۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۲
کد خبر: ۴۷۳۴۳۹
استاد حوزه و دانشگاه:

ترویج فرهنگ قرآنی زمینه ساز کاهش ناهنجاری های اجتماعی می شود

استاد حوزه و دانشگاه گفت: ترویج فرهنگ قرآنی زمینه ساز کاهش ناهنجاری های اجتماعی می شود که می تواند برکات و دستاوردهای ارزنده و والایی را به همراه داشته باشد.
قرآن کریم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام علی نوری، استاد حوزه و دانشگاه امروز در جریان برگزاری مسابقات قرآنی ناجا مازندران که در آمل برگزار شد، اظهار داشت: این آزمون همزمان با سراسر کشور در مازندران نیز صورت می گیرد.

رییس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی مازندران با اشاره به این که هفتمین مرحله آزمون در مازندران برگزار می شود، تصریح کرد: پس از برگزاری آزمون شفاهی و کسب امتیازات لازم نسبت به اهدای گواهینامه حفظ قرآن کریم اهدا می شود.

وی از وجود 4 هزار حافظ قرآن خانواده ناجا مازندران خبر داد و افزود: حفظ قرآن کریم از توجهات مقام معظم رهبری است که نسبت به این امر مهم تاکید لازم را دارند.

حجت الاسلام نوری خاطرنشان کرد: کلاس های حفظ و مفاهیم قرآن کریم در سطح نیروهای انتظامی سطح استان مازندران برگزار می شود که با استقبال خوبی همراه است.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: برگزاری مرتب محافل انس با قرآن کریم نیز از دیگر فعالیت های قرآنی است که از سوی شهرستان ها مورد توجه قرار دارد که می تواند برکات ارزنده ای داشته باشد.

رییس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی مازندران با بیان این که بهره گیری از فرهنگ قرآنی زمینه ساز تعالی انسان می شود، اظهار داشت: ضرورت دارد از مفاهیم والای قرآن کریم استفاده لازم و شایسته را داشته باشیم.

وی تصریح کرد: قرآن کریم بهترین هدایت کننده سعادت جامعه بشری است که برای همه زمان ها و مکان ها برنامه داشته و راه سعادت و رستگاری حقیقی را به انسان نشان می دهد.

حجت الاسلام نوری ادامه داد: ترویج فرهنگ قرآنی زمینه ساز کاهش ناهنجاری های اجتماعی می شود که می تواند برکات و دستاوردهای ارزنده و والایی را به همراه داشته باشد.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: عمل به قرآن کریم و تعالیم والای دینی باید مورد توجه قرار گیرد که این امر در دستور مجموعه نیروی انتظامی قرار دارد تا در راستای تحقق آن گام برداریم.

رییس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی مازندران خاطرنشان کرد: گسترش مفاهیم و معارف والای قرآن کریم سبب ترویج فرهنگ دینی جامعه می شود که می تواند تا حدود بسیاری در رفع دغدغه ها اثرگذار باشد.

وی با بیان این که ترویج فرهنگ قرآن و قرآن آموزی ضرورت دارد، گفت: نیاز است فرهنگ قرآنی به بهترین نحو ممکن و آن گونه که شایسته است در جامعه گسترش پیدا کند.

حجت الاسلام نوری تصریح کرد: بهره گیری از فرهنگ قرآنی زمینه ساز عزت و عظمت جامعه اسلامی می شود که وظیفه داریم این کتاب نورانی را در میان آحاد مردم گسترش و ترویج دهیم.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: بهره گیری از فرهنگ قرآنی زمینه ساز تحقق سبک زندگی اسلامی است که می توانیم زندگی خود را در مسیر دین و ارزش های والای آن قرار دهیم.

گفتنی است، برگزاری مسابقات و محافل قرآنی مورد توجه ویژه قرمانده انتظامی مازندران با هدف ترویج فرهنگ قرآن و قرآن آموزی قرار دارد./1314/202/ب2

ارسال نظرات