۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۵
کد خبر: ۴۷۳۴۸۴
آیت‌الله سعیدی:

شایسته‌سالاری دینی الگوی جذب هسته گزینش اسلامی است

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) تمرکز بر جذب افراد با یک گرایش در سازمان‌ها را اقدامی نادرست توصیف کرد و گفت: الگوی نظام اسلامی بر این استوار است که افراد با سلایق مختلف برمدار شایسته‌سالاری دینی می‌توانند در چارچوب نظام اسلامی در ارگان‌ها مختلف فعال بوده و به ارائه خدمت بپردازند.
آیت الله سید محمد سعیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید محمد سعیدی امروز در دیدار با مسؤولان هسته‌های گزینش استان قم که در سالن محراب شبستان بزرگ امام خمینی(ره) آستان مقدس حضرت معصومه(س) برگزار شد به تحلیل موضوع شناسی انتخاب و گزینش مؤمن در واگذاری مسؤولیت‌های اجتماعی از منظر قرآن کریم پرداخت و عنوان داشت: خداوند متعال در قرآن کریم با واژه‌هایی مانند«اختاره» و «اصطفی» به تبیین مؤلفه شناسی انتخاب و گزینش پرداخته است.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) مؤلفه‌های قرآنی را راهبرد تمدن اسلامی در گزینش صالحان دانست در فرایند گزینش نیرو برای عناوین مختلف اجرایی توصیف کرد و اظهار داشت: در روزهای نخست پیروزی انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) با نامه‌ای روشنگر اهمیت تشکیل هسته‌های گزینش را برای اداره کشور ضروری توصیف فرموده‌اند؛ بر این اساس وجود گزینشگران مؤمن یکی از اساسی‌ترین نیازهای نظام اسلامی است این در حالی است که اگر مدیران گزینش افرادی صالح ولی بدون آگاهی از ضوابط و قواعد گزینش از منظر اسلام باشند زمینه نفوذ بدخواهان را به بدنه نظام اجرایی فراهم خواهند کرد.

امام‌جمعه قم به تشریح فرایند گزینش از منظر شرع مقدس اسلام پرداخت و گفت: از منظر اسلام در فرایند گزینش مؤمن نباید به دنبال کسب اطلاعاتی باشد که با شغل و محل کار فرد گزینش شونده بی‌ارتباط باشد؛ چنانکه شرع مقدس در مواردی از این اقدام مذمت شده به‌عنوان تجسس در امور شخصی دیگران یادکرده است.

آیت‌الله سعیدی بر دقت و تأمل جدی در فرایند گزینش کارکنان نظام اجرایی تأکید کرد و عنوان داشت: باید توجه داشت که وجود افراد تنگ‌نظر، گره انداز و صاحبان وسواس شخصی که عموماً دنبال پارتی‌بازی برای جذب خویشاوندان و همفکران سیاسی در هسته گزینش آسیب‌زا است.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) تمرکز بر جذب افراد با یک گرایش در سازمان‌ها را اقدامی نادرست توصیف کرد و ابراز داشت: الگوی نظام اسلامی بر این مدار استوار است که افراد با سلایق مختلف برمدار شایسته‌سالاری دینی می‌توانند در چارچوب نظام اسلامی در ارگان‌ها مختلف فعال بوده و به ارائه خدمت بپردازند.

گفتنی است در ابتدای این دیدار، حجت‌الاسلام صفر فلاحی، معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) به همکاری گسترده حرم مطهر حضرت معصومه با هسته‌های گزینش اشاره کرد و گفت: حرم مطهر حضرت معصومه(س) همکاری گسترده‌ای با هسته‌های گزینشی در نهادها و سازمان‌های مختلف دارد تا جذب افراد با حداکثر دقت انجام پذیرد./837/202/ب3

 

ارسال نظرات