۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۴۷۳۳۰۴
امام جمعه صالح آباد:

اختلاف نظرات نباید مانع همگرایی شود

امام جمعه صالح آباد، گفت: اختلاف نظرات در بین افراد و گروه ها، طبیعی است اما این اختلافات نباید سبب بروز چندستگی و مناقشه شود و تا جایی که امکان دارد باید از تشتت و پراکندگی جلوگیری شود.
جبهه مردمی نیروهای انقلابی

حجت الاسلام حمید افتخاری، امام جمعه صالح آباد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، درباره لزوم همگرایی نیروها انقلابی، گفت: اتحاد و همگرایی بین اقشار مختلف جامعه و به خصوص نیروهای انقلابی و تشکل های قانونمند و مورد توجه مردم هستند، یکی از ضرورت های حیاتی برای جامعه، کشور و نظام است.

وی ادامه داد: گروه ها و تشکل ها در صورت همگرایی و وحدت می توانند خدمات بهتری به جامعه و کشور داشته باشند و وظایف و کارهایی که باید، به نحوی شایسته و در جهت خدمت به مردم و نظام انجام دهند.

امام جمعه صالح آباد، تاکید کرد: البته باید گفت که اتحاد و همگرایی در بین نیروهای انقلابی و یا گروهای دیگر به این معنی نیست که همه افراد و گروه ها از یک ایده و نظر واحد تبعیت کنند و خود ایده و نظری نداشته باشند.

وی اظهار داشت: اختلاف نظر طبیعی است و هر کس می تواند نظری متفاوت با دیگران داشته باشد اما این اختلافات نباید سبب بروز چندستگی و مناقشه شود و تا جایی که امکان دارد باید از تشتت و پراکندگی جلوگیری شود.

حجت الاسلام افتخاری، افزود: ضرورت وحدت و همگرایی، در مسایل اصلی و کلان و اهداف و ارزش های مشترک که همه نیروهای انقلابی به آن ها معتقد هستند و برای تحقق آن ها تلاش می کنند، بیشتر احساس می شود.

وی در ادامه ضمن تبیین تبعات عدم همگرایی نیروهای انقلابی، گفت: در صورت عدم همگرایی و اتحاد در بین نیروها، اولین آسیب متوجه کشور و مردم می شود و به منافع کشور و نظام و همینطور جامعه ضربه وارد خواهد شد.

امام جمعه صالح آباد، ابراز داشت: عدم همبستگی و همگرایی نیروهای انقلابی، سبب می شود تا دشمن از این موضوع برای رسیدن به نیات و اهداف خود استفاده کند و افراد از دیگران فاصله گرفته اند در دام توطئه های دشمن بیافتند.

وی با اشاره به موانع همگرایی، افزود: یکی از موانع همگرایی این است که ممکن است افراد و تشکل ها، حرف یکدیگر را خوب نفهمیده باشند و شاید اصول و اهداف مشترک داشته باشند اما راه های آن ها متفاوت باشد و عدم آشنایی با اندیشه ها و عقاید هم سبب دوری آن ها شده باشد که مشورت و تبادل نظر و آگاهی از نظرات و عقاید یکدیگر می تواند عامل بزرگی برای همگرایی و اتحاد باشد.

حجت الاسلام افتخاری در پایان تاکید کرد: اصول و ارزش های مشترک مانند ولایت فقیه، ارزش های دینی و انقلابی و کلیاتی که همه به آن ها معتقدند، باید محور اصلی همگرایی نیروهای انقلابی قرار گیرد و پرهیز از پرداختن به موارد جزیی و متفرقه قطعا می تواند سبب ایجاد همگرایی و وحدت باشد./979/302/ب3

 

 

ارسال نظرات