۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۴۷۳۵۲۵
مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام حسن قزوین:

روحانیت بهترین سفیران تبلیغی در جامعه هستند

حجت الاسلام تقی خانی با اشاره به اینکه طلاب پیامبران تبلیغی هستند، گفت: طلبه باید همواره مراقب باشد که راه را گم نکند و از این موقعیتی که خداوند متعال در اختیارش قرار داده به بهترین وجه استفاده کند و دیگران را هم بهره‌مند سازد.
حجت الاسلام شعبان تقی خانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین حجت الاسلام شعبان تقی خانی مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام حسن(ع) قزوین ظهر امروز در حسینیه شهید همت مدرسه علمیه مولاوردیخان قزوین با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) گفت: آن حضرت می‌فرماید هر کس در هر روز صبح حمد خداوند را به جا نیاورد شکر نعمت او را نکرده است بارخدایا سپاس می‌گوییم که تو معرفت خود را به ما شناساندی و ما را کوردل قرار ندادی.

وی در ادامه افزود: انسان باید از اینکه جزو امت پیامبر اکرم(ص) و ادامه دهنده راه آن بزرگوار و تمام اهل‌بیت عصمت و طهارت است همواره شکرگزار ولی نعمت خود باشد چون نعمت ولایتمداری و خداپرستی از بزرگ‌ترین نعماتی است که خداوند آن را شامل حال هر کسی نخواهد کرد.

روحانیت بهترین پیامبران تبلیغی در جامعه هستند

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام حسن قزوین در ادامه با اشاره به اینکه طلاب پیامبران تبلیغی هستند اظهار کرد: طلبه باید همواره مراقب باشد که راه را گم نکند و از این موقعیتی که خداوند متعال در اختیارش قرار داده است به بهترین وجه استفاده کند و دیگران را هم بهره‌مند سازد این نعمتی است که خداوند بر طلاب منت نهاده است و به آنها ارزانی داشته است.

وی در ادامه با بیان اینکه خداوند متعال توفیقات ویژه‌ای را برای طلاب در نظر گرفته است ابراز کرد: عالم طلبگی عالم عجیبی است که انسان در آن از تمام نورانیت‌ها و معنویت‌ها بهره‌مند خواهد شد لازمه این امر آن است که طلاب در هر شرایطی نشاط روحی و جسمی خود را حفظ کنند و یک بعدی عمل نکنند و همواره حالت تعادل را در مسیر علمی خود رعایت کنند.

حجت الاسلام تقی خانی در ادامه با اشاره به اینکه هدایت یک نفر مساوی با هدایت تمام جهانیان است خاطرنشان کرد: خداوند متعال در قرآن می‌فرمایند هر کس که یک نفر را زنده کند گویا تمام مردم را زنده کرده است این آیه مصداق بارزی از توفیقاتی است که شامل حال طلاب و روحانیونی است که خالصانه و دلسوزانه درد دینداری و هدایت مردم را دارند.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام حسن قزوین با بیان اینکه جهان اسلام تشنه معارف اسلامی است تصریح کرد: دین اسلام دین اعتدال و عقل است اگر انسان بر مبنای دین حرکت کند روز به روز نشاط و آرامش او بیشتر خواهد شد اگر کسی علم قرآن به او داده شود و فکر کند که چیز کمی به او داده شده است به طور یقین چیز عظیمی را خوار و حقیر شمرده است.

وی در پایان گفت: انسان با خواندن دقیق قرآن عالم به قرآن می‌شود چرا که قرآن بهار قلب‌ها و دل‌ها است از این رو شایسته است که انسان روز به روز با قرآن مانوس شود زیرا قرآن بهترین حدیث است./202/873/ب1

ارسال نظرات