۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۶
کد خبر: ۴۷۳۲۷۷
پیام مجمع علمای اهل بیت ترکیه در پی درگذشت آیت الله هاشمی؛

دنیای اسلام یک اندیشمند بزرگ و یک سیاست‌مدار استثنایی را از دست داد

مجمع علمای اهل بیت(ع) و علمای موسسه قرآن و عترت استانبول ارتحال رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام را تسلیت گفتند.
حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی

به گزارش خبرگزاری رسا، مجمع علمای اهل بیت(ع) ترکیه(اهلادر) در پی درگذشت آیت‌الله علی‌اکبر هاشمی رفسنجانی، رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، پیام تسلیتی منتشر کرد که متن پیام بدین شرح است:
انا لله وانا الیه راجعون 

فضل الله المجاهدین علی القاعدین اجرا عظیما

دنیای اسلام یک اندیشمند بزرگ و یک سیاست‌مدار استثنایی را از دست داد.

فقدان آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از عالمان برجسته، اندیشمندان دینی، از سیاست‌مداران نیم قرن گذشته، از معماران بیداری اسلامی و مبارزان در برابر امپریالیسم که براثر سکته قلبی دعوت حق را لبیک گفت و به دیار باقی شتافت میلیون‌ها مسلمان در سراسر دنیا را داغدار کرد.

اگر به تاریخ انقلاب اسلامی ایران نگاهی بیاندازیم یکی از شخصیت‌های برجسته‌ای که در پیروزی آن نقش داشته، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بوده است و ایشان از یاران نزدیک امام خمینی(ره) بود که تمام مشکلات و سختی‌ها را به جان خرید.

در سالهای اخیر و در پی فتنه‌های داخلی و خارجی تلاش شد تا هاشمی رفسنجانی نیز به عنوان عنصر مخالف انقلاب اسلامی معرفی شود اما ایشان با غیرتی که داشت خود را از وقایع فتنه دور کرد و راه خود را در مسیر انقلاب اسلامی ادامه داد.

مجمع علمای اهل بیت(ع) ترکیه(اهلادر) این فقدان بزرگ را در وهله اول به محضر امام عصر(عج)، آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای، ولی امر مسلمین و دوست و همراه 60 ساله ایشان، آیات اعزام، ملت مسلمان ایران، خانواده ایشان و تمام مسلمانان و مستضعفان جهان تسلیت عرض می‌کند.

ان شاءالله که روح آن مرحوم با رسول اکرم(ص)، اهل بیت(ع)، امام خمینی(ره) و شهدای اسلام و انقلاب اسلامی محشور شود.

روحش شاد

پیام علمای موسسه قرآن و عترت استانبول

به نوشته ایکنا، همچنین در پی درگذشت آیت‌الله علی‌اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، علمای موسسه قرآن و عترت استانبول پیام تسلیتی منتشر کردند که متن پیام بدین شرح است:
«انا لله و انا الیه راجعون»

«همه از خداییم و به سوی خدا می‌رویم»با غمی جانگاه از درگذشت آیت‌الله علی‌اکبر هاشمی رفسنجانی که از ستون‌های انقلاب اسلامی ایران، از شخصیت‌های بزرگ و برجسته، مرد دین و سیاست، امید مظلومان و از تأثیرگذاران در شکل‌گیری انقلاب اسلامی ایران، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام و از یاران نزدیک امام خمینی(ره) مطلع شدیم.

ما به عنوان علمای موسسه قرآن و عترت استانبول این غم بزرگ و جانکاه را به امام زمان(عج) و یار و همراه 60 ساله ایشان آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای، ولی امر مسلمین، مراجع تقلید، علما و روحانیان، ملت شریف ایران و خانواده داغدار ایشان و تمام مسلمانان جهان تسلیت عرض می‌کنیم./980/ب101/د

ارسال نظرات