۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۲
کد خبر: ۴۷۳۴۵۱
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی مطرح کرد؛

ضرورت تلاش انسان برای آبادانی آخرت

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: انسان باید برای ساخت قصرها و باغ های بهشتی در این دنیا تلاش کرده و عالی ترین مصالح را برای ساخت خانه آخرت خود بفرستد.
حجت الاسلام والمسلمین قریشی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت‎الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در سلسله مباحث تفسیر قرآن کریم به شرح آیه 120 سوره نساء پرداخت و اظهار داشت: در این آیه خدای متعال می فرماید: «شیطان ﺑﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﻭﻋﺪﻩ ﻣﻰ ﺩﻫﺪ ﻭ ﺩﺭ ﺁﺭﺯﻭﻫﺎ ﻣﻰ ﺍﻧﺪﺍﺯﺩ ﻭ ﺟﺰ ﻭﻋﺪﻩ ﻓﺮﻳﺒﻨﺪﻩ ﺑﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﻧﻤﻰ ﺩﻫﺪ».

وی افزود: در آیات قبل به سوگند شیطان برای فریب انسانها و دعوت آنان به بدعتها اشاره شد که جز انسانهای خالص از او پیروی می کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: شیطان با وعده ها مردم را فریب داده و با آرزوی باطل آنان را سرگرم می کند، آرزو و امید دو نوع است؛ حق و باطل.

وی ادامه داد: اگر امید در زندگی انسان نباشد فرد انگیزه ای برای تلاش و فعالیت ندارد، اما شیطان وعده و امید دروغ می دهد که امید باطل است.

امام جمعه ارومیه تلاش برای تامین معاش خانواده را امید حق و تلاش برای انباشت ثروت از هر راهی بدون هزینه کرد در طریق درستی را امید باطل خواند و اضافه کرد: شیطان با چنین وعده هایی فرد را نسبت به گناهان ترغیب و از انجام اعمال نیک پرهیز می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی غرور را وعده دروغین شیطان عنوان کرد و با اشاره به آیه 121 این سوره، ادامه داد: معنی این آیه چنین است که خدای متعال می فرماید: «ﺍﻳﻨﺎﻥ ﺟﺎﻳﮕﺎﻫﺸﺎﻥ ﺩﻭﺯﺥ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺍﺯ ﺁﻥ ﻫﻴﭻ ﺭﺍﻩ ﻓﺮﺍﺭﻯ ﻧﻴﺎﺑﻨﺪ».

وی با بیان اینکه راه فراری از عذاب الهی نیست، گفت: در این دنیا امکان اینکه کسی از مجازات قانون فرار کند وجود دارد به طور مثال خائنی از مرزها به کشورهای معاند پناه ببرد ولی در عالم آخرت چنین امکانی وجود ندارد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی تصریح کرد: انسان باید برای آخرت خود تا فرصت هست تلاش کرده و توشه ذخیره کند و هنر این است که انسان تا زنده است و در ایام حیات خود احسان کند وگرنه با وصیت کردن چندان بهره ای نمی برد.

وی با اشاره به آیه 122، افزود: در این آیه کریمه خدای متعال می فرماید: «ﻛﺴﺎﻧﻰ ﻛﻪ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺁﻭﺭﺩﻩ ﺍﻧﺪ ﻭ ﻛﺎﺭﻫﺎﻯ ﺷﺎﻳﺴﺘﻪ ﺍﻧﺠﺎم ﺩﺍﺩﻩ ﺍﻧﺪ ﺑﻪ ﺯﻭﺩﻯ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺑﻬﺸﺖ ﻫﺎﻳﻰ ﻛﻪ ﺍﺯ ﺯﻳﺮ ﺁﻥ ﻧﻬﺮﻫﺎ ﺟﺎﺭﻯ ﺍﺳﺖ، ﺩﺭﺁﻭﺭﻳﻢ، ﺩﺭ ﺁﻥ ﺟﺎﻭﺩﺍﻧﻪ ﺍﻧﺪ. ﻭﻋﺪﻩ ﺧﺪﺍ ﺣﻖ ﺍست و ﺭﺍﺳﺘﮕﻮﺗﺮ ﺍﺯ ﺧﺪﺍ ﺩﺭ ﮔﻔﺘﺎﺭ ﻛﻴﺴﺖ».

امام جمعه ارومیه با بیان اینکه بر اساس روایات نهرهای بهشتی بسیار مختلف هستند، اظهار داشت: از پیامبر اکرم(ص) است که در بهشت برخی از نهرها آب زلال غیر متغیر، برخی شیری که فاسد نمی شود، برخی از شرابی که کل وجود انسان را لذت فرا می گیرد بی آنکه ذره ای مست و بیهوش شود و برخی نهرهایی از عسل ناب است.

وی با توجه به ظاهر آیات و روایات رسیده، گفت: برخی از بهشتها در حال حاضر خلق شده و آماده است که به این مورد پیامبر اکرم(ص) در حدیث معراج اشاره فرموده است.

استاد حوزه و دانشگاه ارومیه ادامه داد: انسان باید برای ساخت قصرها و باغهای بهشتی در این دنیا تلاش کرده و عالیترین مصالح را برای ساخت خانه آخرت خود بفرستد./202/936/ب1

ارسال نظرات