۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۰
کد خبر: ۴۷۳۴۴۲
استاد حوزه و دانشگاه:

محبت مرد به همسرش سبب تقویت عفت زن می شود

حجت الاسلام داوودی نژاد با اشاره به شیوه های مختلف ابراز محبت زوجین به یکدیگر در روانشناسی اسلامی، گفت: اگر مرد به زن محبت واقعی داشته باشد، عفت زن بالا می رود و زن نیز با محبت به مرد، غرور وی را بالا می برد.
ازدواج

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام مسلم داوودی نژاد، استاد حوزه و دانشگاه، شب گذشته در مراسم پیوند آسمانی در حرم مطهر رضوی به تبیین رفتار ها و ویژگی های مناسب در زندگی زوجین پرداخت.

وی با اشاره به  این آیه شریفه قرآن که می فرمایند: «مِنْ آياتِهِ أَنْ خَلَقَ لَکُمْ مِنْ أَنْفُسِکُمْ أَزْواجاً لِتَسْکُنُوا إِلَيْها وَ جَعَلَ بَيْنَکُمْ مَوَدَّةً وَ رَحْمَةً»، گفت: اگر می خواهید در زندگی شما مودت و رحمت باشد، نگاه خود را عوض کنید و خوبی ها را بنگرید در این صورت اتفاق های زندگی برای شما زیبا می شود.

حجت الاسلام داوودی نژاد، زوج های جوان را به داشتن اخلاق حسنه توصیه و اظهار کرد: سعی کنید اخلاق خود را تغییر داده و در زندگی محبت و رحمت داشته باشید.

وی خاطرنشان کرد: محبت، خیانت و محدوده زمانی ندارد، تمام شدنی نیست و در قرآن و روانشناسی اسلامی نحوه ابراز محبت به شیوه های مختلفی بیان شده است.

استاد حوزه و دانشگاه به شیوه های مختلف ابراز محبت زوجین به یکدیگر در روانشناسی اسلامی اشاره و ابراز کرد: اگر مرد به زن محبت واقعی داشته باشد باید ناز و عفت زن بالا رود و زن نیز با محبت به مرد، غرور وی را بالا ببرد.

همسران محبت خود را به هر دو شکل جسمی و روانی ابراز کنند

حجت الاسلام داوودی نژاد با اشاره به تأکید پیامبر اکرم(ص) به ابراز محبت به خانواده، گفت: در روانشناسی دینی، کلمات محبت آمیز به دو نوع کلمات روان و کلمات جسم تقسمی می شود که زوجین باید به هر دو نوع این کلمات در ابراز محبت توجه داشته باشند.

وی در ادامه نسبت به محبت چشم تاکید و ابراز کرد: با چشم خود به یکدیگر محبت کنید و نگاه محبت آمیز داشته باشید.

همسران موفق مصداق لباس برای هم و رازدار یکدیگر هستند

این مشاور خانواده با اشاره به این آیه از قرآن کریم که می فرماید: «أُحِلَّ لَكُمْ لَیْلَةَ الْصِّیَامِ الْرَّفَثُ إِلَى نِسَآئِكُمْ هُنَّ لِبَاسٌ لَّكُمْ وَ أَنْتُمْ لِبَاسٌ لَّهُنَّ»، خاطرنشان کرد: یکی از تفاوت های زن و مرد خوشبخت و زن و شوهری که در زندگی موفق نیستند این است که زن و شوهر خوشبخت، مصداق لباس برای هم و رازدار یکدیگر هستند.

صبر یعنی گذشت در مقابل مقصر

وی زوج های جوان را به داشتن صبر در زندگی توصیه کرد و افزود: صبر را در زندگی یاد بگیرید و به این امر توجه داشته باشید که صبر یعنی در مقابل مقصر گذشت داشته باشیم، صبر باید زیبا باشد و در مواجهه با مشکلات آن ها را با صبر و  آرامش حل کنیم.

5 راز برای اثرگذاری نصیحت

حجت الاسلام داوودی نژاد در ادامه به پنج راز برای نصیحت کردن زوج های جوان به یکدیگر اشاره و خاطرنشان کرد: در زمان عصبانیت نصیحت نکنید، داد نزنید، نصیحت کوتاه باشد، به جای انتقاد، پیشنهاد دهید و  زمان شناس و مکان شناس باشید تا نصیحت موثر واقع شود./202/930/ب1

ارسال نظرات