۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۴۷۳۵۰۶
مدیرکل مرکز خدمات حوزه های علمیه خراسان جنوبی:

دغدغه های فرهنگی روستاها با وجود روحانیان برطرف می شود

مدیرکل مرکز خدمات حوزه های علمیه خراسان جنوبی گفت: در روستاهایی که روحانی وجود نداشته باشد به طور قطع مشکل خواهیم داشت اما اگر روحانیانی در روستاها مستقر باشند بسیاری از دغدغه های فرهنگی برطرف می شود.
جعفری راد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام هادی جعفری راد، مدیرکل مرکز خدمات حوزه های علمیه خراسان جنوبی ظهر امروز در همایش منادیان هدایت خراسان جنوبی اظهار داشت: برای برگزاری همایش منادیان هدایت 6 ماه با دستگاه های مرتبط جلساتی گذاشتیم و تصمیم گرفته شده برای نخستین بار همایشی به نام منادیان هدایت و با محوریت تجلیل از روحانیان خدوم استان برگزار شود.

وی گفت: در این جلسات کارگروه هایی را تشکیل دادیم و این کارگروه ها نیز 10 نفر از روحانیان خدوم هر مجموعه را معرفی کردند و در نهایت از میان این 10 نفر، 2 نفر از هر مجموعه برای تجلیل انتخاب شدند.

مدیرکل مرکز خدمات حوزه های علمیه خراسان جنوبی افزود: روحانیان مستقری در استان وجود دارند که با کمترین امکانات در روستاها خدمت می کنند و با مردم آن روستا نیز ارتباط خوبی برقرار کرده اند و به نوعی پزشک جسمی و روحی مردم هستند.

حجت الاسلام جعفری راد با بیان اینکه اینکه مقام معظم رهبری فرمودند مظلوم ترین قشر در جامعه روحانیت هستند، تصریح کرد: با توجه به خدمات ارزنده و ارزشمند روحانیان تصمیم گرفته شد از آن ها در این همایش تجلیل شود.

وی ادامه داد: در روستاهایی که روحانی وجود نداشته باشد به طور قطع مشکل خواهیم داشت اما اگر روحانیانی در روستاها مستقر باشند بسیاری از دغدغه های فرهنگی برطرف می شود.

مدیرکل مرکز خدمات حوزه های علمیه خراسان جنوبی با بیان اینکه در کشور و خراسان جنوبی با کمبود طلبه مواجه هستیم، خاطرنشان کرد: استقبال روحانیان در دانشگاه ها زیاد است چرا که در آنجا تضمین کاری دارند اما در روستاها تضمینی برای کارشان وجود ندارد.

حجت الاسلام جعفری راد با بیان اینکه در استان خراسان 50 منزل روحانی در روستاها خالی است، اظهار کرد: بیش از 257 هزار روحانی در حوزه های سطح کشور وجود دارد و همچنین حدود 800 هزار روحانی ورودی دانشگاه ها در کشور در کمتر از یک سال هستند./202/880/ب1

ارسال نظرات