۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۱
کد خبر: ۴۷۳۲۴۳
استاد حوزه علمیه مریانج:

داشتن هدف متعالی و اخلاص شرط همگرایی است

استاد حوزه علمیه مریانج گفت: راه رسیدن به همگرایی این است که هدف را مقدس کنیم و برای تحقق آن اخلاص داشته باشیم و اگر هدف ما همان هدف متعالی باشد که امام(ره) از اسلام و انقلاب داشت، اتحاد و همگرایی محقق خواهد شد.
ایران

حجت الاسلام هادی ترکمنی، استاد حوزه علمیه رسول اکرم(ص) مریانج در گفت و گو با خبرنگاری رسا در همدان، با اشاره به اهمیت و لزوم همگرایی نیروهای انقلابی، گفت: بر اساس متون و آموزه های دینی ما همگرایی و اتحاد اهمیت بسیار بالایی دارد و آیه شریفه «تعاونوا علی بر و التقوی» در قرآن کریم، گویای این مطلب است.

وی ادامه داد: در نهج البلاغه نیز این مضمون را داریم که امیرمؤمنان(ع) خطاب به مردم کوفه می فرمایند که شما با هم و متحد نیستید، در حالی که دشمنان با هم هستند و مردم کوفه را به اتحاد و همبستگی نصیحت و سفارش می کنند.

استاد حوزه علمیه رسول اکرم(ص) با تبیین موانع همگرایی نیروهای انقلابی، گفت: اولین مانعی که برای همگرایی نیروهای انقلابی وجود دارد، هوای نفس است و هر کس دوست دارد حرف خود را به کرسی بنشاند و هر کس دوست دارد جایگاه خودش را حفظ کند.

وی با اشاره به این فرمایش امام خمینی(ره) که فرمودند اگر همه پیامبران با هم جمع شوند هیچ اختلافی به وجود نخواهد آمد، بیان داشت: اگر نیروهای انقلابی هوای نفس را کنار بگذارند و از پافشاری بر سلایق و نظرات فردی دوری کنند اختلاف و چند دستگی به وجود نخواهد آمد.

حجت الاسلام ترکمنی تأکید کرد: همه نیروهای انقلابی باید به نظرات و اهدافی که برای همه نیروهای انقلابی مهم و ارزشمند است توجه داشته باشند و بدانند که این موضوع، شرط رسیدن به وحدت و همگرایی و وحدت و همگرایی شرط پیروزی است.

وی اظهار داشت: عدم همگرایی و اتحاد بین نیروهای انقلابی، سبب پیروزی جبهه باطل و از بین رفتن جبهه حق خواهد شد و هر جا که تفرقه ای باشد پیروزی وجود نخواهد داشت و ما در شرایط کنونی می بینیم که با وجود این همه کشور اسلامی، تفرقه سبب تضعیف قدرت اسلام در برابر دشمنان شده است.

استاد حوزه علمیه رسول اکرم(ص) مریانج ابراز داشت: راهکار رسیدن به همگرایی این است که هدف را مقدس کنیم و برای تحقق آن اخلاص داشته باشیم و اگر هدف ما همان هدف متعالی باشد که امام(ره) از اسلام و انقلاب داشت، به اتحاد و همگرایی خواهیم رسید.

وی در پایان تأکید کرد: اگر نیروهای انقلابی در مسیر شعارهای اصلی و ارزش های انقلاب و امام(ره)، عدالت و مبانی که انقلاب بر اساس آنها پایه گذاری شده است حرکت کنند، همگرایی و پیروزی در مقابل دشمنان محقق خواهد شد./979/302/ب2

 

 

 

ارسال نظرات