۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۳
کد خبر: ۴۷۳۴۱۳
امام جمعه موقت بیرجند:

آیت الله هاشمی یکی از یاران اصلی امام در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی بود

امام جمعه موقت بیرجند گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی یکی از شخصیت های بسیار اثرگذار در ترویج فرهنگ جهاد در مقابل طاغوت و از یاران اصلی امام(ره) در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی بود.
مشرفی

حجت الاسلام محسن مشرفی، امام جمعه موقت بیرجند امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در  بیرجند، با تسلیت رحلت آیت الله رفسنجانی، اظهار داشت: هر حرکت انقلابی و تحولی در نظام مستلزم هزینه و سرمایه گذاری مادی و معنوی است و پیروزی این انقلاب اسلامی نتیجه سال ها و قرن ها تلاش علما است.

وی گفت: فعالیت امام(ره) از سال 42 به بعد با هدف به ثمر رسیدن تلاش های گذشته علما حالت جدی به خود گرفت و در این مسیر عده ای به عنوان شاگردان و یاران، امام(ره) را همراهی کردند که یکی از این یاران مبارز قبل از انقلاب آیت الله هاشمی رفسنجانی بودند.

امام جمعه موقت بیرجند افزود: آیت الله هاشمی رفسنجانی یکی از شخصیت های بسیار اثرگذار در ترویج فرهنگ جهاد در مقابل طاغوت و از یاران اصلی امام(ره) در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی بود.

حجت الاسلام مشرفی تصریح کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی و دیگر یاران امام(ره) در قبل از انقلاب شکنجه های زیادی دیدند اما با ایستادگی و پایمردی در مقابل این شکنجه ها مقاومت کردند و امروز نیز با توجه به جانفشانی و پایمردی این بزرگان و ایستادگی آن ها در مقابل طاغوت و حکومت پهلوی نهال انقلاب به ثمر رسیده است.

وی با بیان اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی از ابتدای انقلاب تا امروز در پست های مهم کشور ایفای نقش کرده است، ادامه داد: دشمنان در جنگ 8 سال دفاع مقدس و بعد از آن توطئه ها و نقشه های ترور متعددی برای انقلاب اسلامی تدارک دیده بودند که یکی از اهداف این ترورها آیت الله هاشمی رفسنجانی بود اما تقدیر خدا بر این بود که آقای رفسنجانی در این انقلاب باقی بماند.

امام جمعه موقت بیرجند خاطرنشان کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی یکی از شخصیت های بسیار اثرگذار در تاریخ پیروزی انقلاب اسلامی بود و نباید خدمات و زحمات ارزشمند وی فراموش شود./880/303/ب2

ارسال نظرات