني وادار سازد.

وي دربارهه ايجاد شبهه از سوي برخي مبني بر اينکه اهل بيت با وجود پيش بيني اين خطرات، گام در مسير مبارزه قرار دادند خاطرنشان کرد: علم به آينده مانع عمل به مسؤوليت نمي شود حتي اگر شکست هاي ظاهري سنگين آنها را تهديد کند.

اين کارشناس مذهبي با اشاره به فرمايش امام راحل درباره اهميت به انجام وظيفه و نه صرفا قائل بودن به نتيجه عنوان کرد: فعالان فرهنگي حوزه انقلاب اسلامي نبايد مشکلات و معضلات آنان را دلسرد کرده و به ورطه بي اعتنايي دچار سازد.

حجت الاسلام ملاحسني با بيان اينکه اهل بيت(ع) هميشه مردم را به آينده اميدوار مي ساختند، بر لزوم انگيزه براي حرکت در مسير ارزشها و معارف اسلامي تأکيد کرد.

وي با يادآوري فجايع منطقه به ويژه بر عليه شيعيان، عنوان كرد: چنانکه شاهد هستيم نيروهاي تکفيري هر جا اثري از تشيع پيدا شود عداوت خود را به کار مي گيرند چنانکه در افغانستان، پاکستان، بحرين و يمن اين ددمنشي ها هر روز در حال افزايش است.

اين کارشناس مذهبي در ادامه با انتقاد از برخي کج فهمان ديني متذکر شد: چگونه برخي از انسان هاي به ظاهر ديندار از عدم لزوم حکومت اسلامي سخن مي گويند آيا آنان فجايع منطقه را نمي نگرند.

شايان ذکر است جلسات تحليل و بازخواني کتاب «دغدغه هاي فرهنگي» و همچنين اثر ارزشمند ‹‹انسان 250 ساله›› با محوريت نظرات رهبر معظم انقلاب به ابتکار سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري کاشان هر هفته در مجتمع فرهنگي هنري شهر با حضور کارکنان اين سازمان و ساير فعالان فرهنگي شهرستان کاشان برگزار مي شود./202/1307/ب1

ارسال نظرات