۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۷
کد خبر: ۴۷۳۴۰۷

مراسم یادبود آیت الله هاشمی رفسنجانی در بندرعباس برگزار شد

به مناسبت رحلت جانگداز آیت الله هاشمی رفسنجانی، مراسم بزرگداشتی با حضور حجت الاسلام والمسلمین غرویان و جمع کثیری از مسؤولان و مردم بندرعباس در مسجد قدس این شهر برگزار شد.
مراسم بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی آیت الله هاشمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، سید عبدالباعث قتالی، امام جمعه اهل سنت بندرعباس عصر امروز در مراسم یادبود آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که در مسجد قدس بندرعباس برگزار شد، گفت: اهل‌سنت جنوب ایران و از جمله اهل‌سنت استان هرمزگان و شهرستان بندرعباس از ناحیه فقدان آیت‌الله هاشمی رفسنجانی غمگین است و تسلیت خود را خدمت ملت ایران و رهبر معظم انقلاب اسلامی و خانواده ایشان اعلام می‌دارد.

وی بیان کرد: همان‌طور که انقلاب یک ارزش است، شخصیت‌های انقلابی نیز ارزش هستند و تاریخ آنها را فراموش نخواهد کرد.

امام جمعه اهل‌سنت بندرعباس با اشاره به سوابق آیت‌الله هاشمی در طول دوران انقلاب اسلامی، افزود: به راستی کسانی که در جریان انقلاب قرار داشته‌اند از بدو پیروزی تاکنون بر آنها شخصیت و ویژگی‌های آیت‌الله هاشمی واضح و مبرهن است که او همواره یار همراه و وفادار انقلاب، امام خمینی(ره) و رهبری بود.

قتالی اضافه کرد: آیت‌الله هاشمی، لوح طلایی از خدمت از خویش به یادگار گذاشت و ملت ایران به خود می‌بالد که چنین شخصیت ارزشمندی را در درون خود پرورش داد.

وی با اشاره به نظرات آیت‌الله هاشمی در باب وحدت، نیز گفت: نظرات ایشان در باب وحدت و اعتدال مثال‌زدنی بود و همیشه شکاف‌ها را ترمیم می‌کردند.

امام جمعه اهل‌سنت بندرعباس از درگاه خداوند متعال آرزوی مغفرت برای آیت‌الله هاشمی کرد و گفت: یاد او همیشه در دل ملت ایران زنده خواهد بود

 آیت الله هاشمی رفسنجانی از همان ابتدای مبارزات بر مسیر عقلانیت و اعتدال پافشاری کرد

جاسم جادری، استاندار هرمزگان نیز با بیان اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی محرم راز امام راحل و مقام معظم رهبری بود، گفت: ایشان تنها سیاستمدار در کشور است که رییس جمهور، رییس مجلس، فرمانده جنگ، رییس مجلس خبرگان و رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام بوده است.

وی ادامه داد: چهره خوشنام آیت الله هاشمی رفسنجانی در قبل و بعد از انقلاب بر هیچ کس پوشیده نیست.

استاندار هرمزگان افزود: آیت الله هاشمی رفسنجانی درد مردم را می شناخت و یاور محرومان بود و برای خود از انقلاب چیزی جز ایثار و تلاش و فداکاری برنداشت و برخلاف مطالبی که عده ای علیه ایشان مطرح می کردند، آیت الله هاشمی رفسنجانی در مظلومیت دارفانی را وداع گفت و نه بیمارستان تخصصی داشت و نه پزشکان متخصص به دنبال او بودند.

جادری با بیان اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی همه وجود خود را برای انقلاب و نظام فدا کرد، تصریح کرد: ایشان در هر جایگاهی حضور می یافت آن جایگاه دارای عظمت می شد و عده ای برای کوچک کردن ایشان تلاش کردند اما اراده الهی بر این قرار گرفت که آیت الله هاشمی رفسنجانی با عزت زندگی کند و با عزت از دنیا برود.

وی گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی مکتب ساز شد و از همان ابتدای مبارزات بر مسیر حکمت و تدبیر و عقلانیت و اعتدال پافشاری کرد و به دور از افراط و تفریط این خط را در جامعه نهادینه کرد و امروز فکر و راه او در جامعه رشد و نمو پیدا کرده است.

استاندار هرمزگان اضافه کرد: ملت قدرشناس ایران به خوبی نشان دادند قدردان خدمتگزاران خویش هستند و از همه اقشار و گروه ها با حضور میلیونی در مراسم تشییع پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی با یار دیرین امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی وداع کردند.

جادری تصریح کرد: امروز هم مردم شریف و ولایتمدار هرمزگان از همه اقشار در تجلیل از این چهره خدمتگزار که عمر خویش را برای اسلام و انقلاب فدا کرد در این مراسم حضور یافته اند. 

 آیت الله هاشمی رفسنجانی ایده‌ها و فکر نو ارائه می‌داد

سپس حجت الاسلام والمسلمین غرویان از اساتید حوزه گفت: شاید در زمانی که وی در قید زمان بود، حرف‌ها و سخن‌هایی بیان شد که در حق وی نبود، بد نیست که در خودمان نیز تأمل کنیم، چرا که دست‌های الهی در این حادثه غم‌بار خود را به اشکال مختلف نشان داد.

وی بیان‌ کرد: حضور باشکوه مردم در مراسم تشییع پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی جای بسی تأمل داشت، بعد از فوت وی، سه میلیون نفر به خیابان‌ها آمدند و این چه قدرت و اهرمی بود که سبب شد مردم در این مراسم سنگ تمام بگذارند.

استاد حوزه شخصیت آیت الله هاشمی رفسنجانی را شخصیتی الهی و والا خواند و گفت: کاشف این جایگاه والا و ارزشمند شخصیت ایشان نیز حضور میلیونی مردم در مراسم تشییع و ترحیم شان بود.

حجت الاسلام والمسلمین غرویان همچنین ابراز داشت: طلبه‌ای از یک روستای اطراف رفسنجان با ادامه تحصیل و جهاد در راه خدا به درجه‌ای از شخصیت و جایگاه دست می‌باید که تمام سران دیپلمات جهان در برابر شخصیت وی ادای احترام می‌کنند.

وی ادامه داد: این جایگاه رفیع و شخصیت والای آن بزرگوار نتیجه تلاش و مجاهدت‌های وی در راه خدا و حفظ و تداوم ارزش‌های انقلاب و نظام است.

استاد حوزه علمیه همچنین با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم پیرامون عزت و سربلندی انسان، گفت: به فرموده قرآن، عزت از آن خدا، رسول خدا و انسان‌های وارسته بوده و آیت‌الله هاشمی رفسنجانی مصداق بارز این آیه شریفه است.

حجت الاسلام والمسلمین غرویان بیان‌کرد: ایشان در علوم مختلف تبحر داشت و از آیات قرآن کریم استنباط می‌کرد، نکته‌های بسیار دقیق و سازنده‌ای را در زمینه‌های مختلف از این آیات الهی بکار می‌بست و نبوغ و استعدادشان در مسائل فکری و دینی بسیار تامل برانگیز بود.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی ایده‌ها و فکر نو ارائه می‌داد تصریح‌کرد: نگرش علمی وی در کنار بینش و دیدگاه‌های دینی تحسین برانگیز بود و اعتقاد ویژه ای به وحدت علم و دین داشت./851/202/ب2

ارسال نظرات