۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۸
کد خبر: ۴۷۳۳۹۳
عضو شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی:

مراسم تشییع مرحوم آیت‌الله هاشمی نمایش وحدت ملت ایران بود

عضو شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی گفت: حضور مردم در مراسم تشییع و تدفین آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به‌گونه‌ای بود که حتی دشمنان نظام اسلامی گفتند مردم ایران این مراسم را به محور وحدت تبدیل کردند.
حجت الاسلام نوری - امام جمعه موقت بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام رضا نوری، عضو شورای استانی حوزه‌های علمیه استان خراسان شمالی، چهارشنبه‌شب در مراسم یادبود مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، یار دیرین امام و رهبری که با حضور طلاب و اساتید حوزه علمیه خراسان شمالی در محل مدرسه علمیه امام صادق (ع) بجنورد برگزار شد، با اشاره به خدمات و زحمات آیت‌الله هاشمی، اظهار کرد: این عالم بزرگوار از یاران شجاع امام خمینی (ره) بود که عمر بابرکت خود را در راه اسلام و انقلاب صرف کرد.

وی با اشاره به اینکه یکی از ویژگی‌های یاران باوفای امام خمینی (ره) نداشتن ترس بود، اضافه کرد: اگر بزرگانی چون مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با ترس رفیق بودند، به‌سرعت از انقلاب و نظام اسلامی جدا می‌شدند؛ اما این مبارزان و مجاهدان تا پایان عمر در راه اسلام و نظام اسلامی تلاش و ایستادگی کردند.

حجت‌الاسلام نوری با بیان اینکه انقلاب به‌راحتی به وجود نیامد و به سهولت ادامه پیدا نکرد، ادامه داد: در این راه شهدای بسیاری جان خود را فدا کردند تا انقلاب و نظام اسلامی تثبیت و تحکیم شده و ماندگار شود.

وی تصریح کرد: مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی هفت بار زندان رفته و قریب به پنج سال در زندان محبوس بود، آیت‌الله طالقانی در زندان سلامتی خود را از دست داد و برخی از انقلابیون هم در همان زندان‌ها زیر شکنجه به شهادت می‌رسیدند؛ به‌گونه‌ای که حتی پیکر آنها به دست خانواده‌ها نمی‌رسید.

امام جمعه موقت بجنورد خاطرنشان کرد: مبارزان انقلابی نظیر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دوران رژیم ستم‌شاهی خود را وقف اسلام و به ثمر رساندن انقلاب کرده و پس از پیروزی انقلاب هم اقدامات و خدمات بزرگی داشتند.

حجت‌الاسلام نوری با یادآوری خدمات و مناصب رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام در طول حدود چهار دهه گذشته از عمر انقلاب اسلامی، اظهار کرد: مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بیش از نیم قرن با رهبر معظم انقلاب رفاقت داشت و قبل از آن هم با امام راحل رابطه بسیار نزدیکی داشت.

وی تأسیس دانشگاه آزاد را یکی دیگر از خدمات مرحوم آیت‌الله هاشمی دانست و افزود: تاکنون این دانشگاه قریب به شش میلیون فارغ‌التحصیل تحویل جامعه داده که این خود خدمت بزرگی محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام نوری تربیت شش میلیون فارغ‌التحصیل، تربیت هزاران استاد و کارمند، ساخت قریب به 750 آزمایشگاه در کل کشور و احداث بیمارستانها و درمانگاه‌های فراوان در ذیل دانشگاه آزاد اسلامی را از اقداماتی دانست که منشأ خدمات زیادی برای نظام اسلامی و ملت مسلمان بوده‌اند.

وی با اشاره به برخی اختلافهای سیاسی موجود در کشور، اظهار کرد: علی‌رغم این اختلافهای طبیعی، هم‌فکری با امام راحل برای ایجاد مجموعه‌های بزرگ در نظام و پایه‌گذاری بسیاری از نهادهای مهم در کشور از خدمات ماندگار مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بود.

حجت‌الاسلام نوری با یادآوری قدرشناسی مردم در تشییع و تدفین رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، اظهار کرد: حضور مردم در این مراسم به‌گونه‌ای بود که حتی دشمنان نظام اسلامی گفتند مردم ایران این مراسم را به محور وحدت تبدیل کردند.

وی تصریح کرد: اگرچه در حاشیه این مراسم برخی به دنبال تفرقه‌افکنی بودند، اما درمجموع در این مراسم اقشار مختلف مردم با تفکرات سیاسی گوناگون حضور داشته و از بیش از نیم قرن تلاش آیت‌الله هاشمی قدردانی کردند.

حجت‌الاسلام نوری اضافه کرد: مردم ایران با حضور باشکوه و پرشور خود در مراسم تشییع و تدفین مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نشان دادند که همواره قدرشناس خادمان خود هستند.

وی با اشاره به اینکه رکن نخست نظام ما اسلام، رکن دوم آن ساختارهای انقلابی و رکن سوم آن اشخاص تربیت شده دین و ولایت و امام راحل هستند، افزود: باید تلاش کنیم این زنجیره اصحاب در تابعین انقلاب هم تداوم داشته باشد تا زنجیره این انقلاب به انقلاب جهانی حضرت مهدی (ع) متصل شود./202/9314/ب1

ارسال نظرات