۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۳
کد خبر: ۴۷۳۲۵۴
استاد حوزه علمیه همدان مطرح کرد؛

موانع و آسیب های همگرایی نیروهای انقلابی

استاد حوزه علمیه همدان گفت: در بحث همگرایی نیروهای انقلابی، موانع و آسیب های زیادی می تواند وجود داشته باشد، احساس خستگی نیروها و توجه به توانایی دروغین بیگانگان و عدم توجه به توانایی های داخلی نمونه ای از این آسیب ها هستند.
جبهه مردمی نیروهای انقلابی حوزه انقلابی

حجت الاسلام کمال الدین نارنج، استاد حوزه علمیه آیت الله آخوند همدان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، درباره اهمیت و لزوم همگرایی نیروهای انقلابی، گفت: بر اساس آنچه از آیات و روایات درباره مسایل اجتماعی استفاده می کنیم، همه جا بر وحدت و همگرایی تاکید شده است و موردی وجود ندارد که به کار انفرادی  و سلیقه ای سفارش شده باشد.

وی ادامه داد: آنچه که از همه چیز مهمتر است این است که باید بدانیم هر پیروزی در سایه وحدت و همگرایی به دست می آید و در نقطه مقابل آن، تشتت و افتراق، اسباب شکست را فراهم می آورد.

استاد حوزه علمیه آیت الله آخوند همدان، خاطرنشان کرد: تشتت و عدم همگرایی، افزون بر اینکه سبب شکست می شود، زمینه استفاده دشمن از این فاصله برای نفوذ را فراهم می کند و طبیعی است که نفوذ دشمن نیز پنهانی و غیر آشکار باشد.

وی اظهار داشت: تشتت و چند دستگی، سبب می شود که ناخودآگاه مجموعه، گرفتار اندیشه ها و نظرات مختلف شود و با فراهم شدن زمینه نفوذ دشمن سبب می شود تا افراد، ناخودآگاه نظرات و سخنان بیگانگان و دشمنان را به زبان آورند.

حجت الاسلام نارنج، تاکید کرد: اگر در بین نیروها انقلابی افردای وجود داشته باشند که از جمع فاصله بگیرند و چنین بگویند که جمع هر تصمیمی داشته باشد، ما تابع خواهیم بود، باید بدانند که اگر چنین تفکری داشته باشند هرگز جمعی به وجود نخواهد آمد.

وی با تبیین موانع همگرایی نیروهای انقلابی، گفت: اگر آسیب شناسی بکنیم، موانع زیادی برای همگرایی نیروهای انقلابی می تواند وجود داشته باشد که یکی از آنها احساس خستگی است و بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب، باید همیشه در روحیه انقلابی خود بدمیم تا احساس خستگی نکنیم که احساس خستگی آسیبی جدی برای همگرایی است.

استاد حوزه علمیه آیت الله آخوند همدان، افزود: آسب دیگر، توجه به توانمندی های دروغین و ظاهری دشمن و بی توجهی به توانایی های واقعی نیروهای داخلی و دست کم گرفتن جامعه جوان است که سبب می شود تا کم کم چشم و دل ما به سمت غرب و بیگانگان باشد.

وی در پایان تاکید کرد: اگر همدلی و همگرایی بین نیروهای انقلابی کم رنگ شود و به وقت لزوم این همگرایی وجود نداشته باشد، در واقع سبب تحقق اهداف شوم دشمن خواهد بود و هم دشمن هوشیار بیرونی و هم دوستان نادان داخلی از این فرصت و خلاء برای نفوذ و تفرقه استفاده خواهند کرد./979/302/ب3

ارسال نظرات