چهارشنبه ۹ فروردین ۱۳۹۶ Wednesday, March 29, 2017 - ساعت:
زمان : ۱۳۹۵/۱۰/۲۲ - ۲۲:۴۱
شناسه خبر: ۴۷۳۴۰۴
 
مدیر گروه تبلیغی سراج همدان تببین کرد؛
تجربیات تبلیغ در پارک ها و فضاهای سبز
مدیر گروه تبلیغی جهادی سراج همدان به مزیت حضور طلاب در فضاهای عمومی اشاره کرد و گفت: حضور طلاب در اماکن عمومی، جامعه شناسی مبلغان را بالا می برد و ارتباط طلاب را با بدنه مردم تقویت می کند؛ همچنین این تجربه را برای طلاب فراهم می کند که در جریان مسائل شهر قرار بگیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مهدی ارتقایی امشب در ادامه سلسله نشست های انتقال تجارب گروه های تبلیغی، به بیان تجارب این گروه با موضوع شیوه های تبلیغ در پارک ها و اماکن عمومی که در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، اظهار داشت: غفلت از فضاهای عمومی توجیهی ندارد، چرا که خیل گستره ای از مردم در منابر قابل دسترسی نیستند و شاید در مساجد و حسینیه ها حضور پیدا نکنند و که بخواهند ازمباحث دینی بهره مند شوند.

وی افزود: برگزاری نماز جماعت در بوستان ها و پارک ها بسیار تأثیرگذار بوده که وظیفه طلاب است و می تواند محسناتی داشته باشد که امر به معروف یکی از آنها است که در قالب نماز به رخ کشیده می شود.

مدیر گروه تبلیغی جهادی سراج همدان در ادامه بیان مزایای تبلیغ در اماکن عمومی خطاب به مبلغان تصریح کرد: با تبلیغ در مکان هایی که مورد استفاده عامه مردم است، بدون پیام مستقیم یکی از ارکان تبلیغی را یادآور می شوید؛ شاید برخی اهل مسجد و محراب نباشند و اما هنگامی که طلاب را در پارک می بینند، ناخودآگاه بسیاری از شبهاتی که در ذهن شان شکل گرفته را می توانتد بیان کنند.

مدیر گروه تبلیغی جهادی سراج همدان با اشاره به تأثیر حضور مبلغان در اماکن عمومی تصریح کرد: حضور طلاب در اماکن عمومی از جمله پارک ها برای خانواده های متدین احساس امنیت به وجود می آورد؛ قشر متدین از حضور در مکان هایی از جمله پارک ها شاید پرهیز کنند، اما همین حضور طلاب امنیت را برای خانواده ها ایجاد می کند.

وی به مزیت حضور طلاب در پارک ها پرداخت و گفت: حضور طلاب در اماکن عمومی، جامعه شناسی مبلغان را بالا می برد و ارتباط طلاب را با بدنه مردم تقویت می کند؛ همچنین هیج مکانی مثل پارک این تجربه را برای طلاب فراهم نمی کند که در زیر پوست شهر چه می گذرد؛ چرا که حضور در پارک ها حضوری آزاد است و مخاطب خود را به خوبی نشان می دهد.

حجت الاسلام ارتقایی ابراز داشت: گروه تبلیغی جهادی سراج از سال 82 با تبلیغ در سه پارک این کار را شروع کرد که در ابتدا همراهی دستگاه ها و مراکز مختلف را نداشتیم و حتی از جهت پشتیبانی، امکانات حداقلی در اختیارمان نبود، اما با همت دوستان کار رقم خورد.

مدیر گروه تبلیغی جهادی سراج همدان درباره زمان تبلیغ در فضاهای سبز تصریح کرد: برگزاری نماز جماعت در فضاهای سبز و پارک ها از فصل بهار تا پایان تابستان قابل اجرا است؛ در این اماکن، بیان احکام و ارائه سخنرانی بعد از نماز از سوی روحانی با اولویت موضوعاتی چون الگوی گذران اوقات فراغت و سالم و سبک اسلامی زندگی با نشان و الگوهای تفریح سالم قابل طرح است.

وی افزود: اجرای مراسم های معنوی در مناسبت های دینی، حضور روحانیان در میان مردم به ویژه جوانان قبل و بعد از نماز و ارتباط گیری با جوانان و تشکیل حلقه های مقطعی یا مستمر با آنها، فضاسازی مذهبی در آن مراکز با استفاده از نمادها، ارائه مشاوره و پاسخ به پرسش ها و شبهات، برپایی ایستگاه های هم اندیشی و سبک زندگی از دیگر مباحثی است که می توان در پارک ها اجرا کرد.

حجت الاسلام ارتقایی در پایان ضمن بیان توصیه های اجرایی ابراز داشت: برای تبلیغ در فضاهای عمومی مواردی از جمله مکتوب کردن و تدوین نظام مند طرح ها و برنامه ها، هماهنگی کامل با نهادها و ارگان های ذیربط(مانند معاونت فرهنگی شهرداری، شورای شهر، سازمان تبلیغات، سپاه پاسداران و ستاد اقامه نماز)، جذب و ساماندهی نیروهای مردم محلی به ویژه بسیج و هیآت، تهیه و ارائه محتواهای متناسب با فضاهای سبز و مراکز گردشگری لازم است./822/202/ب3

ارسال به شبکه های اجتماعی
ارسال نظر
نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
لطفا حاصل عبارت زیر را در باکس روبرو وارد کنید:
= ۱۴ + ۱۳
ارسال
نظرات
انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0
۱۳۹۶/۱/۸ - ۱۰:۳۱
مسؤول گروه تبلیغی نگاه بان:
صله رحم سبب امنیت روانی و عاطفی جامعه می شود
حجت الاسلام شمس الهی ایجاد محبت در فضای خانواده را از آثار صله رحم دانست و گفت: این سنت حسنه فرصت تبلیغی مناسبی را برای طلاب و روحانیان به وجود می آورد.
۱۳۹۶/۱/۸ - ۱۰:۲۳
حجت الاسلام عزت زمانی:
طلاب برای رفع فقر فرهنگی شهرهای بزرگ تلاش کنند
مدیرعامل مؤسسه فرهنگی ولاء منتظر تلاش برای رفع فقر فرهنگی شهرهای بزرگ را از وظایف طلاب و روحانیان دانست و گفت: طلاب و روحانیان در رفع مشکلات و فقر فرهنگی تلاش کنند.
۱۳۹۶/۱/۸ - ۰۱:۲۲
مسؤول گروه تبلیغی نوح:
خودسازی با تغییر درونی و تحول فکری حاصل می شود
مسؤول گروه تبلیغی نوح بهار طبیعت را بهترین زمان تغییر و تحول در انسان دانست و گفت: باید در عید نوروز، باور به نو شدن و تغییر به «إِلَی أَحْسَنِ الْحَال»ِ در انسان ها پدید بیاید.
۱۳۹۶/۱/۸ - ۰۱:۱۰
مدیرکل اوقاف و امور خیریه قم خبر داد؛
بازدید یک میلیون نفر از خیمه‌های معرفت طرح آرامش بهاری اوقاف قم
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: بیش از 980 هزار نفر از زائران بقاع متبرکه قم، از خیمه‌های معرفت طرح آرامش بهاری نوروز 96 بازدید کرده‌اند.
۱۳۹۶/۱/۸ - ۰۰:۵۶
مشاور عالی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی:
طرح آرامش بهاری فرصتی مناسب برای بصیرت‌افزایی در جامعه است
مشاور عالی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: طرح آرامش بهاری فرصتی مناسب برای بصیرت‌افزایی است باید هر سال بر غنای کیفی آن افزوده شود.
۱۳۹۶/۱/۸ - ۰۰:۵۱
مسؤول گروه تبلیغی بیت النور مطرح کرد؛
روحانیان در ایام نوروز به ترویج سبک زندگی اسلامی بپردازند
مسؤول گروه تبلیغی بیت النور پرداختن به معضلات اجتماعی را از وظایف طلاب و روحانیان در ایام نوروز دانست و بر ترویج سبک زندگی اسلامی تأکید کرد.
۱۳۹۶/۱/۶ - ۲۳:۵۸
استاد سطح عالی حوزه علمیه مطرح کرد؛
ضرورت استفاده از تبلیغ نوروزی برای ایجاد جریان عظیم تبلیغی
استاد سطح عالی حوزه علمیه استفاده طلاب و روحانیان از فرصت تبلیغی نوروزی را سبب ایجاد یک جریان تبلیغی بزرگ در جامعه دانست.
۱۳۹۶/۱/۶ - ۲۳:۴۷
مدیر مدرسه علمیه علوی:
بهار طبیعت زمان تحول درونی انسان است
مدیر مدرسه علمیه علوی سرمشق گرفتن از بهار و تحول طبیعت برای ایجاد تحول درونی در انسان را از مهمترین ویژگی های نوروز برشمرد.
۱۳۹۶/۱/۶ - ۰۱:۰۳
مسؤول گروه تبلیغی صمیم:
صله رحم سبب ایجاد تعاملات پایدار اجتماعی می شود
حجت الاسلام رستمی ایجاد تعاملات پایدار اجتماعی را یکی از آثار صله رحم دانست و گفت: صله رحم آثار مهم عاطفی و روانی برای فرد و خانواده به همراه دارد.
۱۳۹۶/۱/۶ - ۰۰:۴۶
با گذشت هفت روز از اجرای طرح؛
ارائه 623 مشاوره تخصصی در قالب طرح آرامش بهاری
با گذشت هفت روز از اجرای طرح مشاوره نوروزی، 623 مورد مشاوره تخصصی در خیمه‌های معرفت آرامش بهاری ارائه شد.
۱۳۹۶/۱/۴ - ۰۰:۲۲
حجت الاسلام جلالی:
مبلغان در ایام نوروز مطالب کوتاه و پندآموز بیان کنند
حجت الاسلام جلالی با بیان اینکه تعطیلی برای طلاب معنا ندارد، از مبلغان خواست که در ایام نوروز مطالب کوتاه و پندآموز برای مردم بیان کنند.
۱۳۹۶/۱/۴ - ۰۰:۰۶
استاد حوزه علمیه:
مسؤولان عزم خود را برای تحقق مطالبات رهبری جزم کنند
حجت الاسلام فاطمی نیا با اشاره به ضعف ها و قوت های دولت در سال گذشته، از مسؤولان خواست که در سال جدید عزم خود را برای تحقق مطالبات رهبری جزم کنند.
۱۳۹۶/۱/۳ - ۲۳:۵۸
مسؤول روابط عمومی اوقاف استان قم خبر داد؛
رسانه‌های فعال در انتشار اخبار طرح آرامش بهاری تقدیر می‌شوند
مسؤول روابط عمومی اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: در پایان تعطیلات نوروز امسال از رسانه‌های فعال در انتشار اخبار طرح آرامش بهاری 96 تقدیر خواهد شد.
۱۳۹۶/۱/۳ - ۲۰:۱۷
مسؤول گروه تبلیغی منتظران مصلح مطرح کرد؛
صله رحم مورد تأکید اسلام است
مسؤول گروه تبلیغی منتظران مصلح صله رحم را از موضوعات مهم دینی دانست و گفت: دیدار با نیازمندان و بیماران از سفارش‌های اسلام در ایام عید است.
۱۳۹۶/۱/۳ - ۱۹:۴۴
استاد حوزه علمیه:
حضور طلاب در میان مردم نوعی تبلیغ است
استاد سطح عالی حوزه حضور طلاب در میان مردم را نوعی تبلیغ دانست و بر حضور طلاب در میان مردم در ایام نورز تأکید کرد.
۱۳۹۶/۱/۳ - ۰۰:۵۴
مسؤول گروه تبلیغی آیت مطرح کرد؛
ضرورت تبلیغ در جمع های خانوادگی برای تحکیم معارف دینی
مسؤول گروه تبلیغی آیت استفاده مبلغان از ایام نوروز را بسیار مهم دانست و گفت: حوزویان باید از فرصت تعطیلات نوروز برای تبلیغ دین بهره ببرند.
۱۳۹۶/۱/۲ - ۲۳:۵۹
مسؤول گروه تبلیغی قطره مطرح کرد؛
صله رحم مهمترین ظرفیت تبلیغی ایام نوروز است
مسؤول گروه تبلیغی قطره صله ارحام را از آداب خوب نوروز دانست و بر ضرورت توجه به فقرا در این ایام تأکید کرد.
۱۳۹۶/۱/۱ - ۲۳:۳۲
حجت الاسلام سلطانی تهرانی مطرح کرد؛
تبلیغ باید متناسب با حال و هوای نوروز باشد
استاد حوزه علمیه تأسی به اهل بیت(ع) در تبلیغ را عامل تأثیرگذاری آن دانست و گفت: پیامها و موعظه ها باید متناسب با حال و هوای نوروز باشد.
۱۳۹۶/۱/۱ - ۱۳:۴۸
حجت الاسلام قاضوی:
دخیل کردن عنصر تفکر مخاطب عامل نهادینه شدن تبلیغ است
استاد درس خارج حوزه علمیه گفت: تلاش در جهت پرورش شخصیت پژوهشگرانه و دخیل کردن عنصر تفکر مخاطبین در تبلیغ است که می تواند در نهادینه کردن و پذیرش مسائل بیان شده مؤثر باشد.
۱۳۹۶/۱/۱ - ۱۳:۴۴
معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه خواهران:
از ظرفیت های فرهنگی در تبلیغ نوروزی استفاده شود
معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه های علمیه خواهران کشور بر ضرورت استفاده از ظرفیت های فرهنگی در تبلیغ نوروزی تأکید کرد و گفت: باید مفاهیم تبلیغی متناسب با اقشار مختلف جامعه در این ایام بیان شود.