۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۴۷۳۴۹۰
استاد حوزه علمیه:

تغییر موقعیت از راه‌های حل مشکلات رفتاری است

استاد حوزه علمیه مریانج با اشاره به اهمیت توجه به تغییر موقعیت افراد برای تغییر رفتار، گفت: تغییر موقعیت های مختلف در افراد به تغییر در روان افراد می انجامد.
مشاوره

حجت الاسلام جواد مولایی معاون پژوهش حوزه علمیه مریانج در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، با اشاره به مشکلات سخت گیری و سهل گیری در تربیت افراد اظهار داشت: تغییر موقعیت وضعی به این معنا است که فرد برای رفع خشمناکی خود می نشیند و تغییر اجتماعی به معنای جلوگیری از مجالست افراد با یکدیگر است و در تغییر موقعیت مکانی موارد متعددی وجود دارد.

استاد مشاوره حوزه علمیه مریانج تصریح کرد: باید دانست که درجات بالای کمال گرایی به وسواس ختم می شود و پشت کمال گرایی به نوعی افسردگی وجود دارد چرا که افراد به دلیل ناموفق بودن در برخی امور سرخورده شده و افسرده می شوند.

وی افزود: اختیار جلسه مشاوره باید در دستان مشاور باشد و مدیریت جلسه باید با مشاور باشد و باید دانست افراد با شخصیت های مختلف به مشاوران مراجعه می کنند و باید با آنها به روش های گوناگون برخورد کرد و ارتباط گرفت.

حجت الاسلام مولایی اظهار داشت: روش تربیتی تغییر موقعیت تاثیر موقعیت ها بر انسان است که برخی موقعیت های مختلف در زندگی انسان تاثیرگذار است و این موقعیت ها زمانی، مکانی و اجتماعی هستند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اصل تربیت در روش تغییر موقعیت اصلاح موقعیت است و تعریف آن این است که برای تغییر حالات مطلوب در فرد ناگزیریم که موقعیت را در افراد تغییر دهیم.

استاد حوزه علمیه افزود: تغییر موقعیت مکانی می تواند در غالب هجرت صورت گیرد و در روایت وارد است که هر کس برای دینش از جایی به جای دیگر بگریزد هر چند که یک وجب زمین باشد بهشت بر او واجب می شود./302/979/ب1

ارسال نظرات