۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۴۷۳۳۵۹
حجت ‌الاسلام والمسلمین نکونام:

اعتقاد به ولایت شاخص ترین ویژگی آیت الله هاشمی بود

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری اعتقاد به ولایت را از شاخص‌ترین ویژگی‌های آیت ‌الله هاشمی رفسنجانی برشمرد و گفت: آن مرحوم به اینکه جامعه ولایی است اعتقاد داشت و همواره پیرو رهبری بود.
حجت الاسلام والمسلمین نکونام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، ظهر امروز در مراسم ارتحال آیت ‌الله هاشمی رفسنجانی که با حضور مسؤولان و عموم مردم در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) شهرکرد برگزار شد، با تسلیت درگذشت یار دیرین امام و رهبری، وی را شخصیتی گرانقدر و چهره‌ای خدوم برای اسلام و مسلمانان خواند و گفت: از هم استانی ‌های با بصیرت که با وحدت در مراسم ختم این یار دیرین انقلاب شرکت کردند تشکر می ‌کنم.

وی به اراده پروردگار متعال اشاره کرد و افزود: هدف خداوند این است که بنده بفهمد حاکم تنها خداست و هیچ حاکمی در عالم تکوینی وجود ندارد.

نماینده ولی ‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به آیه 49 سوره مبارکه مائده و فرمان خداوند به پیامبر که در میان مردم حکم کند، اظهار کرد: حاکم تنها خداست و پیامبر نباید از دنیاپرستان پیروی کند.

امام‌ جمعه شهرکرد با بیان اینکه باید پیرو خدا باشیم، تصریح کرد: در جامعه همه باید تلاش کنند از ولی امرشان پیروی کنند و دغدغه شان این باشد که از ولی عصر خود فاصله نگیرند.

حجت‌ الاسلام والمسلمین نکونام به ویژگی‌ های آیت ‌الله هاشمی رفسنجانی اشاره کرد و گفت: ثبات در دیدگاه از ویژگی ‌های بارز ایشان بود که همواره از مواضع خود دفاع می ‌کرد و ایستادگی در نظر داشت.

وی با بیان اینکه آیت ‌الله هاشمی اهل رنگ عوض کردن نبودند و هر روز به رنگی در نمی ‌آمدند، افزود: این از ویژگی ‌های جامعه ایمانی است که نباید هر روز به دنبال کسی راه افتد.

امام‌ جمعه شهرکرد اظهار کرد: ایشان تمام تلاششان را کرد تا انقلاب حفظ شود، هرچند در این راه خون ‌دل‌های بسیاری را خورد.

نماینده ولی ‌فقیه در چهارمحال و بختیاری، اعتقاد به ولایت را از شاخص‌ترین ویژگی‌های آیت ‌الله هاشمی رفسنجانی برشمرد و افزود: ایشان به اینکه جامعه ولایی است اعتقاد داشت و همواره پیرو رهبری بود، هر چند در راه کارش بسیار سخت بود چراکه توقعات مردم از ایشان بالا بود.

وی با بیان اینکه آیت ‌الله هاشمی از همت والا و نظر بالا برخوردار بود، تصریح کرد: در مسائل مختلف و کارهای بزرگ برخی‌ها دچار تنگ ‌نظری می‌ شوند اما ایشان نظر وسیعی داشت.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام در ادامه سعه ‌صدر، قدرت تحمل بالا و منصف بودن را از دیگر ویژگی های مرحوم آیت ‌الله هاشمی برشمرد.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه استان حول محوریت دین، ولایت، انقلاب و نظام متحد است، اظهار کرد: استان به شدت نیازمند وحدت است؛ گرچه انتقاد وجود دارد اما این انتقادها باید دلسوزانه بیان شوند نه با خط و نشان کشیدن که مناسب وضع استان نیست./202/9457/ب1

ارسال نظرات