۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۸
کد خبر: ۴۷۳۴۳۳
عضو مجمع نمایندگان حوزه:

نقش روحانی در فیلم ها را باید طلاب بازی کنند

نماینده مازندران در مجمع نمایندگان حوزه علمیه با بیان این که افرادی که نقش روحانیت را در فیلم ها بازی می کنند حتی الفبای اولیه طلبگی را نمی دانند، گفت: باید نقش روحانی را در درجه اول یک طلبه بازی کند.
حسین غفاری ساروی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسین غفاری ساروی، نماینده طلاب مازندران در مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم، امشب در چهل و سومین نشست از هفتمین دوره مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم که در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، اظهار داشت: رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی تفسیرهای متفاوتی را به دنبال داشت که بیانات مقام معظم رهبری فصل الخطاب بود و تمام جوانب موضوع را هوشمنانه مدیریت کردند.

وی در ادامه سخنرانی خود به دغدغه های طلاب در حوزه علمیه اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری در یکی از بیانات خود در رابطه با مجمع نمایندگان حضور نمایندگان طلاب در رده های تصمیم گیری حوزه علمیه را لازم دانسته اند که در این دوره طرح هایی برای این امر در مجمع نمایندگان تصویب شده است ولی هنوز معلوم نیست که به تأیید شورای عالی حوزه علمیه رسیده است یا خیر.

حجت الاسلام غفاری با اشاره به ضرورت ایجاد یک مکان مناسب برای مجمع نمایندگان برای دسترسی راحت طلاب به نمایندگان اظهار داشت: با پراکندگی فعلی که بخشی از مجمع در فیضیه و بخشی در دور شهر است و جلسات این مجمع در ساختمان جامعه مدرسین برگزار می شود سبب عدم انسجام و کارآیی مناسب این نهاد شده است.

وی به بی انگیزگی طلاب نسبت به وظایف اصلی طلبگی اشاره کرد و گفت: امروزه با وجود این که نظم کلاسیک به دروس حوزه داده شده از انگیزه و شوق درونی برای کسب علم کاسته شده است و علت اصلی این روند این است که دروس بدون در نظر گرفتن عنصر انگیزه ارائه می گردند.

مدير نشر شوق ساري افزود: باید طرح ها و قوانین در تمام سطوح حوزه علمیه به سمت ایجاد میل و رغبت در طلاب باشد و کاری کند که طلبه علاوه بر برنامه منظم درسی از اشتیاق برای کسب علم و مدارج علمی برخوردار شود.

وی با انتقاد از بازیگرانی که در صدا و سیما نقش روحانیت را بازی می کنند که حتی الفبای طلبگی را هم نمی دانند و آیات قرآن را اشتباه می خوانند، ابراز داشت: باید نقش روحانی را در درجه اول یک روحانی و طلبه بازی کند و یا این که باید از طرف حوزه نظارتی بر این مسأله صورت پذیرد تا هر فیلمی که نقش روحانی در آن وجود دارد بدون اجازه ناظر حوزه حق پخش نداشته باشد.

حجت الاسلام غفاری در ادامه به نبود طرح جامع در زمینه موضوعاتِ کتاب ها و پایان نامه های تکراری برای مدارج علمی اشاره کرد و چنین طرح جامعی را برای طلابی که خواهان گذراندن مدارج علمی هستند ضروری دانست./843/202/ب3

ارسال نظرات