۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۱
کد خبر: ۴۷۳۴۳۵

شعر و کودک نوجوان به جشنواره یار و یادگار آمد

بخش شعر کودک و نوجوان با اعلام فراخوان، به دهمین جشنواره یار و یادگار افزوده شد.
یار و یادگار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، بخش شعر کودک و نوجوان دهمین جشنواره یار و یادگار، اعلام فراخوان کرد.

این بخش که برای نخستین بار و در جهت مشارکت بیشتر شاعران به ویژه شاعران فعال در عرصه شعر کودک و نوجوان، به این جشنواره افزوده شده است.

در بخشی از این فراخوان آمده است: «ادبیات کودک و نوجوان» به عنوان ظرفیتی جدید پس از انقلاب اسلامی مطرح و عرصه های متنوع آن، کشف و شکوفا شد تا حدی که امروز شاهد بروز و ظهور صدها اثر مکتوب و تأثیرگذار و ده ها چهره تثبیت شده هستیم.

آن چه در دهمین جشنواره یار و یادگار در بخش کودک و نوجوان مدّ نظر قرار گرفته، موضوع «تداوم» است و کودکان و نوجوانانی که با قوّت و مداومت «آفرینش های ادبی» را دنبال می کنند، عده پرشماری نیز در راهند و حرف هایی برای گفتن دارند، بر همین اساس جشنواره های ادبی عواملی مؤثر در حمایت و رشد این عزیزان خواهد بود، به ویژه حرکت هایی که اهداف ارزشی نظیر بیان آرمان ها و اندیشه های امام خمینی(ره) در دل خود دارند.

امام و انقلاب اسلامی، امام و کودکان، دهه فجر، امام مهربانی، وقتی امام آمد به میهن و حرفهایم با روح الله از موضوعات این فراخوان است که شاعران می توانند آثار خود را در همه قالب ها (سنتی: غزل، چهارپاره، دوبیتی و…) و (نو، نیمایی و…) به این جشنواره ارسال کنند.

گفتنی است؛ به نفرات اول تا سوم، تندیس جشنواره بین المللی شعر یار و یادگار و جوایز ویژه اعطاء و آثار برگزیده در قالب مجموعه منتشر خواهد شد./872/303/ب3

ارسال نظرات