۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۴
کد خبر: ۴۷۳۴۴۶
به همت نشر دیجیتال پژوهشگاه علوم و فرهنگ؛

نسخه الکترونیکی مجموعه کرسی ها و نشست های علمی منتشر شد

نسخه الکترونیکی کتاب مجموعه کرسی ها و نشست های علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به همت نشر دیجیتال این پژوهشگاه منتشر شد
کتاب مجموعه کرسی ها و نشست های علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی

محمد پهلوانی، مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا اظهار داشت: پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به عنوان معاونت پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی، اهتمامی ویژه و موثر در نظریه پردازی و اندیشه سازی در عرصه علوم و معارف اسلامی به منظور تامین نیازهای فکری و معرفتی جهان معاصر داشته است، در همین راستا پس از راه اندازی دفتر جنبش نرم‌افزاری و در امتداد آن اداره همکاری‌های علمی و پژوهشی از زیر مجموعه‌های معاونت پژوهشی پژوهشگاه، با برگزاری کرسی‌های علمی تلاش زیادی را در جهت تولید علوم اسلامی و نیز ارتقای فرهنگ نقد و گفت وگو و توسعه مرزهای بی کران دانش و اندیشه ورزی جهت ایجاد تمدن نوین اسلامی انجام داده است.

وی گفت: فعالیت‌های علمی شفاهی در قالب کرسی ها، نشست‌ها و کارگاه‌های علمی حرکت فراگیری است که نه تنها در اداره همکاری‌ها که تمامی مراکز و پژوهشکده‌ ها آن را زمینه ای جدی در توسعه مرزهای دانش و کارآمدسازی علوم انسانی و اسلامی در اداره نظام اسلامی و پاسخگویی به معضلات و مسائل اساسی آن تلقی می کنند.

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: مجموعه این فعالیت‌ها در قالب کرسی‌‌های آزاد اندیشی، کرسی‌های نظریه پردازی، نقد و مناظره، نشست‌ها و کارگاه‌های علمی ساماندهی گردیده است. این اقدامات و فعالیت‌ها عمدتا با رویکرد فرهنگ سازی در جهت تغییر فضای انگیزشی، ذهنی و رفتاری حاکم بر متفکران و آفرینش گران علمی است و انتظار می رود در نتیجه آن استقلال علمی، فکری، نوآوری و تولید اندیشه، تبدیل به باور عمومی نخبگان و پارادایم غالب پژوهش شود.

وی با اشاره به قسمت های مختلف این کتاب گفت: بخش های اصلی این کتاب شامل سخنی با خواننده، پیشینه نشست‌ها و کرسی‌های علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، اطلاعات شناسنامه های کرسی‌های برگزار شده، پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی، پژوهشکده فقه و حقوق، پژوهشکده تاریخ و سیره، نقش شیعیان در صحابه نگاری، پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی، پژوهشکده فلسفه و کلام، مرکز فرهنگ و معارف قرآن، مرکز اخلاق و تربیت، مرکز اطلاعات و مدارک اسلامی، مرکز مطالعات اجتماعی و تمدنی، پژوهشکده مطالعات اسلامی دفتر تبلیغات اصفهان، اداره کل پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی شعبه مشهد است.

پهلوانی به مشخصات این کتاب اشاره و اظهار داشت: نویسنده این کتاب قاسم جعفر زاده است که توسط انتشارات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به چاپ رسیده و تهیه کننده آن اداره همکاری های علمی و پژوهشی این پژوهشگاه است که در 193 صفحه در سال 95 منتشر شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این فایل الکترونیکی(PDF) به همت نشر دیجیتال این پژوهشگاه تولید شده که به قیمت علاقه مندان می توانند به صورت رایگان از نشانی اینترنتی www. pajoohaan.ir دریافت کنند./822/303/ب3

ارسال نظرات