۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۲
کد خبر: ۴۷۳۲۰۷

پذیرش 3 هزار دانش آموز در رواق کودک و نوجوان حرم حضرت معصومه

رییس اداره پاسخگویی و خدمات فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه (س) از پذیرش سه هزار دانش آموز در رواق کودک و نوجوان آستان مقدس حضرت معصومه(س) از ابتدای ماه ربیع تاکنون خبر داد.
رواق کودک و نوجوان پسرا آستان مقدس حضرت معصومه(س)

حجت الاسلام علی فتح الله زاده، رییس اداره پاسخگویی و خدمات فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه (س) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به انجام فعالیت های متنوع در رواق کودک و نوجوان آستان مقدس حضرت معصومه(س) گفت: پذیرش اردوهای دانش آموزی ویژه نوجوانان پسر یکی از خدمات محوری رواق کودک و نوجوان آستان مقدس حضرت معصومه(س) است و از ابتدای ماه ربیع تاکنون سه هزار دانش آموز نوجوان در قابل تیم های اردویی در این رواق پذیرش شده اند.

فعالیت های مناسب جهت انتقال مفاهیم دینی متناسب با سن کودکان پسر در رواق کودکان هر روزه صورت می گیرد و در ماه ربیع الاول نیز این فعالیت ها به صورت مستمر و گسترده در حال انجام است.

وی افزود: این سه هزار دانش آموز نوجوان در قالب ۷۰ گروه به صورت اردوی یک روزه با عنوان « یک روز به یاد ماندنی» پذریش شده و برنامه های متنوعی از جمله جنگ های مذهبی برای آنها برگزار شده است.

رییس اداره پاسخگویی و خدمات فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه (س) تصریح کرد: پذیرش کودکان پسر نیز به صورت انفرادی از ساعت ۹ الی ۱۳ و از ساعت ۱۵ الی ۱۹در رواق کودک و نوجوان انجام می شود.

حجت الاسلام فتح الله زاده با اشاره به اهم فعالیت ها و برنامه های رواق کودک و نوجوان ادامه داد: برگزاری جنگ های کودکانه، غرفه خلاقیت شامل نمایش، نمایش خلاق، دومینو، میز شن و سفال و همچنین غرفه بازی ها شامل دارت، کبدی، استخر توپ، سفره اعمال و گردونه پرسش از جمله برنامه های ارائه شده در غرفه کودکان حرم مطهر حضرت معصومه(س) برای کودکان سن شش تا 12 سال است.

وی با اشاره به خدمات نرم افزاری رواق کودک و نوجوان حرم مطهر افزود: غرفه دیجیتال، غرفه بازی های مذهبی و چند رسانه ای، مسابقات دیجیتال از دیگر فعالیت های رواق کودک و نوجوان آستان مقدس کریمه اهل بیت(ع) است.

رییس اداره پاسخگویی و خدمات فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه (س) هدف از ایجاد رواق کودک و نوجوان را آموزش دین محور به کودکان و نوجوانان دانست، گفت: با توجه به ذهن فعال و تاثیر پذیری مضاعف کودکان از برنامه های دریافتی، ضرورت دارد فضای مناسبی برای انتقال مفاهیم دینی در قالب برنامه های شاد وجذاب ایجاد شود؛ بر همین اساس با پذیرش کودکان و ارائه خدمات متنوع و مختلف به صورت مستمر می توان در کنار تفریحات سالم، تربیت اسلامی کودکان را در فضای معنوی حرم مطهر حضرت معصومه(س) نهادینه کرد./968/302/ب3

ارسال نظرات