۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۴
کد خبر: ۴۷۳۴۸۳
استاد حوزه علمیه:

تغییر موقعیت روشی مناسب برای کاهش اختلال های رفتاری است

حجت الاسلام صفری گفت: می توانیم با تغییر موقعیت خود زمینه اصلاح حالت ها و رفتارهای نامطلوب را جهت تقویت و تحکیم رفتارهای مطلوب خود و دیگران فراهم سازیم.
ناصر صفری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام ناصر صفری استاد حوزه علمیه همدان در حاشیه جلسه تربیت مشاور که ظهر امروز در حوزه علمیه آخوند برگزار شد با اشاره به جایگاه روش تربیتی تحمیل بر نفس اظهار داشت: انسان باید برای رشد خود و جامعه بسیاری از امور را بر خود تحمیل کند.

وی یادآور شد: تمرین و تکرار در همه مشاوره ها رکن اصلی است، در زمینه تحمیل بر نفس نیز این امر بسیار مهم و اثر گذار است و امام علی(ع) می فرماید خویشتن را عادت بر صبر بر شدائد بده زیرا بهترین اخلاق صبر کردن است.

استاد حوزه علمیه همدان تصریح کرد: صبر نقطه رسیدن انسان به موفقیت است و به همین دلیل است که در آیات قرآن کریم و در روایات به مساله صبر سفارش و تاکید زیادی شده است.

وی یادآور شد: انجام مصاحبه های تشخیصی در مشاوره بسیار مهم است و باید همسران یکدیگر را در انجام امور روان درمانی یاری و کمک کنند چرا که بدون کمک افراد نزدیک امیدی به بهبودی افراد وجود ندارد.

حجت الاسلام صفری گفت: روش تربیتی اعطای بینش درصد تاثیرگذاری بیشتری دارد که در پیامدها بسیار موثر است و اگر نهادینه شود بسیار مطلوب است چرا که در نهایت به کشف می انجامد و اگر بشود در همسر و فرزندان اتفاق بیفتد بسیار در زندگی موثر است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: یکی دیگر از روش ها روش تربیتی ذکر است که انسان را دچار غفلت از مشکلات می کند که یاد خدا از اهم آنها است و امام صادق(ع) فرمود خدایا ما را از کسانی قرار ده که اشتغال به ذکر را به آنان ارزانی داشته ای.

استاد حوزه علمیه همدان گفت: فرق مشاور با استاد اخلاق این است که مشاور باید بداند از هر چیزی چه مقدار را باید به مراجع ارائه دهد ولی استاد اخلاق همه مسائل را به طور مساوی برای افراد توصیه می کند و این که مشاور موعظه نمی کند.

وی با اشاره به روش های تربیتی افزود: روش تغییر موقعیت بر این اساس است که بر اساس این روش تربیتی موقعیت های زمانی و مکانی و اجتماعی گوناگون در حالات و رفتارهای انسان تاثیرات متفاوتی بر جای می گذارد.

حجت الاسلام صفری در پایان ابراز داشت: ما می توانیم با تغییر موقعیت خود زمینه اصلاح حالت ها و رفتارهای نامطلوب را جهت تقویت و تحکیم رفتارهای مطلوب خود و دیگران را فراهم سازیم./202/979/ب1

ارسال نظرات