۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۲
کد خبر: ۴۷۳۲۱۸
آیت الله مجتهد شبستری:

رهایی عراق از شر تروریسم از برکات نظام اسلامی است

امام جمعه تبریز با بیان اینکه وجود مبارک اهل بیت (ع) در دوران حیات خود با ظلم و جور حاکمان و مستکبران زمان مبارزه می کردند، گفت: امروز نیز قبور و حرم امامان معصوم (ع) نماد مبارزه با ظلم و استکبار است، توصیه بسیار به زیارت قبور امامان معصوم به جهت تداوم روحیه ظلم ستیزی و اعتلای کلمه حق در جوامع بشری است.
آیت الله مجتهد شبستریپ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در دیدار سردار شریعتی فرمانده قرارگاه سامرا و هیئت همراه در بیت امام جمعه تبریز با اشاره به تآکیدات مکرر زیارت معصومان (ع)، اظهار داشت: زیارت ائمه معصومین به ویژه زیارت اربعین در سالهای اخیر ترویج بسیاری داشته است.

وی با بیان اینکه وجود مبارک اهل بیت (ع) در دوران حیات خود با ظلم و جور حاکمان و مستکبران زمان مبارزه می کردند، تصریح کرد: امروز نیز قبور و حرم امامان معصوم (ع) نماد مبارزه با ظلم و استکبار هستند، توصیه بسیار به زیارت قبور امامان معصوم به جهت تداوم روحیه ظلم ستیزی و اعتلای کلمه حق در جوامع بشری است.

امام جمعه تبریز با اشاره به علت ممانعت امویان و عباسیان  از زیارت قبر مطهر پیشوایان دینی، ابراز داشت: حرم اهل بیت (ع) درس فداکاری در راه آرمانهای الهی و اسلام، ظلم ستیزی و انقلابی گری را به انسان می آموزد، امروز نیز مستکبران جهان مانند عباسیان و امویان در برابر زیارت شیعه از اهل بیت (ع) ایستاده اند و تا به امروز موفق نشده اند.

وی سرداب حضرت حجت (عج) را از ویژگیهای برجسته سامراء دانست و گفت: سامراء حرم دو امام بزرگوار حضرت امام هادی(ع) و امام حسن عسکری(ع) است، زیارت این شهر نیز در کنار زیارت نجف اشرف، کربلاء معلی و کاظمین لازم و مطلوب است و باید از سامراء غفلت نشود.

عضو مجلس خبرگان رهبری اربعین حسینی سال جاری را یکی از معجزات امام حسین و تشیع عنوان کرد و افزود: امسال در زیارت اربعین حسینی بیش از ۲۰میلیون زائر به عتبات مقدسه مشرف شدند که بزرگترین همایش جهان و بزرگترین مانور نمایش قدرت و اجتماع محبان اهل بیت (ع) است.

وی در بخشی از سخنان خود بعد سیاسی زیارت اربعین را مورد اشاره قرار داد و ابراز داشت: زیارت اربعین از نظر سیاسی دارای اهمیت بالایی است، اربعین یک مانور  قدرت بزرگ علیه وهابیت و حامیان کافر، صهیون و مستکبر آنها است تا جهان بداند که شیعه و دوستداران اهل بیت (ع) در اوج اقتدار قرار دارند.

رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع) زیارت اربعین را از علائم مؤمنان دانست و گفت: غیر از اجر و پاداش برای زائران، خدمت کردن به زائران کربلای معلی و سایر عتبات مقدسه ثواب فراوانی دارد و معلوم است که در اجر زائران، خدمت گزاران هم سهیم هستند.

وی آزادی عراق از شر کفار و داعش را از برکات جمهوری اسلامی ایران برشمرد و افزود: در سفری که به عراق داشتم با حیدر العبادی نخست وزیر عراق دیدار کردم، ایشان با تشکر و قدردانی از ایرانیها و جمهوری اسلامی ایران گفت؛ اگر ایرانیها نبودند قطعاً داعش بغداد را هم گرفته بودند. این ایرانیها بودند که عراق را از شر داعش و تروریسم نجات دادند./۸۵۴/202/ب3

ارسال نظرات