۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۴۷۳۳۱۲
مدير حوزه هاي علميه هرمزگان:

ارادت آيت الله هاشمي رفسنجاني به نظام و رهبري سبب نوميدي برخي افراد شد

مدير حوزه هاي علميه هرمزگان گفت: برخي تلاش كردند تا بين آيت الله هاشمي رفسنجاني و نظام جدايي بيندازند، اما ارادت وی به نظام و رهبري، سبب نوميدي آنان شد، بنابراين مسؤولان بايد مراقب باشند تا خدشه اي به شخصيت ايشان بعد از رحلت شان وارد نشود.
حضرت ايت الله سيدعلي خامنه اي رهبر معظم انقلاب و هاشمي رفسنجاني

حجت الاسلام روح الله مختاري مدير حوزه هاي علميه هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري رسا در هرمزگان، با ابراز تأسف از درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی در زمان رژیم شاهنشاهی شکنجه‌ های زیادی را متحمل شد.

وي با بيان اينكه ايشان در زمان شاهنشاه، پیامدهای تبعیت از امام(ره) و نهضت امام(ره) را به جان خرید، افزود: پایداری ایشان و حمایت از امام خمینی(ره) اسوه و الگو برای تمامی اطرافیان وی بود.

مدير حوزه هاي علميه هرمزگان تصريح كرد: آيت الله هاشمي رفسنجاني در دوران پیش از انقلاب و در طول نهضت امام خمینی (ره) به صورت یک عضو فعال در صحنه حضور داشتند.

وي ادامه داد: آیت الله هاشمی رفسنجانی قبل از انقلاب، حین نهضت و پس از انقلاب از شخصیت‌ های بزرگ انقلاب اسلامی ایران بود و به فرموده مقام معظم رهبري می‌توان وی را از استوانه ‌های انقلاب اسلامی دانست.

حجت الاسلام مختاري با اشاره به سهم بزرگ آیت الله هاشمی رفسنجانی در پیروزی انقلاب اسلامی ایران بيان كرد: وی در تداوم انقلاب اسلامی در شرایط بسیار سخت کوشیدند.

مدير حوزه هاي علميه هرمزگان ابراز داشت: آيت الله هاشمي پس از رحلت آیت الله بروجردی در سال 40 تحت تاثیر امام خمینی (ره) به سیاست روی آورد و به مخالفت با حکومت  پهلوی پرداخت، با تبعید امام، نقش ايشان در مبارزه با شاه و نمایندگی امام در داخل کشور برجسته تر شد.

وی بيان داشت: ايشان از اعضای مؤسس و موثر جامعه روحانیت مبارز بودند که در سال 1356 به همراه شهیدان بهشتی، مطهری، مفتح، باهنر و مرحوم مهدوی کنی این تشکل مهم حوزوی را پایه ریزی کرد. 

حجت الاسلام مختاري گفت: آيت الله هاشمي رفسنجاني در همین مقطع همراه آیت الله ربانی شیرازی، دستگیر و در زندان های رژیم پهلوی شکنجه و زندانی شد.

مدير حوزه هاي علميه هرمزگان در ادامه، برنامه ریزی راهپیمایی ها، سخنرانی در مساجد، تهیه شعارها و در مجموع ساماندهی نهضت در آن زمان را از جمله رسالت هاي مهم جامعه روحانيت برشمرد.

وي همچنين افزود: آيت الله هاشمي رفسنجاني، در زمان تبعيد امام خميني(ره) هماهنگ كننده برنامه ها در داخل كشور بودند و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نيز به عنوان یکی از اعضای شورای انقلاب در کنار افرادی نظیر شهیدبهشتی، شهيدمطهری، شهيدباهنر و مقام معظم رهبري نقش مهمی ایفا کرد.

مدير حوزه هاي علميه هرمزگان اذعان داشت: برخي تلاش كردند تا بين آيت الله هاشمي رفسنجاني و نظام جدايي بيندازند، اما ارادت وی به نظام و مقام معظم رهبري، سبب نوميدي آنان شد، بنابراين مسؤولان بايد مراقب باشند تا خدشه اي به شخصيت ايشان بعد از رحلت شان وارد نشود./851/302/ب3

ارسال نظرات