۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۷
کد خبر: ۴۷۳۲۱۴
مدیر حوزه علمیه امام خمینی اراک:

آیت‌الله هاشمی مدافع انقلاب و نظام جمهوری اسلامی بود

مدیر حوزه علمیه امام خمینی (ره) اراک در رابطه با یکی از شخصیت‌های بارز انقلاب مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، گفت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی شخصیت انقلاب بود و شخصیت انقلاب ماند و دشمنان هم نمی‌توانند از شخصیت وی جهت منافع خود بهره ببرند.
مدیر حوزه علمیه امام خمینی (ره) اراک

به گزارش خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حجت‌الاسلام سیداحمد میرمهدی مدیر حوزه علمیه امام خمینی (ره) اراک عصر امروز در جمع خبرنگاران، بیان داشت: آیت الله هاشمی رفسنجانی شخصیت انقلاب بود و شخصیت انقلاب ماند.

مقاومت‌ها در برابر رژیم سفاک پهلوی انقلاب اسلامی

مدیر حوزه علمیه امام خمینی (ره) اراک اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران مرهون زحمات شخصیت‌های بزرگی است که با زحمات، فعالیت‌ها، شکنجه‌ها و مقاومت‌های خود در برابر رژیم سفاک پهلوی انقلاب اسلامی را به نتیجه رساندند.

وی در رابطه با یکی از شخصیت‌های بارز انقلاب مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، گفت:  آیت‌الله  هاشمی رفسنجانی شخصیت انقلاب بود و شخصیت انقلاب ماند و دشمنان هم نمی‌توانند از شخصیت وی جهت منافع خود بهره ببرند.

مدافع انقلاب و نظام جمهوری اسلامی

حجت‌الاسلام میرمهدی تصریح کرد: مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی مدافع انقلاب و نظام جمهوری اسلامی و حامی رهبر معظم انقلاب بود.

مدیر حوزه علمیه امام خمینی (ره) اراک در ادامه با بیان اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی همیشه راه‌ را برای انقلاب طی کرد، افزود: فقدان چنین شخصیتی که یکی از استوانه‌های انقلاب اسلامی است  سبب تاثر همگان و ضایعه‌ای جبران ناپذیر است.

به گزارش رسا، آیت‌‌الله هاشمی رفسنجانی همچنین در شهریورماه 1386 به دنبال رحلت آیت‌ الله مشکینی رییس فقید مجلس خبرگان رهبری در دومین اجلاس سالانه دوره چهارم مجلس خبرگان، به ریاست این مجلس مهم و تأثیرگذار برگزیده شد.

وی اسفند سال 1389 ریاست مجلس خبرگان رهبری را به آیت‌‌الله مهدوی کنی سپرد.

آیت الله هاشمی رفسنجانی بهرمانی، روحانی و سیاستمدار، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام و رییس اسبق مجلس خبرگان رهبری نخستین رییس مجلس ایران و چهارمین رییس جمهور ایران در دو دوره پیاپی بین سال‌های 1368 تا 1376 بود و به عنوان یکی از پرنفوذترین شخصیت‌های سیاسی جمهوری اسلامی شناخته می‌‌شد.

وی پس از عمری مجاهدت و تلاش در مسیر آرمان‌های انقلاب عصر روز یکشنبه 19 دی ماه به دلیل عارضه قلبی در سن 82 سالگی در بیمارستان شهدای تجریش تهران دار فانی را وداع گفت./842/303/ب3

ارسال نظرات