۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۴۷۳۵۰۲
رئیس کانون رسیدگی به امور مساجد:

خدمات متقابل در ارتباط بین مسجد و مدرسه نقش مهمی دارد

حجت الاسلام حاج علی اکبری گفت: کانون اصلی اجتماع فرزندان در مدارس است و حضور آنها در مساجد نیازمند خدمات متقابل است، خدمات متقابل مسجد و مدرسه باید تعریف شود و یک دانش آموز باید بداند که از عبور از کنار مسجد و مدرسه به چه چیزی می‌رسد.
حجت السلام و المسلمین محمدجواد حاج علی اکبری نشست توجیهی ائمه جماعات در طرح پیوند مسجد و مدرسه عکس آ‌رشیوی نشست توجیهی ائمه جماعات در طرح پیوند مسجد و مدرسه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری رئیس کانون رسیدگی به امور مساجد پیش از ظهر امروز در نشست توجیهی ائمه جماعات در طرح پیوند مسجد و مدرسه که در ساختمان محراب برگزار شد با اشاره به اینکه راه کوتاه ما برای تعدیل فرهنگ دینی راهی است که ائمه جماعات انجام می‌دهند، اظهار داشت: بای بدانیم که راه نجاتی جز مسجد نداریم و تمام کارگزاران مسجد و در صدر آن ائمه جماعات به این امر باید ایمان داشته باشند.

وی ادامه داد: در کشمیر با یک مسجد توانسته‌اند کارهای بزرگی انجام دهند، شیخ این مسجد اعتقاد دارد که مسجد ما مرکز همه تحولات عالم است، او می‌گوید با ساخت این مسجد در ابتدا تحول در محله خود و سپس شهر خودمان و کشور و در آخر هم جهان را مدنظر قرار دادیم، با مشاهده به این مسجد می‌توان گفت این امام جماعت موفق می‌شود چون جهان‌بینی دارد.

رئیس کانون رسیدگی به امور مساجد تاکید کرد: اگر ما در مورد مسجد خود به باور درست نرسیدیم لحظه‌ای حضور ما معصیت است، باید اعتقاد داشته باشیم که محل مسجد خود را یک کانون الهام‌بخش برای مردم قرار دهیم، اگر کسی بتواند این کار را کند به صورت گسترده‌ای فعالیت‌های آن مرکز اشاعه پیدا می‌کند.

حجت الاسلام حاج علی اکبری یادآور شد: هیچ راهی برای رسیدن به اسلام جز با مسجد امکان‌پذیر نیست، با این اعتقاد فکر بنده این است که ائمه جماعات اگر خود را به عنوان نقطه اصلی این کانون بدانند می‌توانند مرکز تحولات بزرگ در عالم باشند، مردم اگر در مسجد مهد کودک مدرسه دانشگاه داشته باشد تمایل دارند فرزندانشان در مسجد بروند، زیرا امنیت و فضای فطری این مکان را قبول دارند.

وی افزود: هم چیز به طرز فکر و تصمیم ما در مساجد بستگی دارد، امکانات و فضای مسجد همه بهانه است، باید دانست که تصمیم ما ارائه رسالت انبیا و اولیا هست یا خیر؟، یک ائمه جماعت نسبت به لباسش قدرتی دارد که باید درد مردم را ببیند، ما چهل سال نسبت به چیزی که امروز به آن رسیدیم عقب هستیم، مسیر نزدیک ما برای رسیدن به تحولات بزرگ فرهنگی، اخلاقی، اجتماعی و.... از مسیر مسجد صورت می‌گیرد.

رئیس کانون رسیدگی به امور مساجد با بیان اینکه کودک و نوجوان اگر از همان دوران ابتدایی خود به مسجد بیایند در آینده هم پیش ما خواهند بود، خاطرنشان کرد: خوشبختانه فضا برای این کار فراهم است، مسجد فرا سیاسی و جناحی است، ائمه جماعات اگر بتوانند چتر خود را در حیطه ولایت پهن کند موفق خواهد بود، کانون اصلی اجتماع فرزندان در مدارس است و حضور آنها در مساجد نیازمند خدمات متقابل است، خدمات متقابل مسجد و مدرسه باید تعریف شود و یک دانش آموز باید بداند که از عبور از کنار مسجد و مدرسه به چه چیزی می‌رسد.

حجت الاسلام حاج علی اکبری ابراز داشت: مسجد ظرفیت و جاذبه معنوی و فطری دارد و این ائمه جماعت است که باید به این امر ایمان اشته باشد، اگر خدمات متقابل تعریف شود بچه‌ها در رابطه با هر کاری تصمیم می‌گیرند به مسجد بروند، مسجد نباید عایق مقابل جوانان شود، ائمه جماعات و مسؤولان مسجد باید مراقب رفتار و اخلاق خود باشند و امید است الگوها در هر منطقه تقویت شود.

وی با اشاره به اینکه ارتباط برنامه‌ای مشترک با مدارس باید انجام شود، تصریح کرد: مرکز رسیدگی به امور مساجد برای اجرایی شدن این برنامه سرنوشت‌ساز همراه است و باید با سرعت بیشتری این کار انجام شود تا تاخیری که در گذشته رخ داده است جبران شود.

رئیس کانون رسیدگی به امور مساجد در پایان با یادی از آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: برای آیت الله هاشمی رفسنجانی باید طلب مغفرت کرد زیرا برای این انقلاب و کشور زحمات زیادی را انجام دادند./202/816/ب1

ارسال نظرات