۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۸
کد خبر: ۴۷۳۴۳۱
امام جمعه محمودآباد:

تشییع پیکر ‌آیت الله هاشمی رفسنجانی نماد وحدت ملی بود

امام جمعه محمود آباد با بیان این که حضور باشکوه مردم در مراسم تشییع پیکر آیت الله هاشمی نماد وحدت و همدلی ملت بود، گفت: مردم همیشه در صحنه کشورمان بار دیگر با خلق چنین حماسه ای حمایت خود از انقلاب، نظام و رهبری را ثابت کردند.
 مراسم تشییع پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی -2

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در محمود آباد، حجت الاسلام سید داود موسوی، امام جمعه محمود آباد چهارشنبه شب در مراسمی که به مناسبت گرامیداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی در این شهرستان برگزار شد، از این شخصیت برجسته به عنوان یکی از استوانه های انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی در همه فرازو فرودهای انقلاب اسلامی نقش محوری داشته است.

وی با بیان این که حضور باشکوه مردم در مراسم تشییع پیکر آیت الله هاشمی نماد وحدت و همدلی ملت بود، افزود: مردم همیشه در صحنه کشورمان بار دیگر با خلق چنین حماسه ای حمایت خود از انقلاب، نظام و رهبری را ثابت کردند.

امام جمعه محمودآباد اشاره به این که تلاش های گسترده آیت الله هاشمی رفسنجانی در راه انقلاب هیچ گاه فراموش شدنی نیست، خاطرنشان کرد: این شخصیت بزرگ انقلاب در راه انقلاب سختی ها و مشکلات بسیاری را متحمل شد.

حجت الاسلام موسوی با بیان این که آیت الله هاشمی رفسنجانی مشکلات و سختی های بسیاری را در مسیر نهضت امام راحل تحمل کرد، افزود: اما هیچ گاه این سختی ها موجب نشد این یار صدیق امام و رهبری از مسیر انقلاب خارج شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که آیت الله هاشمی رفسنجانی هر آنچه داشت برای پیروزی و استحکام انقلاب اسلامی به میدان آورد، خاطرنشان کرد: این شخصیت برجسته انقلاب، زندان، شکنجه و تبعید را با جان و دل خرید اما هیچ گاه دست از مبارزه علیه رژیم فاسد پهلوی برنداشت.

امام جمعه محمودآباد با اشاره به این که آیت الله هاشمی رفسنجانی تا آخرین لحظه عمر خود در مسیر آرمان های امام و رهبری حاضر بود و هیچ گاه منحرف نشد، تصریح کرد: با توجه به این که عده ای در تلاش بودند ایشان را برای خود مصادره کنند، اما آیت الله هاشمی هیچ گاه فریب این خناسان و انسان های فریبکار را نخورد.

حجت الاسلام موسوی با بیان این که آیت الله هاشمی تا آخرین لحظه از عمر خود در کنار ولایت ماند و هیچ گاه از رهبری فاصله نگرفت، خاطرنشان کرد: خدمات ارزشمند آیت الله هاشمی رفسنجانی موجب ماندگاری این شخصیت برجسته در انقلاب شد.

استاد حوزه علمیه مازندران تشییع پیکر رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام را نماد وحدت ملی در کشور دانست و با بیان این که ملت ایران بار دیگر با خلق حماسه عظیمی وحدت و همدلی خود را به جهانیان نشان دادند، گفت: ملت ایران به دنیا ثابت کردند که همچنان مدافع حقیقی انقلاب و آرمان های نظام و رهبری هستند.

وی با اشاره به این که ملت ایران خدمات و تلاش های فرزندان این انقلاب را فراموش نخواهند کرد، تصریح کرد: مردم کشورمان با حضور گسترده خود در تشییع پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی ثابت کردند که خدمات ارزشمند و ماندگار این شخصیت برجسته انقلاب در دهه های اخیر را هیچ گاه به فراموشی نخواهند سپرد.

امام جمعه محمود آباد ملت ایران را مردمی قدرشناس معرفی کرد و با بیان این که این مردم هیچ گاه بزرگان انقلاب را از یاد نخواهند برد، افزود: حضور گسترده مردم در مراسم تشییع پیکر آیت الله هاشمی موجب کوری چشم دشمنان و خنثی شدن توطئه ها شد.

حجت الاسلام موسوی بر ضرورت کنار گذاشتن مسؤولان از وحدت و همدلی در جامعه تأکید کرد و گفت: یکی از مسائل مهمی که آیت الله هاشمی رفسنجانی همواره در پی تحقق آن بودند و بر اجرای آن تأکید داشت وحدت داخلی بود و همیشه نیز در این مسیر گام بر می داشت.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که ملت بزرگ ایران روز گذشته ثابت کردند که هیچ گاه اجازه نفوذ و توطئه دشمنان در کشور را نخواهند داد، افزود: این مردم همواره گوش به فرمان و ولایت رهبری در دفاع از انقلاب حاضر هستند.

امام جمعه محمودآباد با تأکید بر این که باید از همه ظرفیت ها برای حفظ عزت و اقتدار کشور بهره گیریم، خاطرنشان کرد: بسیاری از بزرگان انقلاب نظیر آیت الله هاشمی رفسنجانی(ره) نیز یکی از اهداف متعالی آنها تقویت جایگاه انقلاب اسلامی در عرصه های بین المللی بود.

وی تفرقه و اختلاف را یکی از مهم ترین توطئه های دشمنان علیه انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: اگر امروز نظام اسلامی از یک عزت و اقتدار بالایی برخورد دار است به دلیل وحدت و همبستگی داخلی است و دشمن به دلیل تضعیف انقلاب تلاش می کند وحدت داخلی را خدشه دار کند.

حجت الاسلام موسوی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که خارج کردن و یا کم اثر جلوه دادن برخی از مسائل سبب کوتاه آمدن مردم ایران نمیشود؛ گفت: خصلتها و روحیه ضد استعماری و استبدادی ایرانیان راهبردی و حرکت مردم را میتوان از واضح ترین مشترکات برشمرد که در همه این وقایع و اتفاقات نقش عالمان برجسته و روحانیت کاملا برجسته و تعیین کننده بود.

وی خاطرنشان کرد: همواره در انقلابها در جهان نقش ویژه رهبری تراز اول انقلاب برای پیشبرد اهداف بسیج و انقلاب که دارای اثرگذاری خاص بوده و برای تحلیل و ارزیابی فرازها و فرودها باید جایگاه و عملکرد یاران حلقه انقلاب را مورد ارزیابی قرار داد./950/202/ب2

ارسال نظرات