۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۹
کد خبر: ۴۷۳۲۱۱
آیت الله دری نجف آبادی:

آیت الله هاشمی رفسنجانی چشم بینای نظام بود

آیت الله دری نجف آبادی گفت: مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از جمله شخصیت‌هایی بود که می‌توان از وی به‌عنوان بازوی امام خمینی(ره)، ستون فقرات آن حضرت و چشم بینای نظام جمهوری اسلامی یاد کرد.
آیت الله دری نجف آبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، امام جمعه اراک عصر امروز در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در مسجد سیدهای اراک اظهار کرد: وی از جمله شخصیت‌هایی بود که می‌توان از وی به‌عنوان بازوی امام خمینی(ره)، ستون فقرات آن حضرت و چشم بینای نظام جمهوری اسلامی یاد کرد و این احترام به رهبر معظم انقلاب از سوی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را می‌توان در صحبت وی در هفته آخر عمرش که گفت "عشق من آیت‌الله خامنه‌ای است" و همچنین در سخنان رهبر معظم انقلاب که فرمودند "هیچ‌ کس برای من آیت‌الله هاشمی‌ رفسنجانی نمی‌شود" مشاهده کرد.

 وی آیت الله هاشمی رفسنجانی را یار جان برکف امام راحل و رهبر معظم انقلاب دانست و افزود: وی از آغاز نهضت انقلاب اسلامی در سال 42، از حامیان و پشتیبانان امام راحل بود که در کارنامه مجاهداتش سوابق زندان های ساواک را دارد، همچنین وی در جریان مبارزات نیروهای انقلابی علیه رژیم شاهنشاهی، از برنامه ریزان اصلی مبارزات بود.

آیت الله دری نجف آبادی ابراز کرد: وی همواره خود را مطیع و فرمانبردار رهبر معظم انقلاب می دانست و این اخلاق پسندیده آیت الله هاشمی رفسنجانی خار چشم دشمنان نظام اسلامی به ویژه منافقان کور دل بود و به فرموده معظم له در طول این سال ها هیچ عاملی نتوانست بین این دو یار قدیمی جدایی بیندازد. 

امام جمعه اراک با بیان اینکه پس از رحلت جانگداز امام راحل و معرفی آیت الله سید علی خامنه ای به عنوان رهبر انقلاب اسلامی، آیت الله هاشمی رفسنجانی نخستین کسی بود که از معظم له حمایت کرد، اظهار داشت: در جریان جنگ تحمیلی زیرساخت های پنج استان کشور به طور کلی تخریب شد اما ، با انتخاب آیت الله هاشمی رفسنجانی به عنوان ریاست جمهوری کشور در مدت زمانی کوتاهی زیرساخت های آسیب دیده را بازسازی کرد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در تشکیل شورای انقلاب اسلامی، تدوین قانون اساسی، تشکیل دولت موقت، مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان رهبری، جانشین فرماندهی کل قوا در جنگ تحمیلی، ریاست جمهوری و ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام به ایفای نقش پرداخت و خدمات ارزشمندی به نظام ارائه کرد.

آیت الله دری نجف آبادی گفت: دشمنان نظام اسلامی باید بدانند، اگر چه اختلاف نظر و اختلاف سلیقه در کشور ایران اسلامی وجود دارد اما ملت سلحشور ایران در مسائل حساس، منافع ملی را بر منافع شخصی و حزبی خود ترجیح داده و تا آخرین نفس از آرمان های امام راحل، شهدای گرانسنگ و مطالبات رهبر معظم انقلاب  صیانت می کنند.

امام جمعه اراک با اشاره به اینکه با ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی انقلاب یکی از سرمایه‌های بزرگ خود را از دست داد، ابراز کرد: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از یاران جان برکف امام راحل و رهبر معظم انقلاب بود و تا آخرین روزهای پایانی عمر پایبندی خود به نظام را حفظ کرد.

به گزارش رسا، آیت الله هاشمی رفسنجانی پس از عمری مجاهدت و تلاش در مسیر آرمان‌های انقلاب عصر روز یکشنبه 19 دی ماه به دلیل عارضه قلبی در سن 82 سالگی در بیمارستان شهدای تجریش تهران دار فانی را وداع گفت./842/202/ب3

 

ارسال نظرات