۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۴
کد خبر: ۴۷۳۲۸۵
استاد حوزه علمیه نهاوند مطرح کرد؛

لزوم توجه به مساله صبر در زندگی

حجت الاسلام بیات گفت: در روایات معصومان(ع) سفارش شده است که والدین و همسران باید در برخورد با یکدیگر صبور باشند و این امر سبب می شود که خانواده ها از بن بست خارج شوند.
صبر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان حجت الاسلام احدالله بیات استاد حوزه علمیه نهاوند در جلسه تربیت مشاور که صبح امروز در حوزه علمیه آخوند همدان برگزار شد با اشاره به مشکلات روانی که منجر به طلاق افراد از یکدیگر می شود گفت: امروز توجه نکردن به مسائل روانی و رفتاری سهم زیادی در مشکلات جامعه دارد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از موارد هم کفو بودن شخصیتی است و در بسیاری از موارد درون گرا و برون گرا بودن افراد دردسر ساز است و اگر افراد در دو قطب مخالف قرار بگیرند دائما جنگ اعصاب در خانواده ها وجود دارد.

حجت الاسلام بیات یادآور شد: وقتی افراد درون گرا باشند زیاد مطلوب نیست و افراد باید با فاصله دو یا سه نمره شخصیتی باشند و اگر بیشتر اختلاف داشته باشند احتمال طلاق بسیار زیاد می شود.

وی با اشاره به اهمیت صبر ابراز داشت: در روایات معصومان(ع) سفارش شده است که والدین و همسران باید در برخورد با یکدیگر صبور باشند و این امر سبب می شود که خانواده ها از بن بست خارج شوند.

حجت الاسلام بیات خاطرنشان کرد: اختلال شخصیت از کودکی آغاز می شود و تا 13 سالگی همه چیز مشخص می شود و اگر کسی در زندگی خود تعادل رفتاری ندارد این مساله برخواسته از قبل است.

وی با اشاره به شرایط تاثیرگذاری تحمیل بر نفس اظهار داشت: نیت، توان سنجی از مواردی است که در زمینه روش تحمیل بر نفس بسیار موثر است و امام علی(ع) می فرماید نفس خود را به واداشتن به عبادت فریب ده و با آن مدارا کن.

استاد حوزه علمیه استان همدان تصریح کرد: مغر روایت امام علی(ع) این است که انسان سقف ظرفیت خود را بدست آورد و اگر ظرفیت انسان متناسب با وجود او نباشد در زندگی دچار مشکل می شود.

وی افزود: اصل تدریج یکی از مهمترین راه های ظرفیت سازی در انسان است و ملا حسین قلی همدانی می فرماید انسان باید نسبت به آزار و اذیت افراد نسبت به خود تحمل کند و این امر ظرفیت انسان را بالا می برد.

حجت الاسام بیات در پایان گفت: یکی از شرایط تاثیرگذاری روش تحمیل بر نفس دلنشین سازی است و باید این مساله مورد توجه افراد قرار گیرد و امام صادق(ع) می فرماید که نفس خود را به عبادت مجبور ساز./979/202/ب3

 

ارسال نظرات