۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۲
کد خبر: ۴۷۳۲۲۰

کتاب تبلیغ بالینی در بازار نشر

کتاب تبلیغ بالینی از سوی انتشارات مؤسسه بوستان کتاب چاپ و روانه بازار شد.
کتاب تبلیغ بالینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کتاب تبلیغ بالینی نوشته جواد مهدوی یگانه و مجید صادقی در سال 1395 از سوی انتشارات مؤسسه بوستان کتاب چاپ و روانه بازار شد.

در بخشی از درآمد این کتاب آمده است: تاریخ انبیای الهی و اولیای رحمانی، همواره شاهد زحمات شبانه روزی هادیان طریق حق و مبلغان وادی ایمان بوده که از هیچ کوششی در پاکسازی نفس آدمی از آلایش های دنیوی و آراستن روح او به فضایل انسانی، دریغ نورزیده اند و همچون طبیبی حاذق و مشفق، دردهای درونی بشر را درمان کرده و بسان پرستاری دلسوز، از جامعه انسانی مراقبت نموده اند.

سیره و زندگانی پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و امامان معصوم علیهم السلام نیز به روشنی گواه این حقیقت است که آنان همواره در صحنه عمل، حضوری فعال داشته اند و با گفتار صادقانه و کردار آگاهانه خویش، پیکره اجتماع را از هر گزندی در امان نگاه می داشتند و به رشد و بالندگی آن کمک شایانی می کردند.

امروزه نیز علما و مبلغان علوم وحیانی مکتب اهل بیت علیهم السلام به پیروی از سیره پیشینیان صالح، از عنصر یگانه و ممتاز ارتباط صمیمی و صادقانه با مردم، بیشترین بهره را گرفته اند و می کوشند با برخورداری از توشه علمی، معنوی و اخلاقی خویش، در پرتو برقراری یک رابطه مستقیم و صمیمی با مردم، آن پیام عظیم الهی را در یک تعامل اجتماعی صحیح ارائه دهند.

بی شک راز ماندگاری و اثرگذاری بی مانند آیین محمدی و مکتب اهل بیت علیهم السلام در تمام دوره های تاریخی، ناشی از وجود عنصر نیرومند «محتوای غنی» و «روش صحیح» بوده است.

این کتاب در هفت فصل با عناوینی همچون «کلیات»، «شیوه اجرای طرح تبلیغ بالینی»، «حکمت بیماری و بلا»، «روایات مرتبط با بیماری»، «احکام پزشکی»، «خاطرات و داستان ها» و «نقش دین در درمان بیماری ها» تهیه و تنظیم شده است.

یکی از عرصه های نوین تبلیغی در حوزه های علمیه و در دنیای امروز، عرصه «تبلیغ بالینی» است، این سبک نوین تبلیغی در راستای تأسی به سیره پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و اهل بیت علیهم السلام است که به طور خاص در مراکز درمانی و بیمارستان ها اجرا می گردد.

اصلاح «تبلیغ بالینی» از جمله عناوین جدید در حوزه تبلیغ دین است که به معنای «بر بالین بیمار حاضر شدن و عیادت و دلجویی از وی با رویکرد توجه به معارف دینی است». ارائه خدمات معنوی و فرهنگی توسط «مبلّغ بالینی» اختصاص به بیمار نداشته و شامل همراهان بیمار و کارکنان مراکز درمانی نیز می باشد.

کتاب تبلیغ بالینی نوشته جواد مهدوی یگانه و مجید صادقی در سال 1395 با شمارگان 800 نسخه و به قیمت 12000 تومان در 240 صفحه از سوی انتشارات مؤسسه بوستان کتاب چاپ و روانه بازار شده است./907/پ202/ق

ارسال نظرات