۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۵
کد خبر: ۴۷۳۳۹۰
آیت‌الله ایمانی:

نو‌اندیشی‌های رهبر معظم انقلاب در دانشگاه مطرح شود

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس گفت: حاصل کار شورای نواندیشی‌های رهبر معظم انقلاب باید شکل‌دهی شود، خروجی پیدا کند، قابلیت ارائه به دانشگاه‌ها پیدا کند و مورد استفاده اقشار مختلف دانشجویی قرار بگیرد.
آيت الله ایمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شیراز، آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی‌فقیه در استان فارس، عصر امروز در جلسه شورای نواندیشی‌های رهبر معظم انقلاب در محل دفتر نهاد که با حضور رییس مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی، رؤسای دانشگاه‌ها و اعضای این شورا برگزار شد، گفت: هر حرکتی در هر عرصه‌ای که آغاز می‌شود به معرفت و آگاهی نیاز دارد و بدون معرفت و آگاهی امکان‌پذیر نیست.

وی در ادامه افزود: هر حرکتی برای رسیدن به نتیجه زمان خاصی را می‌طلبد اما باید به این نکته عنایت داشت که فاصله رسیدن به نتیجه از حد معمول و عادی فراتر نرود و آن‌چنان نشود که وقتی به نتیجه رسیدیم مسائل و مطالب مهم دیگری در این ایام رخ‌داده باشد که آن‌ها زمین مانده و کسی دنبال نکرده باشد.

آيت‌الله ایمانی تأکید کرد: کار علمی خواه‌ و ناخواه با کندی همراه است، اما این کندی و آرام حرکت کردن باید متناسب با خودش باشد، سالیان درازی می‌گذرد که هنوز اندر خم یک کوچه‌ایم و به گام نخست نرسیده‌ایم.

وی ادامه داد: حاصل کار شورای نواندیشی‌های رهبر معظم انقلاب باید شکل‌دهی شود، خروجی پیدا کند، قابلیت ارائه به دانشگاه‌ها پیدا کند و مورد استفاده اقشار مختلف دانشجویی قرار بگیرد.

امام‌جمعه شیراز خاطرنشان کرد: محققان، اساتید، دانشجویان و هیأت رئیسه باید درگیر این مسائل شوند و نوآوری‌های رهبر معظم انقلاب به عنوان گفتمان حاکم مطرح در دانشگاه مطرح شود، گفتمان بودن غیر از آن است که در دبیرخانه یا جمع برخی از اساتید مطرح شود.

وی بیان کرد: رسانه‌ها هم ممکن است آن را توسعه بدهند و به گوش دیگران برسانند اما آن گفتمانی که ابتدای امر موردنظر بود و درگیر شدن بدنه دانشگاه با این قضیه اتفاق نیفتاده است، یا الزامات کار فراهم نبوده، موانعی بر سر راه بوده یا ساختار مناسبی نداشته‌ایم.

آیت‌الله ایمانی در پایان گفت: بعضی از اعضا هیأت رئیسه یا عمده اساتید دانشگاه به دلیل کثرت اشتغالاتی که در دانشگاه‌ دارند شاید هیچ اطلاعاتی از این کار نداشته باشند که جمعی تصمیم گرفته‌اند نوآوری‌های رهبر معظم انقلاب را در قالب مستندات علمی به دانشگاه‌ها ارائه دهند./202/919/ب1

ارسال نظرات