۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۱
کد خبر: ۴۷۳۳۹۹
آیت الله مصباح یزدی:

قدرت های ظاهری نمی توانند مانع از پیشرفت اراده الهی شوند/ نباید پیش آمریکا گدایی کرد

رییس مؤسسه امام خمینی(ره) با بیان این که باید قدرت خدا را احساس کنیم نه این که سراغ قدرت شیطانی برویم، گفت: آیا خداوند قدرت ندارد که انسان پیش دیگران برود و پیش آمریکا دریوزگی کند.
 آيت الله مصباح يزدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمدتقی مصباح یزدی رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) امشب در جلسه درس اخلاق که در دفتر رهبر معظم انقلاب برگزار شد، با اشاره به صفات مؤمنان گفت: خداوند در قرآن کریم ایمان بهخ غیب را از شرایط مؤمنان بیان می فرماید.

وی افزود: قرآن می فرماید مسائلی وجود دارد که غیب بوده و قابل درک حسی برای انسان نیست اما می تواند با عقل بفهمد که هست و به آن ایمان بیاورد، همه چیز دیدنی و حس کردنی نیست بلکه مسائلی وجود دارد که در حس انسان نمی گنجد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که برای انسان غالبا سخت است چیزی را که نمی بیند قبول کند، اظهار داشت: از این رو معیاری برای درجات ایمان پیدا می شود، برخی هستند با وجود این که دین و پیامبران را قبول دارند اما ته دل خیلی باور ندارند چیزی که در حس نگنجد واقعیت داشته باشد.

وی ادامه داد: در قرآن تأکید شده که انسان باید عقل خود را به کار گیرد و ایمان به غیب داشته باشد، از ویژگی های بنی اسرائیل این بود که خیلی حس گرا بودند؛ هرچه ایمان کامل تر باشد مقام انسان بالاتر می رود از این رو پیامبران آمدند تا مردم ایمان به خدا پیدا کنند.

آیت الله مصباح یزدی با بیان این که بالاترین رحمت در سایه ایمان حاصل می شود، ابراز داشت: دین برای این آمده تا مشکلات مردم حل شود و ایمان به خدا را تقویت کند، برای این که مردم راحت باشند دین آن ها را انذار می دهند و می گوید اگر فلان کار انجام شود به جهنم می رود.

وی عنوان کرد: هدف از بعثت انبیا راحتی زندگی دنیا برای مردم بوده که سعادت توأم با عدالت است البته لیبرال ها این چیزها سرشان نمی شود و می گویند فقط باید خوش بگذرانیم ولو این که هزاران آدم در دنیا کشته شوند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: دستورات و شرایع بر اساس مراتب ایمان تفسیر می شود، در این زمان که علوم اسلامی ترقی کرده بازهم می گویند مسائل خیالات است و توجیهاتی برای آن می آورند.

وی اضافه کرد: یکی از راه های تقویت ایمان مردم این است که پیامبری مبعوث شود و مردم را راهنمایی کند، قدرت های ظاهری مانع از پیشرفت اراده الهی نخواهد شد، قرآن می فرماید اگر اسباب ظاهری برایستا فراهم نمی شود ناامید نشوید.

آیت الله مصباح یزدی با بیان این که داستان های الهی برای این است که انسان بداند باید به چه کسی ایمان داشته باشد، گفت: آیا خداوند قدرت ندارد که انسان پیش دیگران برود و پیش آمریکا دریوزگی کند، باید قدرت خدا را احساس کنیم نه این که سراغ قدرت شیطانی و تدبیرهای سیاستمدارانه برویم؛ عالم در برابر قدرت الهی خاضع است باید به آن اعتماد کرد و نباید از چیزی ترسید.

وی افزود: هر جا انسان به غیر خدا اعتماد کند کار پیش نمی رود اما اگر ایمان و اعتماد فقط نسبت به خدا باشد خداوند وعده داده که انسان را یاری کند./1323/پ202/ج1

ارسال نظرات