۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۲
کد خبر: ۴۷۳۳۹۷
مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی:

مسؤولان با مفسدان اقتصادی برخورد کنند

حجت الاسلام انتظاری با بیان اینکه مسؤولان با مفاسد اقتصادی به ویژه حقوقهای نجومی برخورد کنند، گفت: مردم انتظار دارند که مسؤولان عدالت را در جامعه برقرار کنند.
حجت الاسلام والمسلمین انتظاری

حجت الاسلام علی انتظاری مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با بیان اینکه مسؤولان با مفاسد اقتصادی به ویژه حقوقهای نجومی برخورد کنند، اظهار داشت: مردم انتظار دارند که مسؤولان عدالت را در جامعه برقرار کنند.

وی حقوقهای نجومی را یک پدیده نامبارک دانست که هنوز با خاطیان برخورد لازم صورت نگرفته است، تصریح کرد: نه تنها با دریافت کنندگان حقوقهای نجومی برخورد نشد، بلکه آنها را به عنوان ذخایر نظام دانستند، اینها کجایشان با نظام اسلامی تناسب و سنخیت دارد.

مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی با تاکید بر بررسی، برخورد و محاکمه نجومیها، تصریح کرد: دولت باید پرونده حقوقهای نجومی را به قوه قضاییه ارجاع دهد و قوه قضاییه باید بدون هیچ ملاحظه ای با خاطیان و مفسدان اقتصادی برخورد کنند و مردم را از دست این مفسدان نجات دهد.

وی با بیان اینکه چرا باید در نظام اسلامی کار به جایی برسد که مردم فقیرتر شوند و مسؤولان نظام اسلام فکر و ذکرشان مادیات و ثروت اندوزی باشد، خاطرنشان کرد: حقوقهای نجومی مردم را آزرده کرد، چرا که عده ای در کشور به نان شب محتاجند و در این میدان عده ای نجومی بگیر ظهور و بروز پیدا می کند.

حجت الاسلام انتظاری برخورد با مفاسد اقتصادی، اختلاسها و جلوگیری از بروز چنین فجایعی را خواستار شد و اذعان داشت: مطالبه مردم و رهبر معظم انقلاب برخورد با مفاسد اقتصادی و اعلام نتایج آن به مردم است، شفاف سازی و برخورد صادقانه در مسائل مالی مسؤولان نیز جزء مطالبات مردم است.

وی با بیان اینکه شفافیت و صداقت حق مردم و وظیفه مسؤولان است، تصریح کرد: مسؤولان نظام اسلامی باید صادقانه خدمت کنند و ظاهر و باطن آنها یکسان باشد، اشرافیت و تجمل گرایی آسیب بزرگی در نظام اسلامی است که لازم از مسؤولان نظام اسلامی از این آسیب بزرگ دور باشند.

مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی انقلاب اسلامی ایران را انقلاب مستضعفان دانست و گفت:‌ انقلاب باید در خدمت مستضعفان و مردم باشد نه آینکه در خدمت کاخ نشینان باشد، چرا باید شاهد آن باشیم که مردم در نظام اسلامی برای حل مشکلات خود راه و شیوه ای پیدا نکند اما راه برای سرمایه داران بسیار و کثیر باشد./302/854/ب1

ارسال نظرات