۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۴۷۳۲۸۱
امام جمعه شهرضا:

ولایت فقیه مهم‌‌ترین رکن انقلاب است

امام جمعه شهرضا گفت: ولایت فقیه مهمترین رکن انقلاب سلامی است و ملت بزرگ ایران در طول سالهای بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با تمام توان در مسیر اسلام و ولایت فقیه برای رضای خداوند ایستادگی کردند.
حجت الاسلام یعقوبی، امام جمعه شهرضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سیف‌الله یعقوبی پیش از ظهر امروز در مراسم بزرگداشت ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که در محل بیت العباس شهرضا برگزار شد، عنوان کرد: امام خمینی(ره) به عنوان ایجاد کننده انقلاب اسلامی بودند که به همراهی یاران با وفای خود و حمایت قاطع ملت بزرگوار ایران، این حرکت بزرگ را پیروزی رساندند، هیچ انقلابی مگر به واسطه حمایت و پشتوانه مردمی به پیروزی نرسیده است، مردم در طول 40 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی همچنان در صحنه حاضر هستند بنابراین باید مسؤولان از آنها حمایت و برای رفع نیازهای انها تلاش کنند.

وی اظهار کرد: امام خمینی(ره) که با انقلاب اسلامی تحول بزرگی را در جامعه ایجاد کردند، عالمی وارسته، فقیهی مجاهد، فیلسوفی متفکر و مهذّب، مدرسی جامع و مؤلف آثاری ارزشمند بودند که در حوزه‌های مختلف سیاسی و فقهی صاحب نظر بودند؛ هر چه زمان بیشتری می‌گذرد ابعاد مختلف شخصیت امام راحل(ره) بیشتر برای ما و همه جهانیان معلوم می‌شود، ایشان افتخاری برای جامعه روحانیت بودند.

امام جمعه شهرضا گفت: روحانیت پرچمدار انقلاب اسلامی، هدایت مردم و احیا و حمایت از تعالیم اسلامی هستند، روحانیت تاکنون هیچ ورقه‌ای را که در آن به ملت و اسلام خیانت شده باشند را امضا نکرده و در همه حال حامی مستضعفان و پابرهنگان جامعه بوده‌اند؛ امام راحل(ره) با خودسازی در برابر همه تهدیدهای مادی ایستادگی کردند و با قیام در برابر ظلم باعث عزت و اقتدار ملت و جامعه اسلامی ایران در برابر ستم حکومت فاسد پهلوی شدند.

حجت الاسلام یعقوبی گفت: وصیتنامه سیاسی الهی امام خمینی(ره) یکی از افتخارات مردم، جامعه روحانیت و انقلاب اسلامی است که بر اساس تعالیم اسلام و با توجه به ارزشهای اسلامی همچون نهج البلاغه و روایات اسلامی، نوشته شده است.

وی ادامه داد: رهبری چنین انقلابی نیازمند حضور یارانی وفادار و انسانهایی وارسته و دلسوز بوده است، افرادی همانند شهیدان بهشتی، باهنر، مفتح و شهدای محراب و آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که همواره یار و یاور امام و اندیشه انقلابی ایشان بودند.

امام جمعه شهرضا با اشاره به بخشهایی از پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، عنوان کرد: ایشان در این پیام فقدان همرزم و همگامی را تسلیت گفتند که سابقه همکاری و آغاز همدلی و همکاری آنان به 59 سال قبل باز می‌گردد، رهبر معظم انقلاب و آیت‌الله هاشمی از سال 1336 تا سال 1395 دوستانه در راه حق و حقیقت همکاری و مبارزه کردند؛ دوستیهایی از این نوع باید به عنوان الگویی برای همه ما باشد زیرا بر اساس تعالیم اسلامی، رفاقتها باید ما را به سوی خداوند و تلاش برای اعتلای کلمة‌الله هدایت کند.

حجت الاسلام یعقوبی اظهار کرد: آیت‌الله هاشمی تا آخرین دقایق عمر، بر پیمانی که با امام(ره) بسته بودند ایستادگی کردند، به مجاهدان در راه خدا کمکهای مالی کردند و به این ترتیب در راه پیروزی انقلاب اسلامی همکاری و مجاهدت کردند.

وی گفت: سخن و بیان رهبر معظم انقلاب برای همه دولتمردان غرب و شرق عالم حجتی آشکار و دلیلی محکم است، ملت ما امروز باید بیش از هر زمان دیگری دشمنان را بشناسد، روز گذشته، پس از انتشار خبر ارتحال آیت‌الله هاشمی در فضاهای مجازی، سیل خروشان ملت بزرگ ایران به صورت خودجوش به سوی حسینیه جماران حرکت کردند، مردم وقتی کسی را شناختند و به صداقت از اعتماد کردند، برای او ارزش بسیاری قائل می‌شوند؛ مردم از لحظه‌ای که نماز باشکوه که امامت رهبر معظم انقلاب اسلامی بر پیکر آیت‌الله هاشمی اقامه شد تا لحظه دفن ایشان در جوار آرامگاه امام راحل(ره) صحنه‌های باشکوهی خلق کردند که برای همیشه ماندگار خواهد شد.

امام جمعه شهرضا بیان کرد: مردم دوستدار روحانیت بوده و قدر آنان را می‌دانند، افرادی که در طول سالها بر علیه هاشمی سخنان باطلی را گفتند روز گذشته در برابر سیل خروشان ملت و پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب شرمنده شدند./202/868/ب1

ارسال نظرات