۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۲
کد خبر: ۴۷۳۴۵۹
کارگردان سینما:

مسؤولان حامی آثار ارزشی نیستند

سلیمی گفت: مدیریت فرهنگی کشور ما به شکلی است که هیچ گونه حمایتی از کارهای ارزشی صورت نمی گیرد و اگر کاری هم در عرصه هنر و سینما صورت می گیرد، براساس دغدغه های فردی است.
سهیل سلیمی

سهیل سلیمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به موضوع فیلم «سرگشته»، اظهار کرد: موضوع این فیلم مربوط به روایت زندگی روحانی رزمنده مدافع حرم است که توسط داعشی ها اسیر شده است و می خواهند او را به شیوه داعشی اعدام کنند و در این زمان، خاطرات زندگی اش را از نظر می گذراند که تلفیق میان دفاع مقدس و نبرد با تکفیری ها در این بین، سبب جذابیت محتوایی اثر شده است.

وی افزود: در سینمای ما، پرداختن به بحث های این چنینی بسیار کم است، در حالی که این موضوع اهمیتی استراتژیک دارد و در حالی که هر روز در یک گوشه و کنار از کشور ما، یک شهید مدافع حرم تشییع می شود، اما عرصه هنر و سینمای ما در این حوزه های مهم، ورود نکرده و نمی کند و اگر هم کاری ساخته می شود، براساس دغدغه های شخصی و فردی است.

این کارگردان سینما تصریح کرد: البته یکی از مهم‌ترین مشکلات این موضوع به تفکر مدیریت فرهنگی حاکم بر این بخش برمی گردد و هیچ حمایتی از چنین کارهایی از سوی مدیران صورت نمی گیرد و این یک نقیصه بزرگی در سیستم فرهنگی کشور است.

وی با اشاره به نقش جشنواره عمار در دیده شدن فضای فرهنگی انقلاب، تأکید کرد: اگر در ایران یک جشنواره باشد که بتواند حرف انقلاب را ولو با برداشتن گام های کوچک، بزند، جشنواره عمار است و این درحالی است که جشنواره های شبیه جشنواره فیلم فجر این ویژگی را ندارد چرا که مسؤولان وزارت ارشاد در حوزه نمایش و هنر و سینما فاقد ایدئولوژی متناسب با عمار هستند که بخواهند این چنین جشنواره ای را مورد حمایت قرار دهند.

سلیمی خاطرنشان کرد: ما خیلی دوست داریم پروژه های دیگری را کلید بزنیم، 2 طرح سینمایی در حوزه دفاع مقدس و هم چنین طرح سریال با موضوع انقلابی داریم، در واقع دست ما در بحث محتوا باز است اما متأسفانه هیچ حمایتی از جانب مدیران صوررت نمی گیرد.

وی در پایان ابراز کرد: نهادهای انقلابی هم که باید در این عرصه ها ورود کرده و حمایت کنند، دچار بروکراسی های عجیب و غریبی شده اند به طوری که باید آن قدر رفت و آمد کرد تا نظر منفی خود را اعلام کنند و این خیلی بد است و در شأن نهادهای انقلابی نیست و برخوردها با هنرمندان متعهد و انقلابی اصلاً برخورد مناسبی نیست./872/302/ب3

ارسال نظرات