۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۳
کد خبر: ۴۷۳۳۹۵

چند خبر کوتاه از جامعه المصطفی العالمیه

انتشار کتاب آموزش تفکر محور، برگزاری مجلس بزرگداشت رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام و 50 نفر از طلاب آفریقایی میهمان حرم مطهر رضوی بخشی از اخبار مهم جامعه المصطفی العالمیه است.
جامعه المصطفی العالمیه

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مرکز خبر و اطلاع رسانی جامعه المصطفی، کتاب آموزش تفکر محور، به همت مرکز بین المللی نشر المصطفی، چاپ و منتشر شد.

در این اثر که به همت مرکز توسعه منابع انسانی جامعه المصطفی به رشته تحریر در آمده، مباحث مربوط به آموزش تفکر، در سه محور مقدماتی، تکمیلی و پیشرفته طرح شده است.

در بخشی از مقدمه این کتاب آمده است: تفکر انتقادی، تفکری است مستدل و منطقی در جهت بررسی و تجدید نظر در عقاید، نظرات، اعمال و تصمیم گیری درباره آنها بر مبانی دلایل و شواهد موید آنها و نتایج درست و منطقی که پیامد آنها است. در دنیای پیچیده امروز، تغییرات زیادی در جال وقوعند و شاهد رقابت های بسیار فشرده جوامع در دستیابی به فناوری برتر هستیم.

برگزاری مجلس بزرگداشت رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام

مجلس بزرگداشت یاردیرین امام(ره)، انقلاب و رهبری(مدظله‌العالی)، آیت الله حاج شیخ اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، برگزار می گردد.

مراسم بزرگداشت آن مجاهد نستوه، از سوی جامعه المصطفی العالمیه و جمعی دیگر از نهادهای حوزوی، روز پنج شنبه، 23 دی ماه، بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد اعظم قم برگزار خواهد شد.

آیت الله هاشمی رفسنجانی که قبل و پس از انقلاب اسلامی در میدان های گوناگون نقش سرنوشت سازی در تحکیم مبانی اسلام، ارکان نظام، ولایت فقیه و رهبری معظم انقلاب(مدظله العالی) ایفا نموده و در مدیریت های عالی نظام و در خدمت به مردم عزیز آثار ماندگاری از خود بر جای گذاشت، عصر روز یکشنبه، در پی عارضه قبلی به دیار حق شتافت.

50 نفر از طلاب آفریقایی میهمان حرم مطهر رضوی


در آستانه مشهد 2017  پنجاه نفر از از طلاب آفریقایی جامعه المصطفی العالمیه با حضور در مشهد میهمان حضرت علی بن موسی الرضا(ع) شدند.

این گروه 50 نفره ضمن تشرف به حرم مطهر رضوی از مجموعه موزه های آستان قدس رضوی از جمله گنجینه قرآن و نفایس قرآن های خطی و منسوب به ائمه اطهار(ع)، موزه استاد فرشچیان، تالار مرقعات، جلدها و ابزار کتابت و گنجینه هدایای مقام معظم رهبری بازدید کردند.

در حاشیه این بازدید، مصطفی گروباه؛ حافظ کل قرآن و طلبه جامعه االمصطفی العالمیه مجتمع عالی فقه در شهرستان قم گفت: عظمت اهل بیت(ع) دلیل سفر مسلمانان اقصی نقاط جهان به شهر های زیارتی از جمله مشهد است.

وی با اشاره به اینکه قلب مسلمانان آفریقایی مملو از شوق زیارت امام رضا(ع) است، افزود: در کشور آفریقا اگر یک نفر بخواهد برای زیارت امام هشتم(ع) به مشهد سفر کند، صدها نفر از مسلمانان او را بدرقه می کنند و از او می خواهند به نیابت از آن­ها امام رضا(ع) را زیارت کند.

مصطفی گروباه با بیان اینکه شیعه بودن من از برکت تبلیغ مکتب شیعه از جانب شیخ ابراهیم زکزاکی است، تصریح کرد: قبل از تبلیغ شیخ زکزاکی در هیچ جایی از آفریقا اسم اهل بیت(ع) شنیده نمی شد، اما  این عالم بزرگوار با تلاش در راستای ترویج فرهنگ اسلام توانست افراد زیادی را متوجه عظمت این دین الهی کند.

این طلبه آفریقایی با اشاره به اینکه فضای نورانی و معنوی حرم مطهر امام هشتم(ع) روح انسان را متحول می کند، گفت: در شرایط کنونی مسلمانان می توانند با حضور در قبور اهل بیت(ع) در کشورهای مختلف پیام اهل بیت(ع) را به گوش همه برساند.

قرائت صلوات خاصه امام رضا(ع)، پخش مستند حرم‌شناسی، اهدای هدایای فرهنگی، برگزاری محافل سخنرانی، برگزاری جلسات پرسش و پاسخ و آموزش، مسابقات فرهنگی، بیان احکام و برگزاری نماز جماعت از جمله برنامه‌های طراحی شده‌ای بود که از سوی اداره زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی در رواق غدیر برای این گروه از زائران اجرا شد.

یادآور می شود؛ این گروه از زائران امام هشتم(ع)  پس از بازدید از موزه مرکزی آستان قدس رضوی و اقامه نماز ظهر و عصر در حرم مطهر رضوی از خوان متبرک حضرت رضا(ع) متنعم شدند.  

تقدیر مدیران ارشد دانشگاه اسلامی غنا از مقام آیت الله هاشمی

نماینده جامعه المصطفی به همراه هیأت رئیسه و مدیران ارشد دانشگاه اسلامی غنا، با حضور در سفارت جمهوری اسلامی ایران در غنا، از مقام والای آیت الله هاشمی رفسنجانی تقدیر کردند.

هیأت رئیسه و مدیران ارشد دانشگاه اسلامی غنا، با حضور در سفارت جمهوری اسلامی ایران در غنا، مراتب تسلیت و هم دردی شان را با دولت و ملت ایران در فقدان آیت الله هاشمی رفسنجانی، رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، ابراز کردند.

در این مراسم که با حضور دکتر مالکی، دکتر الحاج حسین، رئیس دپارتمان ادیان دانشگاه اسلامی، آیت الله هاشمی رفسنجانی را نمونه خوبی از کارآمدی حضور دین در عرصه سیاسی برشمرد و فقدان او را نه تنها ضایعه‌ای برای جمهوری اسلامی ایران، بلکه مصیبتی برای کل جهان اسلام دانست.

در پایان، مدیران ارشد دانشگاه اسلامی غنا از طرف تمام اساتید و دانشجویان دانشگاه، دفتر تسلیت آن مرحوم را یادداشت و امضاء نمودند.

نخستین مرحله المپیاد قرآنی المصطفی در کنگو برگزار شد

اولین مرحله از ۴ مرحله المپیاد قرآنی المصطفی در کنگو دموکراتیک برگزار شد.

نخستین مرحله جشنواره بین المللی قرآن و حدیث جامعه المصطفی با موضوع مسابقه کتبی در کشور کنگو دموکراتیک برگزار شد.

گفتنی است؛ کتاب حکمت نامه حضرت مسیح(علیه السلام) از منشورات دارالحدیث که توسط نمایندگی جامعه المصطفی در کنگو دموکراتیک ترجمه شده است، برای دانشجویان مسیحی این نمایندگی در نظر گرفته شده است./1325/303/ب3

ارسال نظرات