۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۸
کد خبر: ۴۷۳۲۰۸

جمعی از مداحان مشهدی با ‌آیت الله مکارم شیرازی دیدار کردند

جمعی از مداحان مشهدی که در آستان قدس رضوی و هیأت های مشهد مشغول به خدمت رسانی هستند، با حضرت آیت الله مکارم شیرازی دیدار کردند.
دیدار شاعران باحضرت آیت الله مکارم شیرازی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، جمعی از مداحان مشهدی که در آستان قدس رضوی و هیأت های مشهد مشغول به خدمت رسانی هستند، عصر امروز با حضرت آیت الله مکارم شیرازی دیدار کردند.

حجت الاسلام رضوی مسؤول این کاروان گفت: مداحان حاضر به نمایندگی از مداحان و شعرای حرم امام رضا(ع) و مشهد مقدس برای عرض ارادت به خدمت حضرت معصومه(س) و شهر مقدس قم آمدند تا برنامه های بصیرتی داشته باشند.

وی افزود: مداحان و شعرای مشهدی برای استفاده از برنامه های آموزشی و بصیرتی به شهر مقدس قم آمدند تا در جریان این سفر با مراجع تقلید هم دیداری داشته باشند و از رهنمودهای آنان استفاده کنند.

در ادامه حضرت آیت الله مکارم به مداحان توصیه هایی کرد و گفت: اشعار مداحان باید از منابعی باشد که ارزش تاریخی داشته باشند از این رو باید به کتب و شاعران معتبر مراجه شود، در این زمینه به اشخاص دارای معرفت هم می توان مراجعه کرد، اشعار و مداحی ها نباید خرافات و مطالب خرافی شود که سبب تغییر چهره مذهب می شود.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: در عصر کنونی با توجه به شرایط موجود نباید کاری کرد که به مقسات دیگر مذاهب توهین شود، این کار سبب جنگ داخلی مسلمین می شود؛ اگر با چنین مطالبی عده ای تحریک شوند و شیعیان را به قتل برسانند انسان شریک است.

وی اضافه کرد: اگر زبان گزنده نباشد مؤثر خواهد بود از این رو باید رعایت مسأله وحدت بین مسلمین را رعایت کرد؛ اثر کارهای فردی کم بوده اما کارهای جمعی اثرات بسیاری دارد، مداحان باید در جلساتی دور هم جمع شوند و تجربیات خود را منتقل کنند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که از زبان مداحان باید امربه معروف و نهی از منکر انجام شود، گفت: مثلا گوشه ای از شعرها می تواند درباره حجاب، غیبت نکردن و مسائل دیگر باشد، مداحان می توانند با اشعار خود مردم را به سوی خداوند کنند.

وی افزود: عمل مداحان باید با افراد عادی فرق داشته باشد و کار خلافی از آن ها سر نزند، اگر عمل انسان در تضاد با ادعا و سخنانش باشد مصیبت است؛ مداحان نباید مناعت طبع را فراموش کنند و خود را به مادیات بفروشند./1323/202/ب3

ارسال نظرات